یاران خراسانی (۴۸)؛ جهادگر شهید «عباسعلی دهقانی محمدآبادی»:

بعد از هر نماز برای سلامتی و عزت ولی‌ فقیه دعا كنید

جهادگر شهید «عباسعلی دهقانی محمدآبادی» در فرازی از وصیت‌نامه خود آورده است: «به همه كسانی كه پیام من به آن‌ها خواهد رسید، می‌گویم بعد از هر نماز برای سلامتی و عزت ولی‌فقیه دعا كنید تا به برکت آن، دعاهای دیگر شما هم مستجاب شود.»
کد خبر: ۴۸۳۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴ - 13October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، جهادگر شهید «عباسعلی دهقانی محمدآبادی» در سال ۱۳۴۲ و مقارن با شب میلاد حضرت اباالفضل العباس(ع) در روستای محمدآباد شهرستان مشهد متولد شد. وی پس از گذران دوران کودکی به مدرسه رفت و مقطع ابتدایی و راهنمایی را تا سن ۱۵ سالگی سپری کرد اما سن تکلیف او با آغاز مبارزات سیاسی و جنبش اسلام‌خواهانه مردم مشهد همراه شد و با شدت گرفتن فضای خفقان آلود حکومت رژیم طاغوت، ادامه تحصیل برای او که از همان ایام کودکی، مجذوب و شیفته شخصیت فرزانه و انقلابی امام خمینی (ره) شده بود، ناممکن می‌نمود لذا درس و تحصیل را رها کرد تا به طور متمرکز در جوش و خروش مردم انقلابی مشهد شرکت کند.

شهید دهقانی محمدآبادی در اوج دوران جوانی خود که با پیروزی انقلاب اسلامی و پخش شدن رایحه خوش خدمت و محرومیت‌زدایی در کشور همزمان بود، به عضویت جهاد سازندگی خراسان درآمد و به دلیل تبحر کم‌نظیرش در حوزه تعمیر ماشین‌آلات سنگین، به یکی از مؤثرترین نیروهای میدانی و پشتیبانی تبدیل شد؛ تا جایی که پس از آغاز جنگ تحمیلی و هجمه ناجوانمردانه محور نظام سلطه به عاملیت صدام، این شهید والامقام در زمره نخستین نیروهایی بود که راهی مناطق عملیاتی شد و در کارگروه‌های فنی جهاد سازندگی مشغول خدمت شد.

بعد از هر نماز برای سلامتی و عزت ولی‌فقیه دعا كنید

این شهید سرافراز تا زمان شهادت خود بارها به جبهه اعزام شد و قریب به دو سال در معیت رزمندگان اسلام در عرصه‌های مختلف نبرد با دشمنان بعثی شركت داشت تا اینکه سرانجام در روز بیستم اردیبهشت ۱۳۶۳ در جاده «کاشی‎پور» منطقه عملیاتی سومار بر اثر اصابت تركش خمپاره، دست خود را از دست داد و پس از انتقال به بیمارستان در اثر شدت خونریزی به شهادت رسید.

فرازی از وصیت‌نامه جهادگر شهید عباسعلی دهقانی محمدآبادی:

 پدر و مادرم امیدوارم که مرا حلال كنند و به رضای پروردگار راضی باشند زیرا خداوند به همه ما منت گذارده و جان مرا که امانتی از ناحیه خودش بوده، به موقع و به بهترین صورت ممکن از ما پس گرفته است.

 مادر عزیزم روزی كه به دنیا آمدم، كام مرا با خاك كربلا و نام امام حسین (ع) باز كرد و در فراقم هم از او می‌خواهم که به زینب کبری (س) متوسل شود و راه برادران شهیدش را ادامه دهد.

به همه كسانی كه پیام من به آن‌ها خواهد رسید، به خصوص به برادران جهادی و خواهران بسیجی‌ام می‌گویم که راه خدا، امام زمان (عج)، امام امت و شهیدان را ادامه دهید كه مورد رضایت حق‌تعالی است و بعد از هر نماز برای سلامتی و امتداد عزت ولی‌فقیه دعا كنید تا به برکت آن، دعاهای دیگر شما هم مستجاب شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار