تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و جمهوری آذربایجان

امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان گفت: دو کشور باید مانع سوءتفاهم در مناسبات فیمابین شده و شایسته است به سرعت روابط خود را در مسیر درست و رو به رشد ادامه دهند.
کد خبر: ۴۸۳۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵ - 12October 2021

تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و جمهوری آذربایجانبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در یک تماس تلفنی آخرین تحولات روابط دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دو کشور باید مانع سوءتفاهم در مناسبات فیمابین شوند

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر ضرورت احترام متقابل و استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی کشور‌ها افزود، ایران و جمهوری آذربایجان دارای روابط دیرینه‌ای با یکدیگر هستند.

وی تصریح کرد: دو کشور باید مانع سوءتفاهم در مناسبات فیمابین شده و شایسته است به سرعت روابط خود را در مسیر درست و رو به رشد ادامه دهند.

امیرعبداللهیان همچنین در این‌ گفت‌وگوی تلفنی خاطرنشان کرد که توقع ایران این است که مشکل تردد ترانزیتی کامیون‌ها مرتفع شود.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به عمق روابط دو ملت و دو کشور افزود، ایران و جمهوری آذربایجان دشمنانی دارند و طرفین نباید به دشمنان فرصت اختلال در مناسبات بین دو کشور را بدهند و نگرانی‌ها را باید از طریق گفتگو و همکاری حل و فصل کنند.

پیگیری آزادی دو راننده کامیون ایرانی

جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این مکالمه تلفنی رابطه با جمهوری اسلامی ایران را دوستانه خواند و افزود: روابط با کشور‌های دوست برای جمهوری آذربایجان در اولویت قرار دارد.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان بر حل وفصل مشکلات از طریق گفتگو و در فضایی آرام و صمیمانه تاکید کرد.

جیحون بایراموف پیشنهاد کرد مقامات گمرک دو کشور برای حل مشکلات ترانزیت کالا‌های ایرانی گفتگو کنند.

وی بر پیگیری آزادی دو راننده کامیون ایرانی تاکید کرد.

وزرای امور خارجه دو کشور از یکدیگر برای سفر به تهران و باکو دعوت کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک هم در دیدار با همتای آذربایجانی درباره تسهیل ترانزیت و تردد کامیون‌های ایرانی و موضوعات کنسولی از جمله دو راننده ایرانی بازداشتی در آذربایجان رایزنی کرد و توافق شد این موضوع در تماس بین دو طرف حل و فصل شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها