نماینده مردم در مجلس:

قوای سه‌گانه باید شفاف شوند

ایری گفت: شفافیت تنها در مجلس اثر بسزایی ندارد و باید قوه قضاییه و مجریه نیز به سمت شفاف‌سازی تصمیمگیری هایشان بروند.
کد خبر: ۴۸۳۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳ - 13October 2021

قوای سه گانه باید شفاف شوند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «عبدالجلال ایری» سخنگوی کمیسیون عمران در گفت‌وگویی با اشاره به تأثیر مثبت شفافیت آرای نمایندگان، اظهار داشت: تأثیر مثبتی خواهد داشت، این شفافیت آرا وقتی می‌تواند اثرگذار باشد که در کل ارکان قوای سه‌گانه ظهور و بروز داشته باشد؛ یعنی علاوه بر قوه مقننه، قوای مجریه و قضاییه نیز به این سمت حرکت کنند.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه صرفاً مجلس شفاف باشد تأثیرگذار است، اما باید تمام ابعاد اجرائی و تصمیم‌گیری که در زندگی روزمره مردم دیده می‌شود، شفاف باشد.

وی گفت: مردم می‌خواهند در جریان تمام امور باشند، عمده تصمیمات مجلس در بلند مدت بر زندگی مردم اثر دارد، اما دستگاه‌های اجرایی و هیات دولت تصمیماتی اتخاذ می‌کنند که از همان لحظه اجرایی شده و بر زندگی مردم سایه می‌اندازد.

 نماینده مجلس تأکید کرد: اگر دستگاه‌های اجرایی در ارتباط با شفافیت آرا پیش‌قدم باشند و به این کار در کنار مجلس کمک کنند حتماً تأثیر بیشتری بر مسائل خواهد داشت و خواسته مردم نیز عملی می‌شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران در مجلس اظهار داشت: مجلس باید بستر شفاف‌سازی سایر دستگاه‌ها را فراهم کند، از این رو ابتدا از خود شروع کرده در کنار آن باید دستگاه‌های دیگر نیز شفاف باشد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار