رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه مطرح کرد؛

سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد تومانی سازمان اوقاف در زمینه دانش‌بنیان‌ها/ هرکس با هر توان مالی می‌تواند «واقف» باشد

حجت‌الاسلام خاموشی با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری راه‌اندازی شده و ۸۰۰ میلیارد تومان در زمینه دانش‌بنیان‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، گفت: امروز سنت حسنه «وقف» توسعه پیدا کرده و وقف‌های جدید از جمله وقف پول امکان‌پذیر است و هرکس با هر نیت و توان مالی می‌تواند واقف باشد.
کد خبر: ۴۸۳۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶ - 13October 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه امروز در همایش ملی یاوران وقف اظهار داشت: ما در سازمان اوقاف و امور خیریه سعی کردیم تا زیرساخت‌ها را تقویت کنیم و در عین حال در این زمینه به نیت واقف عمل کنیم؛ از جمله فعالیت‌هایی که در سازمان اوقاف و امور خیریه انجام شده می‌توان به حمایت‌هایی که در ایام کرونا صورت گرفته اشاره کرد؛ در حوزه اجتماعی بیش از یک میلیون نیازمند مورد حمایت قرار گرفتند.

وی ادامه داد: ما در این سازمان سرفصل‌های حمایتی متعدد داریم و یکی از آنها نیت کمک به نیازمندان در ایام کرونا بود؛ به‌عنوان مثال ۳۰ میلیون ماسک و یک میلیون بسته بهداشتی تهیه شد؛ به بیمارستان‌های زیادی کمک شد و برخی بیمارستان‌های نیمه‌کاره تکمیل شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه درباره برپایی نمایشگاه دستاوردهای نهاد وقف تصریح کرد: این نمایشگاه پیام‌های مهمی دارد؛ نخستین پیام این است که آنچه انجام وظیفه شده در معرض دید عموم قرار گیرد؛ در حوزه عمل به نیات نیز اقداماتی که در هر بخش انجام شده طی گزارشی ارائه شده است.

حجت‌الاسلام خاموشی افزود: همچنین در حوزه شرعی دو اقدام صورت گرفته نمایش داده می‌شود؛ یکی در مورد وقف پول که مطالعات گسترده صورت گرفت و رهبر معظم انقلاب اسلامی جواب فقهی در حوزه وقف پول دادند و موضوع حبس‌العین را به اعتبارات توسعه دادند؛ در گذشته عین مال وقف می‌شد اما اکنون اعتبار آن وقت می‌شود.

وی با اشاره به جزئیاتی از وقف سهام، تاکید کرد: هرکس این پیام را می‌شنود، بداند که امروز سنت حسنه وقف توسعه پیدا کرده و وقف‌های جدید از جمله وقف پول امکان‌پذیر است و هرکس با هر نیت و توان مالی می‌تواند واقف باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه می‌توانیم از ظرفیت سنت حسنه «وقف» در زمینه فناوری‌های نو بهره‌مند شویم، گفت: اگر می‌خواهیم در قدرت دفاعی پیش برویم، باید عالمانه عمل کنیم؛ همچنین در زمینه تجهیزات پزشکی نباید نیازمند باشیم؛ زمانیکه ایمپلنت دندانی را با قیمت پایین می‌توانیم در کشور عرضه کنیم، چرا باید با قیمت بالا از کشورهای دیگر تهیه کنیم.

حجت‌الاسلام خاموشی با تاکید بر اینکه دانشجویان شرکت‌های دانش‌بنیان، قله‌ها را فتح کردند، افزود: اینها سرمایه کشور هستند؛ دانش‌بنیان‌ها توانستند در دارو درمان و بهینه‌سازی علم موفق عمل کنند؛ ما در سازمان اوقاف و امور خیریه سعی کردیم از این مجموعه‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم و بتوانیم زیرساخت‌هایی را برای آنها فراهم کنیم؛ مثلاً یک دانش‌بنیان اگر زمین نیاز دارد، مشارکت کرده‌ایم و به‌صورت مشارکتی با شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه این مشارکت‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان ما را ذینفع می‌کند و اگر ضرری باشد سرمایه وقف حفظ می‌شود، خاطرنشان کرد: صندوق پژوهش و فناوری راه‌اندازی شده و ۸۰۰ میلیارد تومان در زمینه دانش‌بنیان‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار