عدم پایبندی اینستاگرام به اصول دموکراتیک/ صفحه پرس تی وی به دلایلی واهی محدود شد

رعایت اصول دموکراسی در فضای مجازی نخستین اصل شبکه‌های اجتماعی است که البته اینستاگرام نتوانست به این اصل پایبند باشد.
کد خبر: ۴۸۴۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۱ - 17October 2021

عدم پایبندی اینستاگرام به اصول دموکراتیک/ صفحه پرس تی وی به دلایلی واهی محدود شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‎‌پرس، در روز‌های اخیر حساب کاربری شبکه‌ی خبری انگلیسی زبان سیمای جمهوری اسلامی ایران «پرس تی وی» محدود شده است. محدودیت این صفحه در اینستاگرام به این صورت است که سایر کاربران و دنبال کنندگان این صفحه می‌توانند این صفحه را مشاهده کنند، اما ادمین صفحه نمی‌تواند مطلب تازه‌ای را به اشتراک بگذارد.

پرس تی وی در قالب برنامه‌های خبری و تحلیلی صدای ملل مسلمان و مظلومان بی‌دفاع است و رسالت اصلیش رساندن صدای جبهه‌ی مقاومت از جمله حزب الله لبنان به اقصی نقاط جهان است. این اقدام شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام با چشم انداز‌های اصلی تمامی شبکه‌های اجتماعی دنیا مغایر بود. محدود کردن دسترسی کاربری با ویژگی‌ها و خصوصیات و رسالتی که پرس تی وی برعهده گرفته است، بسیار معنا دار است.

رعایت اصول دموکراسی در فضای مجازی نخستین اصل شبکه‌های اجتماعی است که البته اینستاگرام نتوانست به این اصل پایبند باشد و به آن احترام بگذارد. شبکه‌ی پرس تی وی با پخش برنامه‌هایی در ژانر‌های مختلف خبری، تحلیلی منعکس کننده‌ی اخبار، اندیشه‌ها و عقاید جبهه‌ی مقاومت است و محدود کردن حساب اینستاگرام پرس تی وی نه تنها فعالیت‌های این شبکه را محدودتر نمی‌کند بلکه آغاز راهی بس طولانی و دشوار برای شبکه‌ای است که رسالت و چشم اندازش انعکاس اهداف جبهه‌ی مقاومت اسلامی در سطح بین الملل است.

انتظار می‌رود در دوران ریاست محترم جدید سازمان صدا و سیما بر گسترش کمی و کیفی شبکه‌های برون مرزی اهتمام مضاعف گذاشته شود. شایان ذکر است در کنار پرس تی وی، العالم، الکوثر، شبکه‌های سحر (به زبان‌های آذری، اردو، بالکان و کردی)، شبکه‌ی الاهواز، هیسپان تی وی (به زبان اسپانیولی) و شبکه‌های آی فیلم (عربی و انگلیسی) سپهر شبکه‌های تلویزیونی برون مرزی سیمای جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهند. سیگنال برخی از این شبکه‌ها از جمله پرس تی وی در برخی از ماهواره‌ها طی ماه‌ها و سال‌های اخیر بنا بر دلایل واهی قطع شد.

قطع به یقین با سیاست گذاری‌های صحیح و ریل گذاری منطقی که لازمه‌ی آن استفاده از کارشناسان و خبرگان علم ارتباطات و رسانه است، شبکه‌های برون مرزی سیما هم در سطح کمی و هم در سطح کیفی می‌توانند، به رسالت اصلی خود کمافی السابق پایبند باشند و با استحکامی دو چندان اخبار جبهه‌ی مقاومت را در سطح جهانی بازتاب دهد.

از سویی دیگر پیگیری مسائل از این قبیل مانند محدود شدن حساب کاربری پرس تی وی در اینستاگرام در مجامع بین‌المللی رسانه‌ای می‌تواند نشان دهنده‌ی عزم جزم رسانه‌ی ملی در مبارزه با مستکبران عالم در جبهه‌های فرهنگی رسانه است.

انتهای پیام/120

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار