مقام‌صهیونیست: درصورت درگیری با حزب‌الله باید منتظر ۲۰۰۰ موشک در روز باشیم

یک مقام نظامی رژیم صهیونیستی هشدار داد در صورتی که درگیری با حزب‌الله لبنان روی دهد باید منتظر شلیک ۲۰۰۰ موشک در روز به سوی سرزمین‌های اشغالی بود.
کد خبر: ۴۸۴۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶ - 17October 2021

مقام‌صهیونیست: درصورت درگیری با حزب‌الله باید منتظر ۲۰۰۰ موشک در روز باشیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «اوری گوردین» فرمانده جبهه داخلی رژیم صهیونیستی گفت در صورتی که روزی اسرائیل با حزب‌الله لبنان درگیر شود انتظار هدف قرار گرفتن با دو هزار موشک در روز را باید داشته باشیم.

وی که با «فرانس پرس» مصاحبه می‌کرد، افزود: «شهر‌های تل‌آویو و اسدود در جنوب در جنگ اخیر با نوار غزه شاهد بیشترین شلیک موشک از زمان تشکیل اسرائیل بوده‌اند».

گوردین اضافه کرد: «در صورتی که درگیری یا جنگی با حزب‌الله روی دهد، انتظار داریم که هر روز دست‌کم ۵ برابر، موشک از لبنان به سوی اسرائیل شلیک شود».

از سوی دیگر، یک منبع امنیتی صهیونیستی در مصاحبه دیگری با فرانس پرس گفت که ارتش رژیم صهیونیستی خواستار ثبات لبنان بوده، اما حزب‌الله منبع عدم ثبات در لبنان بوده و منابع کشور را در راستای منافع ایران به کار می‌گیرد.

این منبع امنیتی مدعی شد که ایران بیش از هر زمان دیگزی به تولید مواد شکافت‌پذیر لازم برای ساخت سلاح اتمی نزدیک بوده، اما همچنان دو سال برای ساخت بمب اتمی فاصله دارد.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی تنها دارنده تسلیحات هسته‌ای در منطقه غرب آسیا به شمار می‌آید. بر اساس برخی گزارش‌ها، رژیم صهیونیستی دست‌کم ۹۰ کلاهک هسته‌ای در زرادخانه‌های خود دارد و مواد شکافت‌پذیر کافی برای ساخت ۲۰۰ بمب هسته‌ای دیگر را نیز دارد.

از سوی دیگر، این رژیم تاکنون از پیوستن به پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای امتناع می‌ورزد و اجازه بازرسی از تاسیسات هسته‌ای خود را به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نمی‌دهد.

ایران یکی از امضا کنندگان پیمان منع اشاعه هسته‌ای (NPT) بوده و تاسیسات هسته‌ای ایران تحت نظارت و بازید بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد.

همچنین مقام‌های ایرانی بار‌ها تاکید کرده‌اند که هیچ قصدی برای پیگیری ساخت تسلیحات هسته‌ای نداشته و برنامه هسته‌ای ایران صرفا برای مقاصد صلح‌آمیز می‌باشد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها