دادستان اراک:

مبارزه با فساد اولویت مهم دستگاه قضایی است

قربانی گفت: مبارزه با فساد اولویت مهم دستگاه قضایی است اما این مهم ساز و کار خود را باید دنبال کند و در واقع راه مبارزه با فساد فضای مجازی نیست چراکه بزرگترین آسیب فضای مجازی بازگو کردن شنیده های بدون سند و مدرک است و این به امید مردم و بدنه جامعه آسیب وارد می‌کند.
کد خبر: ۴۸۳۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸ - 14October 2021

مبارزه با فساد اولویت مهم دستگاه قضایی استبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، «ربیع‌الله قربانی» دادستان اراک عصر امروز (پنجشنبه) در نشست مطالبه گران استان مرکزی اظهار داشت: مطالبه گران مردمی ایجاد کننده و تقویت دهنده پیوند بین مسئولین و مردم هستند که با پیگیری مطالبات به حق مردم دغدغه های جامعه را به گوش مسئولین می رسانند.

قربانی گفت: عصاره و نتایج خدمات و اقدامات همه مسئولین باید تشکیل جامعه عدالت محور، اخلاق مدار توام با عقلانیت و تقوا باشد.

وی ادامه داد: اگر به همراه هر اقدام و برنامه ای پیوست فرهنگی در نظرگرفته شود قطعا در راستای رفع آسیب های اجتماعی و ناهنجاری ها گام بلندی برخواهیم داشت و لذا وجود پیوست فرهنگی در طرح ها و برنامه ها یک ضرورت است و مطالبه گران باید در این خصوص برنامه داشته باشند.

دادستان اراک گفت: بسیاری از هنجارشکنی ها و آسیب های اجتماعی میتواند با وجود پیوست فرهنگی در اقدامات قابل حل باشد.

وی اضافه کرد: همه افراد درون نظام اسلامی در هر بخش و مسئولیتی باید نسبت به ترویج امر به معروف و نهی از منکر فعال باشند و این یکی از ضرورت های مهم گام دوم انقلاب است.

قربانی بیان کرد: ایجاد نفرت عمومی برای رفتارهای بد اجتماعی همچون سگ گردانی یکی از ضرورت های مهم امروز جامعه است و رفع بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی لازمه آن ایجاد نفرت عمومی است و خروجی آن باید نا امنی هنجارشکنان در بین مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه احقاق حقوق عامه اولویت مهم دستگاه قضایی است بیان کرد: در این راستا کارگروه ویژه تشکیل شده و مسائل را پیگیری می کند.

قربانی با تاکید بر اینکه راه اندازی بسیج عمومی برای ارتقای سطح آگاهی مردم و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر یک ضرورت مهم است اظهار کرد: دستگاه قضایی حمایت حقوقی و آموزشی از فعالین امربه معروف و نهی از منکر و مطالبه گران مردمی می کند.

دادستان اراک گفت:مطالبه گران مردمی در راستای اصلاح و پیشرفت جامعه حرکت می کنند و امروز خروجی همه فعالیت ها و برنامه ها باید خدمت به مردم، امیدآفرینی و دلگرمی مردم به نظام اسلامی باشد.

وی خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد اولویت مهم دستگاه قضایی است اما این مهم ساز و کار خود را باید دنبال کند و در واقع راه مبارزه با فساد فضای مجازی نیست چراکه بزرگترین آسیب فضای مجازی بازگو کردن شنیده های بدون سند و مدرک است و این به امید مردم و بدنه جامعه آسیب وارد می کند چراکه رعایت حقوق شهروندی از اصول شرع مقدس و اصول انقلابی است که همه باید با آن پایبند باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها