تلفات سنگین مزدوران «هادی» و «الاصلاح» در مأرب

نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مأرب موفق به پیشروی شدند و در جریان این درگیریها، صد‌ها نفر از مزدوران وابسته به حزب الاصلاح و دولت مستعفی کشته و زخمی شدند.
کد خبر: ۴۸۴۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵ - 16October 2021

تلفات سنگین مزدوران «هادی» و «الاصلاح» در مأرببه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع نظامی وابسته به دولت مستعفی یمن از کشته شدن شمار زیادی از سرکرده‌های خود در اطراف شهر راهبردی «مأرب» خبر دادند.

پایگاه خبری «البوابه الیمنیة الاخباریه» به نقل از این منابع گزارش داد: «صد‌ها نفر از نیرو‌های [عبد ربه منصور]هادی [رئیس جمهور فراری یمن]و [حزب اخوانی]الاصلاح طی ساعات گذشته کشته و زخمی شدند».

منابع مذکور تصریح کردند، این افراد در درگیری با نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کشته و زخمی شدند.

به گفته این منابع، در میان افراد کشته شده، ده‌ها فرمانده نظامی دیده می‌شود که از جمله مهمترین آنان می‌توان به «عوض نکیر» رئیس حزب الاصلاح در شهرستان «العبدیه»، «احمد محمد الثابتی» شهردار تعیین شده از سوی دولت مستعفی در العبدیه، «عبدالرحمن الشدادی» فرمانده لشکر ۱۵۹ و «ناصر صالح الشدادی» فرمانده عملیات لشکر ۱۵۹ اشاره کرد.

این در حالی است که منابع یمنی از پیشروی نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در اطراف مأرب خبر می‌دهند و تأکید دارند که نیرو‌های صنعاء به زودی کنترل کامل این استان نفت‌خیز را به دست خواهند گرفت.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بیستم ماه جاری موفق شدند کنترل شهر مهم و راهبردی «الجوبه» در استان مأرب را به دست بگیرند.

پس از تسلط ارتش یمن بر مرکز این شهر و مناطق اطراف، مزدوران دولت مستعفی و الاصلاح پا به فرار گذاشتند. با آزادسازی الجوبه، مسیر جدیدی به سمت شهر مأرب باز شد تا محاصره مرکز این استان نفت خیز از سمت جنوب تکمیل شود.

در ماه‌های گذشته نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دور جدیدی از عملیات آزادسازی استان و شهر مأرب را به عنوان قلب دولت مستعفی آغاز کرده و این بار از سمت جنوب و جنوب شرق در حال پیشروی به سمت شهر هستند.

استان مأرب به علت دارا بودن منابع غنی نفت و گاز از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و به گفته کارشناسان در صورت آزادسازی کامل این استان، باید پایان کار دولت مستعفی منصور هادی و ائتلاف سعودی در یمن را اعلام کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها