رئیس دفتر عقيدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا:

سرلشکر فیروزآبادی عمر خود را در خدمت به انقلاب و ولایت صرف کرد

حجت‌‎الاسلام سعیدی با تاکید بر اینکه در عصر غیبت، انسان موظف و مکلف است که از امر ولی فقیه تبعیت کند، گفت: مرحوم سرلشکر فیروزآبادی از زمان دانشجویی تا رحلت در مسیر انقلاب و ولایت بود.
کد خبر: ۴۸۳۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸ - 14October 2021

سرلشکر فیروزآبادی عمر خود را در خدمت به انقلاب و ولایت صرف کردبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «علی سعیدی» رئیس دفتر عقيدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت سرلشکر «سیدحسن آقایی فیروزآبادی» رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح با بیان‌ اینکه این مجلس به مناسبت اربعین یک خدمت‌گزار به انقلاب اسلامی و وفادار به ولایت برگزار شده است، اظهار داشت: از ستاد کل نیروهای مسلح به خاطر توجه به شخصیت ولایت‌مدار سرلشکر فیروزآبادی تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه در فرهنگ اسلامی برخی مفاهیم دارای مراتبی است، گفت: ایمان و تقوا از جمله‌ی واژگانی است که دارای مراتبی هستند. ولایت و ولایت‌مداری نیز از همین ویژگی‌ برخوردار است که پنج مرتبه دارند؛ مرتبه اول شناخت و فهم ولایت است. وقتی انسان خدا را شناخت و ربوبیت تشریعی و تکوینی را پذیرفت، اولین سوالی که برای او پیش می‌آید، این است که اداره‌ی امور انسان برعهده‌ی چه کسی خواهد بود.

حجت‌الاسلام سعیدی عدم شناخت و عدم باور و ایمان را زمینه مشکلات انسانی دانست و افزود: همان‌طور که خداوند نظام را خلق کرده است، اداره‌ی انسان نیز برعهده‌ او است‌. مشکل بشر از ابتدا تا انتها از فرزندان حضرت آدم (ع) تا حضرت یعقوب (ع) مسئله ربوبیت تشریعی بوده است.

رئیس دفتر عقيدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ایمان به ولایت را نیز دارای مراتبی دانست و افزود: همان‌طور که در ایمان به ولایت، حر بن یزید ریاحی، مسلم به عوسجه و قمر بنی‌هاشم (ع) تفاوت وجود داشت، این امر در دیگران نیز صدق می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه چتر ولایت تا یوم‌القیامت استمرار دارد، گفت: مرحله سوم ولایت و ولایتمداری عشق و کشش به ولایت است که یکی از سخت‌ترین مراحل است. اگر عشق و کشش نباشد، انسان توان تحمل سختی‌ها را نخواهد داشت؛ لذا بالاترین عشق، عشق به خدا و اولیای الهی است. بعد از این مراحل، ولایت‌یاوری یعنی تلاش برای تحقق آرمان‌های ولایت است؛ آن چیزی که طی ۴۲ سال انقلاب، باعث استمرار نظام بوده ولایت‌یاوری است.

حجت‌الاسلام سعیدی تصریح کرد: مهم‌ترین و آخرین مرتبه ولایت‌مداری که اوج ولایت‌مداری است؛ مرتبه‌ای است که انسان سوالی از چرایی فرمان مطرح نمی‌کند و تمام وجود خود را برای اجرای امر ولی به‌کار می‌گیرد. نمونه آشکار انسانی که مصداق این بحث است، سپهبد شهید سلیمانی بود؛ لذا اوج ولایت‌مداری مرحله پنجم برای اجرای فرمان و دستور ولی است.

رئیس دفتر عقيدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تاکید کرد: در عصر غیبت، انسان موظف و مکلف است آن‌‌چه را که ولی فقیه مطرح می‌کند، انجام دهد. یکی از کسانی که این پنج مرحله را پشت سر گذاشت، مرحوم سرلشکر فیروزآبادی بود که از زمان دانشجویی تا رحلت در مسیر انقلاب و ولایت بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار