معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان:

آمریکا نمی‌تواند با قدرت و سلاح علیه هر ملتی اقدام کند

«قاسم نژاد» یوم الله ۱۳ آبان را نقطه پایان اقتدار و ابرقدرتی آمریکا دانست و گفت: پیام بزرگ یوم الله ۱۳ آبان برای جهانیان این بود که آمریکا نمی‌تواند با قدرت، ثروت، علم و سلاح خود علیه هر ملتی اقدام کند.
کد خبر: ۴۸۳۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵ - 14October 2021

آمریکا نمی‌تواند با قدرت، ثروت، علم و سلاح خود علیه هر ملتی اقدام کند

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، «محمود قاسم نژاد» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان امروز در نشست هماهنگی بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان گیلان برگزار شد، با بیان اینکه اهمیت بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: ملت انقلابی ایران در این روز بزرگ در طول ۴۳ سال گذشته خشم و انزجار خود را از آمریکای جهانخوار به نمایش گذاشته‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به استمرار تاراج منابع و سرمایه‌های ملت ایران توسط آمریکا طی سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: طرح‌ها و لوایحی که از سوی مجلس و دولت علیه ملت وضع می‌شد نیز با دستور آمریکا و ایادی آنان صورت می‌گرفت.

وی با بیان اینکه همزمان با آغاز نهضت انقلابی مردم ایران شاهد مانع تراشی‌ها و کارشکنی‌های آمریکا علیه ملت بودیم، افزود: ورود ژنرال «هایزر» به ایران، قتل عام مردم مبارز با هدف ایجاد رعب و وحشت در دل انقلابیون و شکست خیزش اسلامی آنان انجام شد، اما در نهایت انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

قاسم نژاد با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در شکستن هیمنه استکباری آمریکا در جهان، خاطرنشان کرد: با گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب همچنان دشمنی‌های آمریکا با ملت انقلابی ایران ادامه دارد و دست از توطئه چینی برنداشته است.

وی تحمیل جنگ هشت ساله را یکی از برنامه‌های آمریکا برای مقابله با نظام اسلامی دانست و تاکید کرد: آمریکا در دوران دفاع مقدس نشان داد که با ملت ایران و انقلابشان سر ستیز دارد، اما با هدایت‌های داهیانه معمار کبیر انقلاب و مقاومت ملت ایران و ورود جوانان مومن و انقلابی به جبهه‌ها حرکت بزرگی شکل گرفت و منجر به پیروزی شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با تاکید بر لزوم بازخوانی دستاورد‌های انقلاب اسلامی به ویژه در ۱۳ آبان، متذکر شد: امروز نیازمند تبیین علل چندین دهه دشمنی آمریکا با نظام جمهوری اسلامی و لزوم استمرار حرکت انقلاب برای جامعه هستیم و دانش آموزان و دانشجویان وظیفه مهم زنده نگه داشتن آرمان‌های یوم الله ۱۳ آبان را بر عهده دارند.

وی یوم الله ۱۳ آبان را نقطه پایان اقتدار و ابرقدرتی آمریکا دانست و تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد شکل گیری حرکت‌های مردمی در اقصی نقاط جهان بودیم و ملت‌های آزادی خواه به تاسی از ملت ایران در مقابل آمریکا ایستادند. در واقع پیام بزرگ یوم الله ۱۳ آبان برای جهانیان این بود که آمریکا نمی‌تواند با قدرت، ثروت، علم و سلاح خود علیه هر ملتی اقدام کند.

قاسم نژاد یکی از بزرگترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی را زمینه سازی جهت شکوفایی استعداد‌های داخلی دانست و خاطرنشان کرد: نمونه بارز این شکوفایی را در دوران دفاع مقدس مشاهده کردیم که با تکیه به توانمندی نیرو‌های جوان به رغم کمترین امکانات دشمن را به عقب راندیم.

وی وضعیت شیوع کرونا در استان را مناسب دانست و افزود: در حال حاضر همه شهرستان‌های استان زرد هستند و دو شهرستان آبی داریم، لذا می‌توانیم اقدام به برنامه ریزی جهت بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان در سطح استان گیلان کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه ملت ایران هرگز بر سر عزت و منافع ملی خود با استکبار جهانی سر سازش ندارد، تاکید کرد: امیدواریم شاهد برگزاری مراسم ۱۳ آبان متفاوت‌تر از سال‌های گذشته در مرکز استان و شهرستان‌ها باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها