معاون هماهنگ کننده ناجا مطرح کرد؛

اجرای ماموریت‌های پلیس با بهره‌گیری حداکثری از فناوری‌های نوین

سردار نوری‌نژاد در آیین رونمایی از طرح‌های جامع تخصصی فاوا ناجا بر لزوم اجرای ماموریت‌های پلیس با بهره‌گیری حداکثری از فناوری‌های نوین و امن تاکید کرد.
کد خبر: ۴۸۳۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲ - 12October 2021

رونمایی از طرح‌های جامع تخصصی فاوا ناجا/ اجرای ماموریت‌های پلیس با بهره گیری حداکثری از فناوری‌های نوینبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «محمدعلی نوری‌نژاد» معاون هماهنگ کننده ناجا در آیین رونمایی از طرح‌های جامع تخصصی فاوا ناجا، اظهار داشت: انصافا اقدامات و تلاش‌های معاونت فناوری، اطلاعات و ارتباطات ناجا به ویژه سردار احمد دولتخواه شایسته قدردانی و تحسین است و در همین جا لازم می‌دانم از تلاش ایشان و همه همکارانشان قدردانی کنم.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به جایگاه کاربرد فناوری‌های نوین در پیشبرد ماموریت‌های ناجا، تصریح کرد: پشتیبانی دقیق و به موقع از ماموریت‌ها یک اولویت اساسی و مهم است، علاوه بر لزوم پشتیبانی در همه ابعاد از پلیس‌های تخصصی اعم از به کارگیری نیروی انسانی متخصص، کارآمد و متعهد، پشتیبانی تجهیزاتی و امکاناتی، بایستی از اهمیت و اثرگذاری پشتیبانی‌های به موقع  فاوایی غافل نشویم.

سردار نوری نژاد با بیان اینکه پشتیبانی‌های فاوایی نیازمند فناوری و ارتباطات نوین و هوشمند است، بیان کرد: تحقق پلیس هوشمند و هوشمندسازی پلیس یکی از دستور کار‌های جدی نیروی انتظامی می‌باشد و خوشبختانه برای تحقق این مهم گام‌های مطلوبی نیز برداشته شده است و باید بگویم نیروی انتظامی مسیر و فرآیند هوشمندسازی را به درستی طی می‌کند.

سردار نوری نژاد اضافه کرد: معتقدم که پشتیبانی‌های فناورانه، اطلاعاتی و ارتباطی بایستی در بستری امن و با وجود زیرساخت‌های قابل اطمینان محقق شود، بنابراین توجه به صیانت از داده و دیتا‌های سازمانی در زیرساخت‌های فاوا یک اصل اساسی می‌باشد.

معاون هماهنگ کننده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار هفته ناجا در سال جاری مبنی بر پلیس هوشمند، امنیت پایدار خاطرنشان کرد: هفته نیروی انتظامی؛ فرصت خوبی است که پلیس قابلیت‌های خود را به جامعه عرضه و منعکس کند.

وی با اشاره به تنوع و تکثر ماموریت‌های پلیس گفت: نیروی انتظامی یک نیروی حاضر در میدان عمل و در ارتباط و تعامل مستقیم با آحاد مردم در سراسر کشور است؛ نیرو‌های پلیس حافظان امنیت هستند و به همین منظور همه ظرفیت و توان را به کار می‌گیرند، شایسته است که در هفته ناجا همه قابلیت‌های پیدا و پنهان ناجا را به مردم منعکس کنیم.

سردار نوری نژاد با اشاره به رویکرد ایجابی پلیس به منظور تامین امنیت پایدار خاطرنشان کرد: تحقق امنیت پایدار مستلزم جلب مشارکت‌های مردمی است، بنابراین لازم است که در این هفته برای جلب مشارکت پذیری به منظور تحقق اهداف کلان ناجا ظرفیت رسانه‌های دیداری، شنیداری، گفتاری، مکتوب و ... را به کار بگیریم، هرچند که انصافا معاونت اجتماعی ناجا برای معرفی پلیس مردم مدار و پلیس اجتماعی ظرفیت و توانش را به کار بسته است، اما تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله وجود دارد و بایستی تلاش روزافزون کنیم.

معاون هماهنگ کننده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیام رهبر انقلاب اسلامی در گرامیداشت هفته ناجا یادآور شد: این افتخار و توفیق برای نیروی انتظامی حاصل شده که معظم له طی دو سال پیاپی در گرامیداشت هفته ناجا، فرزندان و سربازانشان را مورد عنایت و تفقد قرار دهند.

وی افزود: بر خود فرض می‌دانیم که به منظور پاسخگویی به انتظارات ایشان به ویژه ارتقاء خدمت به مردم، این پیام نورانی و سراسر مهر را فراز به فراز تبیین و در اجرای ماموریت‌ها به کار بگیریم.

سردار نوری نژاد با بیان اینکه اجرای ماموریت‌ها با به کارگیری حداکثری فناوری‌های به روز، نوین و امن از رویکرد‌های جدی نیروی انتظامی است، خاطرنشان کرد: معتقدیم که به فراخور تغییرات در جامعه و سرعت ارتباطات و شیوه خدمات دهی، بهره گیری از فناوری‌های نوین و امن در ناجا می‌تواند به تسهیل و تسریع خدمات انتظامی به مردم منتج شود که طی این فرآیند نیز در نهایت جلب رضایت عمومی را در پی دارد.

معاون هماهنگ کننده ناجا لزوم وجود زیرساخت‌های امن را بر پیداسازی طرح‌های عملیاتی مورد تاکید قرار داد و گفت: در هیچ شرایطی شیوه ارائه خدمات انتظامی به مردم تعطیل بردار نیست، بنابراین با بهره گیری از فناوری‌های نوین و امن به دنبال استمرار خدمت در شرایط زمانی و مکانی مختلف و متنوع هستیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به فرآیند هوشمندسازی پلیس تصریح کرد: هوشمندسازی می‌تواند کمک کند تا با تطبیق، تجزیه و تحلیل اطلاعات به تصمیم و فرماندهی جدید و مطلوب تری برسیم، به گونه‌ای که با بهره مندی از فناوری‌های نوین یک دستور از سطح فرماندهی در مسیر صحیح تا آخرین رده بهره بردار ابلاغ و اجرا شود. 

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار