لحود:

مغز متفکر حوادث بیروت، دشمنان خارجی و داخلی مقاومت هستند

رئیس جمهور پیشین لبنان با اشاره به نقش رژیم صهیونیستی و مزدوران داخلی در حوادث امروز بیروت گفت که رؤیای این افراد برای ایجاد جنگ داخلی در لبنان محقق نخواهد شد.
کد خبر: ۴۸۳۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷ - 14October 2021

مغز متفکر حوادث بیروت، دشمنان خارجی و داخلی مقاومت هستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «امیل لحود» رئیس جمهور پیشین لبنان در واکنش به حوادث روز پنجشنبه (امروز) بیروت و کشته شدن چند غیر نظامی گفت که دستگاه قضا باید عاملان تیراندازی امروز را بازخواست کند.

لحود به خبرگزاری اسپوتنیک اظهار داشت: «تظاهرات، حق قانونی همه است... تظاهرات کنندگان حق دارند به خیابان بیایند و ابراز عقید کنند، ولی اینکه تک‌تیرانداز از پشت بام، آنان را هدف قرار دهد، کاملا مردود است».

وی تصریح کرد، بسیاری از کسانی که در دوران جنگ داخلی لبنان، سردمدار بودند، رؤیای آن را دارند که جنگ داخلی مجددا آغاز شود تا بتوانند دوباره بر سرکار بیایند.

رئیس جمهور پیشین لبنان خاطر نشان کرد که این رؤیا محقق نخواهد شد؛ زیرا در طرف دیگر، انسان‌های هوشمندی هستند که از خطر‌های این مرحله آگاه هستند و به سمت این طرح منحوس کشانده نمی‌شوند.

لحود گفت که منظورش از انسان‌های آگاه، نیرو‌های مقاومت هستند که قطعا به سمت این طرح کشانده نخواهند شد، ولی «این به معنای سکوت در برابر این کار‌ها نخواهد بود».

وی تصریح کرد که باید کار را به عدالت و قوه قضائیه محول کرد تا در این زمینه ایفای نقش کنند.

رئیس جمهور پیشین لبنان بر این باور است که «مغز متفکر واقعی این حوادث، دشمنان خارجی و داخلی مقاومت هستند... و هر چه در لبنان رخ می‌دهد، دارای یک بعد اصلی است و آن، تضعیف مقاومت به هر نحوی است».

لحود خاطر نشان کرد: «عامل اسرائیلی در اینجا قدرتمند است، ولی کسانی که این اقدامات را انجام می‌دهند، مزدوران داخلی هستند تا وضعیت داخل را بر هم بریزند».

وی در پایان درباره هدف این مزدوران گفت که این افراد در تلاش هستند لبنان را تخریب کنند و جنگ داخلی را به آن بکشانند تا این کشور و مقاومتش را در هم شکنند و تضعیف کرده و کاری کنند که به شروط اسرائیل تن دهد.

پس از گزارش منابع خبری درباره تیراندازی به سوی تظاهرات‌کنندگان معترض به عملکرد بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت، منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار در پایتخت لبنان و تیراندازی به سمت معترضان خبر دادند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها