نماینده ولی فقیه در مازندران:

باید در مقابل خون شهدا مطالبه‌گری کنیم

«محمدی لائینی» با عنوان اینکه در رابطه با شهدا، خون شهدا و جهاد شهدا نباید مسامحه و معامله داشته باشیم، گفت: باید در این زمینه بصورت جدی مطالبه‌گری صورت بگیرد و دستاورد شهدا، خاطرات شهدا و گنجینه دفاع مقدس را باید حفظ کنیم.
کد خبر: ۴۸۳۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷ - 14October 2021

باید در مقابل خون شهدا مطالبه‌گری کنیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران ظهر امروز در هجدهمین یادواره 220 شهید بخش چهاردانگه ساری که با محوریت روحانی شهید «ولی الله سلیمانی‌فرد» در روستای ازنی برگزار شد، با تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) اظهار داشت: شهید سلیمانی‌فرد در دل مردم این منطقه و روستای ازنی جاری و ساری است و قدردان خانواده شهدا و این شهید عزیز هستیم.

وی افزود: مناطق کوهستانی و جنوب مازندران در گذشته محروم بودند و محدودیت‌هایی داشتند و جهاد سازندگی در رسیدگی و سازندگی این منطقه جهادی زحمت کشید و امروز نیز با احیای جهاد، کارهای این حوزه پرشتاب‌تر و علمی‌تر انجام می‌شود.

محمدی لائینی با بیان اینکه اشتغال مردم یکی از مهمترین مسئله و مشکل اصلی در این منطقه محسوب می‌شود، گفت: با خودکفایی خانواده‌ها آبادانی‌ها محقق می‌شود و باید به فکر صنایع و دامداری‌های صنعتی باشیم و دولت بخشی از نیازمندی‌ها را تأمین کند تا برای مردم بصرفد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه بخشی از هزینه‌ها برای مبارزه با فساد پرداخت می‌شود، بیان داشت: باید در این زمینه مدیریت جهادی داشته باشیم و با فساد مبارزه شود و در جهت سازندگی توجهات بیشتری صورت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با عنوان اینکه در رابطه با شهدا، خون شهدا و جهاد شهدا نباید مسامحه و معامله داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید در این زمینه بصورت جدی مطالبه‌گری صورت بگیرد و دستاورد شهدا، خاطرات شهدا و گنجینه دفاع مقدس را باید حفظ کنیم.

امام جمعه ساری بر ضرورت ساخت فیلم دفاع مقدس و ثبت خاطرات مکتوب شهدا و فداکاری‌ها آنان و انتشار وصیت‌نامه و خاطرات‌شان تأکید کرد و ادامه داد: باید این فداکاری‌ها و ارزش‌ها به آیندگان منتقل شود.

وی با بیان اینکه کمرنگ شدن نماز و عفاف و حجاب در جامعه و رها شدن فرهنگ و متروک شدن امر به معروف و نهی از منکر نمونه‌هایی از مسامحه در رابطه با شهدا است، افزود: نباید ارزش‌ها را در جامعه دست کم بگیریم و باید آنها را جدی بگیریم و در بومگردی و گردشگری به اعتقادات و ارزش‌های مردم و فرهنگ ما نباید بی‌احترامی شود.

امام جمعه ساری تأکید کرد: شهید و شهادت همیشه حرف اول را می‌زنند و در برابر معامله با خون شهدا، فریادگری کنیم.

محمدی لائینی با بیان اینکه یکی از اهداف قیام و انقلاب امام زمان (عج)، مطالبه‌گری خون امام حسین (ع) و شهدای تاریخ است، گفت: همه وارث شهدا هستیم و باید مطالبه خون شهدا را داشته باشیم. 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه باید از زاویه حقوقی به دیوان بین المللی و مراجع حقوقی و قضایی شکایت ببریم که چرا صدام بعثی به ایران تجاوز کرد و در این زمینه حق و حقوق‌مان را مطالبه کنیم، نسبت به پیاده‌سازی ارزش‌های شهیدآفریده در جامعه تأکید کرد و بیان داشت: باید معنویت را پررنگ کنیم و به مردم و معیشت مردم خدمت شود و به بستر شغل و اشتغال و صادرات توجه جدی صورت گیرد.

محمدی لائینی گفت: تمام هدف از مذاکرات هسته‌ای و برجام برداشتن تحریم‌ها بود و باید به جای واژه تعلیق، کلمه لغو می‌آمد که نشان از بی‌مطالعه‌گری برخی مسئولین دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار