کتاب «تحلیل محتوای پیام‌های ارتباطی در رسانه‌ها» به چاپ پنجم رسید

کتاب «تحلیل محتوای پیام‌های ارتباطی در رسانه‌ها» نوشته حسن درزیان رستمی به چاپ پنجم رسید.
کد خبر: ۴۸۳۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵ - 13October 2021

کتاب «تحلیل محتوای پیام‌های ارتباطی در رسانه‌ها» به چاپ پنجم رسیدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «تحلیل محتوای پیام‌های ارتباطی در رسانه‌ها» نوشته حسن درزیان رستمی در ۱۰۳ صفحه و پنج فصل به چاپ پنجم رسید.

این اثر که برای اولین بار در سال ۱۳۹۵ چاپ و منتشر شد، در پنج فصل شامل تعاریف و مفاهیم تحلیل محتوا، مراحل تحلیل محتوای رسانه‌های مکتوب، تحلیل محتوای رسانه‌های شنیداری، تحلیل محتوای رسانه‌های دیداری تلویزیون و تحلیل محتوای رسانه‌های اینترنتی در ۱۰۴ صفحه و در قطع وزیری روانه بازار نشر شده است.

این کتاب، تکنیک‌های عملی تحلیل محتوای رسانه‌های مختلف مکتوب، صوتی، تصویری و اینترنتی را با شیوه‌ای ساده و با تمرین‌های عملی و کاربردی آموزش می‌دهد. این کتاب حاصل سال‌ها تجربه علمی و عملی مؤلف در زمینه تدریس تکنیک‌های تحلیل محتوای رسانه‌ها و انجام پژوهش‌های مبتنی بر تحلیل محتوا در رسانه‌های اینترنتی و به‌خصوص وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها برای مراکز تحقیقاتی متعدد کشور است.

در بخشی از سرآغاز کتاب «تحلیل محتوای پیام‌های ارتباطی در رسانه‌ها» آمده است: تحلیل محتوا یکی از روش‌های مهم تحقیق در علوم انسانی و اجتماعی است و کاربرد فراوانی در پژوهش‌های اجتماعی به‌خصوص ارتباطات و رسانه‌ها دارد. رسانه‌های مختلف از جمله روزنامه‌ها و مجلات، رادیو و تلویزیون، وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های اینترنتی بیشترین حجم اطلاعات و محتوا را منتشر می‌کنند که بررسی عینی و منظم این محتوا‌ها می‌تواند نتایج قابل‌توجهی برای محققان و پژوهشگران داشته باشد.

 

مدیران و کارشناسان ارتباطات اعم از خبرنگاران، متصدیان روابط‌عمومی و کارگزاران رسانه‌های مکتوب، دیداری، شنیداری و دیجیتال با بهره‌گیری از روش‌های پژوهشی نوین، قادر خواهند بود علاوه بر درک عمیق‌تر مسائل و چالش‌های جامعه، به ارائه راه‌حل‌های بنیادی و مؤثر بپردازند که در این صورت گام‌های جدی‌تری در مسیر رشد و توسعه کشور برداشته خواهد شد. کتاب پیش رو که به همت حسن درزیان رستمی و به رشته تحریر درآمده است، در نوع خود منحصر‌به‌فرد، علمی و کاملاً کاربردی است.

انتشارات سیمای شرق، ناشر تخصصی حوزه ارتباطات، روابط‌عمومی و رسانه با امید به ارتقای سطح علمی و مهارت‌های عملی فعالان عرصه ارتباطات در تداوم فعالیت‌های فرهنگی و علمی خود این کتاب را منتشر کرده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با شماره ۰۲۱۸۸۳۵۶۴۳۶ تماس بگیرند یا از طریق سایت دیجی‌کالا آن را تهیه کنند. همچنین این انتشارات به جهت سهولت در دسترسی به آثار این نشر و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، امکان دانلود کتاب‌های خود را به صورت الکترونیکی از پلتفرم‌های کتابخوان فراهم کرده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار