مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان:

عملیات امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده «اندیکا» بی‌وقفه در جریان است

«خدادادی» گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی ۲۶ تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر که در بخش‌های مختلف شهرستان اندیکا در حال خدمت هستند، عملیات امدادرسانی بی‌وقفه در جریان است و تاکنون به حدود ۴ هزار و ۲۰۰ نفر امدادرسانی شده است.
کد خبر: ۴۸۳۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳ - 12October 2021

عملیات امدادرسانی به مناطق زلزله زده اندیکا بی‌وقفه در جریان استبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، «علی خدادادی» مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران، از افزایش سرعت عملیات امدادرسانی در مناطق متأثر از زلزله در «اندیکا» خبر داد و اظهار داشت: ۱۳۰ نجاتگر داوطلب جمعیت هلال احمر استان خوزستان در کنار پرسنل این مجموعه مردم‌‌نهاد، در تلاش هستند که با ارائه خدمات امدادی به‌‌صورت زمینی و هوایی، در روند امدادرسانی تسریع ایجاد کرده و تسکین‌گر آلام دردمندان درگیر این زلزله باشند.

وی افزود: با تلاش‌های شبانه‌روزی ۲۶ تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر که در بخش‌های مختلف شهرستان «اندیکا» در حال خدمت هستند، عملیات امدادرسانی بی‌وقفه در جریان است و تاکنون به حدود ۴ هزار و ۲۰۰ نفر امدادرسانی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در مجموع ۲ هزار و ۸۲۹ خانوار در «اندیکا» مورد ارزیابی قرار گرفته و ۱۵ باب خانه روستایی نیز در بخش سوسن شهرستان «ایذه» تخریب شده که کار امدادرسانی به اهالی این مناطق ادامه دارد.

خدادادی با اشاره به‌ضرورت غافل نشدن از واکسیناسیون عمومی، بیان داشت: تزریق واکسن‌های کرونا در مناطق صعب‌العبور «اندیکا» با همکاری تیم واکسیناسیون، کارشناسان شبکه بهداشت و جمعیت هلال احمر در حال انجام است و علاوه بر آن، به‌منظور پیشگیری از شیوع بیماری‌های دامی، غربالگری دام‌ها نیز توسط تیم دامپزشکی در روستای «چال انجیره» انجام شد.

وی ادامه داد: با شکل‌گیری قرارگاه امدادرسانی متشکل از جمعیت هلال احمر، سپاه حضرت ولی‌عصر (عج)، ستاد احسان، بنیاد برکت و دیگر مجموعه‌های مردم‌نهاد، هماهنگی‌های میان‌بخشی با هدف پرهیز از فعالیت‌های موازی، مشارکت خیّران و تسریع در توزیع اقلام مورد نیاز آسیب‌دیدگان انجام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار