سرلشکر سلامی:

موشک‌های «کروز دریایی» سپاه با برد ۲۰۰۰ کیلومتر در راه است

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: در آینده نزدیک موشک‌های کروز با برد دو هزار کیلومتری که قادر هستند شناور‌های متحرک را هدف قرار بدهند، در نیروی دریایی سپاه توسعه پیدا می‌کنند.
کد خبر: ۴۸۳۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲ - 15October 2021

موشک‌های «کروز دریایی» سپاه با برد ۲۰۰۰ کیلومتر در راه استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در حاشیه بازدید از یگان‌های نیروی دریایی سپاه مستقر در جزایر خلیج فارس و تنگه راهبردی هرمز، اظهار داشت: نیروی دریایی سپاه در این سال‌های اخیر در عرصه‌های شناوری، پیشرفت‌های بسیار چشمگیری را تجربه کرده است و در شناور‌های تندرو افزایش سرعت این شناور‌ها به چیزی نزدیک به ۱۰۰ نات رسیده است که این جزو پدیده‌های جالب عرصه سرعت و شتاب در دریانوردی است.

وی افزود: در عرصه پهپاد‌ها نیز نیروی دریایی سپاه رشد قابل ملاحظه‌ای را داشته است و صد‌ها فروند پهپاد شناسایی، مراقبتی، رزمی و انتحاری، به نیروی دریایی سپاه به صورت‌های مختلف اضافه شده است که الان دوستان ما در عرصه پهپاد‌ها تا بُرد یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر را در اختیار دارند و در حال افزایش این برد هستند.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: در عرصه موشک‌های کروز دریایی نیز از موشک‌هایی با برد ۳۵ و ۹۰ کیلومتری به موشک‌های ۳۰۰ کیلومتری و موشک‌های ۷۰۰ کیلومتری رسیده‌ایم و در آینده نزدیک موشک‌های دو هزار کیلومتری کروز که قادر هستند شناور‌های متحرک را هدف قرار بدهند در نیروی دریایی سپاه توسعه پیدا می‌کنند.

سرلشکر سلامی گفت: در عرصه جنگال نیز همانطور که در الحاق سال ۱۳۹۹ همه ملت ایران شاهد بودند سامانه‌های جنگالی، سامانه‌های جمع‌آوری، جمرها، سیستم‌های مختلف کننده و سامانه‌های تهاجمی جنگ الکترونیک در عرصه تهاجمی و دفاعی بسیار خوبی در نیروی دریایی ایجاد شده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها