از سوی نخبگان شاهد و ایثارگر صورت گرفت؛

اجرایی شدن فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص پویش «تبیین حقایق»

مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر از اجرایی شدن فرمان جهادی مقام معظم رهبری در خصوص «نهضت تبیین» توسط نخبگان شاهد و ایثارگر خبر داد.
کد خبر: ۴۸۳۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰ - 13October 2021

اجرایی شدن فرمان مقام معظم رهبری در خصوص پویش تبیین حقایق از سوی نخبگان شاهد و ایثارگربه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، عادل مهری مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر با اشاره به صدور فرمان جهادی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) در پایان مراسم عزاداری اربعین حسینی (ع) در خصوص «نهضت تبیین» اظهار داشت: در راستای اجرایی کردن فرمان مقام عظمای ولایت، مرکز دانش‌پژوهان شاهد و ایثارگر نشست مشترک نخبگان شاهـد و ایثارگر با قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با عنوان «نقش نخبگان شاهد و ایثارگر در پویش جهادی تبیین حقایق» و همچنین دیدار روسای کارگروه‌های نخبگان با ایشان با حضور مسئولان، اساتید و صاحب‌نظران را در دستور کار دارد.

مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در خصوص آمار نخبگان و تشکل‌های عضو این مرکز گفت: مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر تعداد ۹ هزار نفر از نخبگان، سرآمدان و پیشتازان و تعداد ۱۱۵ تشکل شاهد و ایثارگر را در سراسر کشور تحت پوشـش دارد و بـا توجه به نقش و جایگـاه ویژه نخبگان شاهـد و ایثارگر در روند رو به رشد و تعالی جامعه و حرکت سازنده و جهادی ایشان در پیشبرد اهداف عالیه کشور و بهره‌مندی از ظرفیت و توانمندی‌های این عزیزان در برون‌رفت از مشکلات جامعه و اجرای فرامین معظم له این امر کلید خورده است.

وی افزود: در راستای اجرایی شدن فرمان مقام معظم رهبری، پوستر فراخوان «پویش جهادی تبیین حقایق» جهت طرح موضوع و اطلاع‌رسانی به نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر سراسر کشور به‌منظور ارائه پیشنهاد و ایده نخبگانی طراحی و تهیه و برای تمام استان‌ها نیز ارسال شد.

مهری خاطرنشان کرد: آخرین مهلت ارسال پیشنهاد و ایده‌های نخبگان روز پنج‌شنبه ۱۳ آبان مصادف با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است. اعلام اسامی نفرات برگزیده استانی به مرکز دانش‌پژوهان روز چهارشنبه مورخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰ و مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برگزیده و اهدای جوایز روز یکشنبه مورخ ۲۳ آبان ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر با اشاره به سخنان کلیدی رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند «با انتشار افکار صحیح در فضای مجازی به معنای واقعی کلمه جهاد کنید» گفت: منظور از افکار صحیح، مطالعه کافی، تفکر و تعقل و تحلیل و جمع‌بندی و جهاد نیز با نظم و برنامه‌ریزی، تسلط بر سواد رسانه‌ای و آشنایی با فنون رسانه‌ای سایرین محقق می‌شود.

وی در پایان اظهار داشت: امید است با توجه به توانمندی‌ها و تجربیاتی که نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر در حوزه‌های گوناگون علمی، پژوهشی و مطالعاتی دارند بتوانیم مقدمات استفاده از ظرفیت‌های ایشان و نیز توان علمی، مدیریتی و فکری نخبگان جامعه شاهد و ایثارگر را در جامعه فراهم آوریم.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها