دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

خون شهدای مبارزه با مواد مخدر پاسخی به ادعای رئیس‌جمهور آذربایجان/ ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است

جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه و مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر هزاران شهید تقدیم کرده است و خون این شهدای والامقام جوابگوی سخنان بی‌پایه و اساس رئیس جمهور آذربایجان خواهد بود.
کد خبر: ۴۸۴۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۵ - 17October 2021

خون هزاران شهید جوابگوی سخنان بی‌پایه و اساس رئیس جمهور آذربایجانگروه اجتماعی دفاع‌پرس: اخیرا فیلمی از الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان در رسانه‌ها منتشر شده است که واکنش‌های زیادی را در پی داشته است. 

وی در سخنرانی خود که در قالب یک ویدئوکنفرانس برگزار شد، ادعا می‌کند که ارمنستان در تبانی با ایران از مناطق اشغالی سابق جمهوری آذربایجان (در اشاره به مناطق تحت اشغال جمهوری ارمنستان که در پی آتش‌بس قره‌باغ آزاد شد) برای انجام قاچاق مواد مخدر به اروپا به مدت حدود ۳۰ سال استفاده می‌کرد.

حال باید به رئیس جمهور معلوم‌الحال آذربایجان یادآور شد که طبق بررسی‌های دفتر مقابله با مواد مخدر سازمان ملل متحد (NODC) ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است و در سال گذشته با توجه به افزایش کشت مواد مخدر تریاک و همچنین افزایش تولید مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه کشفیات کشور ما افزایش چشمگیری داشته است و در سال ۱۳۹۹ رکورد کشف مواد مخدر شکسته شد.

جا دارد، برخی موضوعات را به علی‌اف یادآور شد تا از خواب غفلت بیدار شود و نقش ایران را در جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر بداند تا دیگر دچار چنین اشتباهاتی نشود!

نکته اول: طبق آمار‌های رسمی از سوی دفتر مقابله با مواد مخدر سازمان ملل متحد (NODC) تولید مواد مخدر در افغانستان نسبت به ۲۰ سال گذشته، ۵۰ برابر شده است.

نکته دوم: جمهوری اسلامی ایران بار‌ها از جوامع جهانی برای مقابله و مبارزه با قاچاق مواد مخدر یاری طلبید، اما کشور‌های اروپایی و خارجی از جمله جمهوری آذربایجان تا کنون هیچگونه کمکی در این راستا به کشور ما نداشتند.

نکته سوم: در سال گذشته بیش از هزار تُن انواع مواد مخدر توسط پلیس، وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، بسیج و ... در مرز‌های کشور و حتی در درون شهر‌ها کشف کردند.

نکته چهارم: رئیس جمهور آذربایجان باید بداند که همانگونه که مسئولین ما بار‌ها عنوان کردند اگر جمهوری اسلامی ایران جلوی قاچاق مواد مخدر را نگیرد هزاران جوان در کشور‌های اروپایی دچار اعتیاد خواهند شد.

نکته پنجم: جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر و جلوگیری از ترانزیت آن به کشور‌های اروپایی شهدای زیادی تقدیم کرده است؛ طبق آمار‌ها نیروی انتظامی سه هزار و ۸۳۱ نفر، وزارت اطلاعات ۵۳ نفر، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۴۳۷ نفر، بسیج ۲۵۱ نفر، ارتش ۱۴۳ نفر و سایر دستگاه‌ها ۴۰۱ نفر در راه مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر جان خود را از دست دادند.

البته سخنان سراسر دروغ رئیس جمهور دست‌نشانده آذربایجان که به مثابه این مثال است که «مثل کبک سرش را زیر برف کرده» با واکنش برخی از مسئولین کشورمان روبرو شد.

علی شمخانی در توئیتی در واکنش به ادعای کذب الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان درباره کشورمان نوشت: بی توجهی به اصول و الزامات همسایگی و بیان اظهارات کذب و غیرسازنده، نشانه حسن نیت و تدبیر نیست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه اتهام زنی به کشوری که جامعه جهانی آن را به عنوان قهرمان مبارزه با مواد مخدر می‌شناسد، گفت: مراقب دام‌های پرهزینه شیاطین باشید.

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه روز گذشته ادعا‌های تعجب برانگیز جدید الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان علیه جمهوری اسلامی ایران در نشست سران کشور‌های مشترک المنافع را قویا تکذیب کرد و آن را ساختگی خواند.

سعید خطیب‌زاده با اشاره به نقش پیشروی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر، تأکید کرد: تقدیم هزاران شهید و مجروح طی چهار دهه گذشته در مبارزه با این پدیده شوم تنها یک برگ از تلاش‌های متعهدانه و مستمر جمهوری اسلامی ایران در این مسیر است که بار‌ها و بار‌ها توسط نهاد‌های بین‌المللی ذیربط مورد تأیید قرار گرفته است.

به اظهارات رسانه‌ای بی مبنا در جای خود پاسخ مقتضی داده خواهد شد

خطیب‌زاده ضمن تاکید بر روابط مستحکم برادارنه بین دو ملت تصریح کرد: متاسفانه به نظر می‌رسد به رغم پیام‌های خصوصی و مثبتی که از باکو در تماس‌های مختلف دریافت می‌شود، تعمدی برای طرح اظهارات رسانه‌ای بی‌مبنا از سوی باکو وجود دارد که البته در جای خود پاسخ مقتضی داده خواهد شد.

البته مهمترین نکته‌ای که کشور‌های همسایه باید به آن دقت کنند بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که چندی پیش (۱۴۰۰/۰۷/۱۱) در ارتباط تصویری با مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیرو‌های مسلح در دانشگاه افسری امام حسین علیه‌السلام داشتند را سرلوحه اعمال و رفتار‌های خود کنند؛ ایشان در این دیدار فرمودند نیرو‌های مسلح کشور عزیز ما همواره با اقتدار همراه با عقلانیت عمل می‌کنند و این عقلانیت باید الگویی برای دیگر کشور‌ها و عامل حل مسائل موجود باشد و همه بدانند که اگر کسی برای برادران خود چاه بکَند اول خودش در چاه می‌افتد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها