مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

پاسداشت دفاع مقدس در بستر زمان جاری‌ است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: گرامیداشت دفاع مقدس محدود به هفته دفاع مقدس نیست و در تمام ایام سال هر روز، روز دفاع، مقاومت و تکریم حماسه‌سازان این حرکت عظیم است.
کد خبر: ۴۸۳۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷ - 13October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، جلسه ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی به ریاست «محمدعلی نبی‌پور» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و همچنین مسئولین شهرستانی به‌صورت ویدئو کنفرانس در مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: یکی از تأکیدات و فرامین حضرت حق در طول قرون به اولیای دین این بوده که امت‌ها را به ایام الله متذکر شوید و نقطه‌های اوج قدرت خدا را به یاد آنها بیاورید.

وی افزود: یکی از فرصت‌های تذکر و یادآوری، گرامیداشت‌های ایام الله و مناسبت‌هاست که قدرت خداوند در آنها بروز و ظهور داشته است. این یادآوری‌ها بستری را فراهم می‌کند تا جامعه نسبت به عملکرد امتی که با دست خالی در برابر مستکبرین عالم ایستادگی کردند و با سربلندی از این آزمون بیرون آمدند، شناخت کاملتری پیدا کند و از این تجربه برای پیشرفت خود بهره ببرند.

این مسئول در ادامه با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، گفت: کارکنان نیروی انتظامی استان نقش بی‌بدیل و بی‌نظیری در برقراری امنیت دارند. یک هزار و ۸۰ شهید والامقام دفاع مقدس و دفاع از حریم، یک هزار و ۹۸۵ جانباز و ۱۰۵ آزاده سند افتخار انتظامی استان هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنانش ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در راستای گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس در سطح استان گفت: بحمدالله با هم‌افزایی و پشتیبانی‌های دستگاه‌ها، ساختارها، تشکل‌های مردم نهاد و مردم برنامه‌های گرامیداشت چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، با شکوه خاصی برگزار شد.

یوسفعلی‌زاده ابراز داشت: در سامانه‌ای که با هدف ثبت فعالیت‌های دفاع مقدس راه‌اندازی شده، در سطح استان ۱۵ هزار و ۶۹۳ فعالیت در قالب ۲ هزار و ۵۷۳ برنامه ثبت شده، که برآورد ما این است که حدود یک پنجم اقدامات انجام گرفته در این سامانه منعکس شده است. دستگاه‌ها و ساختارهای استانی نسبت به ثبت تلاش‌ها و اقداماتی که تا پایان سال در راستای گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس انجام می‌دهند در سامانه ثبت فعالیت‌ها اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در طول هفته دفاع مقدس در جای‌جای استان توجه مناسب و شایسته‌ای به این مناسبت ملی و تکریم حماسه‌سازان آن صورت گرفت و با صد زبان پرچم دفاع مقدس با مجاهدتی فراگیر بیش از گذشته برافراشته‌تر شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: گرامیداشت دفاع مقدس محدود به هفته دفاع مقدس نیست و در تمام ایام سال هر روز، روز دفاع، مقاومت و تکریم حماسه‌سازان این حرکت عظیم است. باید بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس که به دستگاه‌های استان ابلاغ شده در طول سال مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول بیان داشت: امیدواریم روند گرامیداشت این حماسه جاوید که در هفته دفاع مقدس اوج گرفت در بستر زمان توسط دست‌اندرکاران ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس فعال بماند و دستگاه‌ها نسبت به پاسداشت این مناسبت‌های اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار