نماینده مردم در مجلس:

تامین منافع ملی مهمترین خواسته ایران از برجام است

عزیزی گفت: دستگاه دیپلماسی کشورمان باید به اروپایی‌ها اعلام کند ایران از منافع ملی خود در برنامه جامع اقدام مشترک کوتاه نخواهد آمد.
کد خبر: ۴۸۳۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸ - 13October 2021

تامین منافع ملی مهمترین خواسته ایران از برجام است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ابراهیم عزیزی» نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی  در رابطه با سفر معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به کشورمان، اظهار داشت: متاسفانه اروپایی‌ها در مواجه با برنامه جامع اقدام مشترک نقض عهد داشته اند و به قول هایشان عمل نکرده اند.

نماینده مردم شیراز و رزقان در مجلس شورای اسلامی مظرح کرد: این مهم در حالیست که اروپایی‌ها در مقام عمل نیز نشان دادند در مقابل جمهوری اسلامی، پیرو سیاست‌های نظام سلطه و ایالات متحده آمریکا هستند.

وی با اشاره به اینکه کشور‌های اروپایی عضو برجام باید خسارات گذشته و بدعهدی هایشان را جبران کنند، ادامه داد: اتحادیه اروپا باید متوجه شده باشد که جمهوری اسلامی ذره‌ای از منافع ملی خود کوتاه نمی‌آید و عقب نشینی نخواهد کرد از این رو مسئولان دستگاه دیپلماسی باید این پیام را به صورت آشکار به معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا منتقل کنند.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی قانون اقدام راهبردی را تصویب کرده و برای دولت لازم الاجرا است لذا اروپایی‌ها باید با احترام متقابل وارد مذاکره شود، افزود: ایران همواره دارای منطق برای مذاکره است، اما قرار نیست زمینه فرصت سوزی را برای غربی‌ها فراهم کند از این رو غربی‌ها باید بپذیرند که باید از مسیر درست وارد گفتگو با ایران شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد اگر رویکرد جدید از سوی اروپایی‌ها ایجاد شود، مذاکرات می‌تواند نتیجه بخش باشد، اما اگر مسیر گذشته را ادامه دهند دور باطل تکرار خواهد شد؛ این مهم باید به معاون جوزپ بورل منتقل شود.

منبع: خانه ملت 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها