سایت یمنی: شهر راهبردی «الجوبه» در مأرب آزاد شد

یک پایگاه خبری یمنی گزارش داد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی موفق شدند کنترل شهر مهم و راهبردی «الجوبه» در استان مأرب را به دست بگیرند.
کد خبر: ۴۸۳۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸ - 12October 2021

سایت یمنی: شهر راهبردی «الجوبه» در مأرب آزاد شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنان در حال پیشروی در استان راهبردی مأرب هستند.

پایگاه خبری «البوابه الاخباریه الیمنیه» گزارش داد که نیروهای دولتی یمن موفق شدند کنترل شهر مهم و راهبردی «الجوبه» در استان مأرب را به دست بگیرند.

این پایگاه خبر داد که ارتش یمن بر مرکز این شهر و مناطق اطراف آن مسلط شده است و مزدوران دولت مستعفی یمن و حزب «الاصلاح» -وابسته به ریاض- هم در حال فرار هستند.

به گزارش این پایگاه، تصاویری از حضور نیروهای ارتش یمن در مرکز الجوبه منتشر شده است.

با آزادسازی الجوبه، مسیر جدیدی به سمت شهر مأرب باز شد تا محاصره مرکز این استان نفت خیز از سمت جنوب تکمیل شود.

این در حالی است که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن صبح امروز در ادامه پیشروی‌های خود در مأرب موفق شدند بر چند روستا در اطراف الجوبه مسلط شوند.

از جمله روستاهایی که ارتش یمن کنترل آن را به دست گرفته، «الروضه» و «الخویر» هستند، روستای دوم در کنار کوه مهمی قرار دارد که پیشروی ارتش یمن در مناطق شرقی الجوبه نزدیک به مأرب را تضمین می‌کند.

پیشروی نیروهای انصارالله در این منطقه پس از تسلط آنها بر «جبل المغره» صورت گرفت. در بیست و چهار ساعت گذشته درگیری‌های مشابهی نیز میان نیروهای یمن و نیروهای وابسته به دولت مستعفی در شهر «العبدیه» در جنوب مأرب رخ داد و تعداد زیادی در این درگیری کشته شدند.

در ماههای گذشته نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دور جدیدی از عملیات آزادسازی استان و شهر مأرب را به عنوان قلب دولت مستعفی آغاز کرده و این بار از سمت جنوب و جنوب شرق در حال پیشروی به سمت شهر هستند.

استان مأرب به علت دارا بودن منابع غنی نفت و گاز از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و به گفته کارشناسان در صورت آزادسازی کامل این استان، باید پایان کار دولت مستعفی منصور هادی و ائتلاف سعودی در یمن را اعلام کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار