دبیر شورای عالی مناطق آزاد:

تداخل مدیریتی دلیل اصلی مشکلات در منطقه آزاد اروند است

محمد گفت: تداخل مدیریتی دلیل اصلی مشکلات در منطقه آزاد اروند است، به لحاظ تفاهم مدیریتی مشکلی نداریم اما به لحاظ ساختاری دستگاه‌ها تکلیف خودشان را نمی‌دانند، باید همگام با تفاهم اجرایی تفاهم ساختاری و وحدت رویه نیز در این منطقه آزاد به وجود آید.
کد خبر: ۴۸۳۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵ - 14October 2021

تداخل مدیریتی دلیل اصلی مشکلات در منطقه آزاد اروند استبه گزارش ‌دفاع‌پرس از اهواز، «سعید محمد» امروز در جریان بازدید از منطقه آزاد اروند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از اعلام آبادان و خرمشهر به عنوان منطقه آزاد مردم این دو شهرستان شادمان از بهره مندی از منافع آن شدند اما پس از گذشت بیش از ۱۴ سال فقط مضرات آن متوجه مردم این منطقه شده است.

وی با اشاره به عدم بهره مندی ساکنان منطقه آزاد اروند از معافیت ها افزود: افزایش هزینه زندگی، مسکن و اجاره مضراتی است که ساکنان منطقه آزاد اروند را در برگرفته است، این ظلم مضاعفی به مردم مظلوم آبادان و خرمشهر است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد خواستار مدیریت واحد در منطقه آزاد اروند شد و گفت: تداخل مدیریتی دلیل اصلی مشکلات در منطقه آزاد اروند است، به لحاظ تفاهم مدیریتی مشکلی نداریم اما به لحاظ ساختاری دستگاه‌ها تکلیف خودشان را نمی‌دانند، باید همگام با تفاهم اجرایی تفاهم ساختاری و وحدت رویه نیز در این منطقه آزاد به وجود آید.

محمد بیان داشت: طبق قانون، یکی از مزیت‌های قرارگرفتن شهرستان‌ها در مناطق آزاد، معافیت‌های مالیاتی است، اما از مردم عادی، بازرگانان و صاحبان کسب و کار در منطقه آزاد اروند همچنان مالیات اخذ می‌شود، این موضوع مورد قبول نیست و به زودی برای برطرف شدن این مشکل با وزرای مربوطه نشستی برگزار خواهد شد.

وی متذکر شد: در قانون چگونگی اداره مناطق آزاد، مدیریت واحد حاکمیتی در مناطق آزاد دیده‌ شده است، تفویض این قوانین و اختیارات را از طریق وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دیگر دنبال می‌کنیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: دستگاه ها باید به قانون تمکین کنند زیرا قانون به صورت شفاف در مورد مناطق آزاد بیان شده است لذا دستگاه های اجرایی باید به قانون تمکین کنند تا بتوانیم مطالبات مردم را ادا کنیم.

مشاور رییس جمهوری در ادامه در خصوص پرداخت نشدن بودجه به تیم فوتبال نفت آبادان خبر داد: پرداخت نشدن اعتبار مالی به تیم فوتبال صنعت نفت آبادان از سوی منطقه آزاد اروند به دلیل مشکلاتی از جمله نداشتن مجوز امضا از سوی برخی مدیران این سازمان است و به محض برطرف شدن این موضوع، بخش عمده‌ای از مشکلات مالی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان نیز مرتفع می‌شود.

سعید محمد در نخستین روز از سفر دو روزه خود به استان خوزستان و منطقه آزاد اروند بر مزار شهدای گمنام در شلمچه حضور یافت و از شهرک صنعتی خرمشهر نیز بازدید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها