نماینده ولی فقیه در یزد:

معلمان و اساتید روحیه اندیشه‌ورزی را در جوانان تقویت کنند

آیت‌الله «ناصری» با اشاره به اینکه در دین اسلام بر تفکر تاکید بسیار شده است، گفت: معلمان و اساتید روحیه تفکر و اندیشه‌ورزی را در جوانان و نوجوانان تقویت کنند.
کد خبر: ۴۸۳۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵ - 12October 2021

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، آیت‌الله «محمدرضا ناصری» نماینده ولی فقیه در یزد در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه حاج «احمد فلاح» با اشاره به اینکه در قرآن کریم آیات بسیاری در مورد تفکر آمده است، اظهار داشت: خداوند متعال، قدرت و امتیازی به نام تفکر به انسان داده که با این قدرت، بسیاری از امور خود را اندیشمندانه و اصولی انجام می‌دهد.

وی عنوان کرد: اگر قدرت تفکر خود را به درستی به کار بگیریم، در همه زمینه‌های علمی و صنعتی و ... می‌توانیم پیشرفت داشته باشیم به همین دلیل است که دشمنان ما در صدد هستند این قدرت و امتیاز انسان را کمرنگ کرده یا در اختیار خود بگیرند.

ناصری با تاکید بر اینکه تفکر باید در همه امور شما دانش آموزان جاری و ساری باشد، گفت: تفکر، راه را برای رشد شما باز می‌کند و اساتید و معلمان نیز تلاش کنند روحیه تفکر را در دانش آموزان تقویت کنند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه امام راحل نیز همه برنامه‌های خود را با تفکر و اندیشه طولانی‌مدت روی مسائل پیش می‌برد، افزود: اگر همه ما به علت خلقت خود فکر کنیم، سایر امور زندگی خود را نیز بر پایه تفکر و اندیشه پیش می‌بریم. اگر تفکر سرلوحه کار ما باشد و هدف از خلقت را بدانیم، آنگاه حرف رسانه‌های معاند و افراد بی‌معلومات و غرض‌ورز برای او ملاک عمل نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه همه ما باید اطاعت خدا کنیم، عنوان کرد: اطاعت از خدا، دنیا و آخرت همه ما را تضمین می‌کند، زیرا همه چیز در ید قدرت الهی است و هیچ قدرتی بالاتر از قدرت خدا نیست. در پی تقویت قدرت تفکر و تعقل است که عبادت خدا را انجام می‌دهیم، از گناهان دوری می‌کنیم و در مسیر رشد و پیشرفت قرار می‌گیریم، اما اگر غیر از این باشد، در مسیری منحرف و راه‌های شیطانی قدم بر می‌داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها