از سوی امیر سرتیپ هادیان انجام شد؛

تشریح نقش نیروی هوایی ارتش در رزمایش مشترک تخصصی مدافعان آسمان ولایت

جانشین نیروی هوایی ارتش جزئیات حضور این نیرو در رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۸۳۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷ - 12October 2021

به گزارش گروه دفاعی و امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «مهدی هادیان» جانشین نیروی هوایی ارتش در حاشیه رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰، با اشاره به نقش نیروی هوایی ارتش در این رزمایش اظهار داشت: در سناریو رزمایش نیروی هوایی بعنوان نیروی نارنجی و حمله‌ور عمل خواهد کرد و ماموریت دارد با کلیه امکانات و تجهیزات در اختیار اعم از هواپیماهای باسرنشین و بدون سرنشین در این رزمایش شرکت کند.

وی افزود: هواپیماها و پرنده‌های شکاری ما شامل جنگنده‌ها اف-۱۴، میگ-۲۹، اف-۷ و هواپیمای تانکر و شنود الکترونیکی نهاجا و هواپیماهای بدون سرنشین شامل پهپادهای جنگالی و رزمی به همراه مجموعه هواپیماهای بدون سرنشین از مجموعه نیروی هوافضای سپاه و نیروی پدافند ارتش در این رزمایش شرکت خواهند داشت.

امیر سرتیپ هادیان تاکید کرد: ماموریت ما بعنوان نیروی مهاجم است و طرح‌ریزی بر مبنای سناریو واقعی است که در شرایط واقعی رزم پرنده‌های باسرنشین و بدون‌سرنشین به صورت انبوه به سمت مناطق حساس و حیاتی حمله کنند و در مقابل، نیروهای آبی باید در برابر آنها دفاع کنند.

جانشین نیروی هوایی ارتش در پایان به واقعی بودن صحنه این رزمایش اشاره کرد و گفت: برگزاری این رزمایش فرصت خوبی برای محک توانمندی خلبانان جوان هواپیماهای باسرنشین و بدون سرنشین نیروی هوایی است تا بتوانند از آسمان میهن اسلامی حراست کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار