وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با همتای اردنی مطرح کرد؛

ضرورت مسئولیت‌پذیری همه کشور‌های اسلامی در قبال مسأله فلسطین

امیرعبداللهیان گفت: مسئولیت‌پذیری همه کشور‌های اسلامی در قبال مسأله فلسطین و قدس شریف و هم‌افزایی در زمینه اقدامات مشترک در مجامع بین المللی برای کمک به فلسطین مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۴۸۳۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹ - 12October 2021

ضرورت مسئولیت‌پذیری همه کشور‌های اسلامی در قبال مسأله فلسطینبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، در گفتگوی تلفنی امروز حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن موضوعات مورد علاقه دو کشور مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی خواست جمهوری اسلامی ایران در زمینه روابط دوستانه و برادرانه و همراه با احترام متقابل با کشور‌های منطقه را تشریح و خواستار بهره‌مندی دو کشور از فرصت‌ها و امکانات اقتصادی و بازرگانی منطقه در مسیر ارتقا روابط فی‌مابین گردید.

امیر عبداللهیان با اعلام حمایت کشورمان از گفتگو و همکاری‌های منطقه‌ای به دور از مداخلات خارجی، گسترش همکاری بین کشور‌های منطقه خصوصاً ایران، عراق، سوریه و اردن را به‌عنوان عامل زمینه‌ساز برای شکوفایی بیشتر اقتصادی و برقراری ثبات در منطقه مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با حمایت از نقش تاریخی اردن در تولیت قدس شریف و سایر اماکن اسلامی و مسیحی در این شهر در برابر تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای اعمال حاکمیت بر این اماکن، بر ضرورت مسئولیت‌پذیری همه کشور‌های اسلامی در قبال مسأله فلسطین و قدس شریف و هم افزایی در زمینه اقدامات مشترک در مجامع بین المللی برای کمک به فلسطین تاکید کرد.

امیر عبداللهیان همچنین دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در خصوص رجوع به همه پرسی عمومی برای تعیین سرنوشت با حضور ساکنین اصلی فلسطین اعم از مسلمانان، مسیحیان و یهودیان، بعنوان تنها راه حل مسئله فلسطین را یاد آور شد و طرح‌های تحمیلی که حقوق ملت فلسطین را نادیده گرفته و موجب استمرار اشغالگری می‌شود را غیر قابل قبول دانست.

ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن نیز در این گفتگوی تلفنی روابط با جمهوری اسلامی ایران را برای اردن با اهمیت و مورد احترام خواند و با توجه به در گیری‌های موجود در منطقه، بر ضرورت تفاهم در چارچوب منافع جمعی تاکید کرد.

وی تروریسم و افراط گرایی را چالش مشترک کشور‌های منطقه دانست.

وزیر امور خارجه اردن همچنین موضوع فلسطین را مسئله اول در کشورش دانست و با اشاره به فداکاری‌های اردن در این زمینه بر لزوم تأمین حقوق مردم فلسطین تاکید کرد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اردن در خلال این گفت‌وگوی تلفنی سلام مقامات عالیه دو کشور به طرف مقابل را ابلاغ کردند.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها