مدیر تربیت بدنی نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

تشکیل پرونده ورزشی برای تمامی کارکنان نیروی زمینی ارتش/ ایجاد ۳۲ رشته ورزشی فعال در سطح «نزاجا»

سرهنگ«مسیب‌زاده» گفت: تاکنون ۳۲ رشته ورزشی را در سطح نزاجا فعال کرده‌ایم و جهت ارتقاء توان جسمانی و برخورداری از تناسب اندام برای تمامی کارکنان نیروی زمینی ارتش، پرونده ورزشی تشکیل داده‌ایم.
کد خبر: ۴۸۴۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۱ - 23October 2021

گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌- مقداد کامکار؛ سرهنگ «چنگیز مسیب‌زاده» مدیر تربیت بدنی نیروی زمینی ارتش دارای تحصیلات دکترای حقوق عمومی است، وی از سال ۱۳۸۷ عضو تیم ملی تیراندازی جمهوری اسلامی ایران بوده و در ۲ دوره از مسابقات المپیک سیزم و مسابقات بین‌المللی حضور یافته که ره‌آورد آن دستیابی به پنج مدال افتخارآمیز در عرصه‌های مختلف بین‌المللی و کسب ده‌ها مدال ملی شده است.

همزمان با هفته تربیت بدنی تصمیم گرفتیم تا گفت‌وگویی با این فرمانده جوان و خوش‌فکر که در طول مدت مدیریت خود منشأ تحولات عمیق و سازنده‌ای در عرصه ارتقاء توان جسمانی و ایجاد زیرساخت‌های ورزشی در نیروی انسان‌محور زمینی ارتش شده است، داشته باشیم و از نزدیک در جریان فعالیت‌های صورت گرفته قرار گیریم.

آنچه در ادامه می‌خوانید ماحصل گفت‌وگوی خبرنگار دفاع‌پرس با سرهنگ مسیب‌زاده است:

دفاع‌پرس: لطفاً در خصوص رسالت و شرح وظایف مجموعه تربیت بدنی نزاجا توضیح دهید.

تربیت بدنی نیروی زمینی ارتش دو شخصیت حقوقی دارد؛ یک شخصیت حقوقی درون‌سازمانی و دیگر شخصیت حقوقی برون‌سازمانی است که به عنوان باشگاه فرهنگی ورزشی نیروی زمینی ارتش مزیّن است. در واقع فدراسیون‌ها، مجامع ورزشی مختلف، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک ما را با این عنوان می‌شناسند.

شرح وظایف ما متناسب با این دو شخصیت حقوقی متفاوت است و فعالیتهای درون‌سازمانی و بیرون‌سازمانی را شامل می‌شود. فعالیت‌های درون‌سازمانی در واقع شرح وظایف ذاتی و مطالبات سلسله مراتب فرمانده زمینی ارتش را در بر می‌گیرد که با آمادگی جسمانی کارکنان و ارتقاء رزم یگان‌ها ارتباط نزدیک دارد.

تشکیل کمیته تخصصی جهت ارتقاء آمادگی جسمانی

به‌واسطه‌ سفر‌های برون‌مرزی که به کشور‌های مختلف داشته‌ایم با ورزشکاران خارجی صحبت و تبادل‌نظر کرده‌ایم تا از تجارب آن‌ها برای بالابردن آمادگی سطح رزمی بهره‌ بگیریم. در همین راستا کمیته‌‌ای تخصصی در راستای ارتقاء توان جسمانی کارکنان زحمتکش نیروی زمینی ارتش تشکیل داده و دستورالعملی را تدوین کردیم، که برگرفته از آیتم‌ها و فعالیت‌های ورزشی روز ارتش‌های جهان است. این دستورالعمل اکنون به هیئت رئیسه تقدیم شده است که پس از تصویب، فعالیت یگانی ما شروع خواهد شد.

ایجاد سیستم تشویق برای افرادی که در بازه زمانی تعیین شده به تناسب اندام دست یابند

دفاع‌پرس: تاکنون چه اقداماتی در این رابطه انجام داده‌اید؟

ما بر پایه تجربیاتی که به دست آوردیم، تلاش کردیم تا مقوله ورزش را در سطح کارکنان نزاجا به طور علمی پیش ببریم. از این رو در نخستین گام، تست bmi را به وسیله‌ی دستگاه‌هایی که خریداری کرده‌ایم از نیروها اخذ کردیم تا از شرایط بدنی کارکنان مطلع شویم که این در واقع سرآغاز برخورد علمی ما با ورزش بود. سپس، بر مبنای اطلاعات به دست آمده تمرینات و رژیم غذایی متناسب را به کارکنان ابلاغ می کنیم و در گام بعدی، سطحی را برای کارکنان تعریف خواهیم کرد که فرد نظامی مورد نظر  باید در یک بازه‌ی زمانی خود را به آن جایگاه تعیین شده برساند؛ اگر فرد بتواند به سطح تعریف شده برسد، تشویق خواهد شد و اگر نتواند، مطابق با قوانین سازمانی با او برخورد خواهد شد.

تشکیل پرونده ورزشی برای تمامی پرسنل نیروی زمینی ارتش

استفاده درست از تجهیزات منوط به داشتن شرایط جسمانی مطلوب است

دغدغه‌ امروز ما در سطح نیروی زمینی ارتش ایجاد نیرویی ورزیده و برخوردار از آمادگی جسمانی مطلوب است؛ چراکه مجموعه نیروی زمینی انسان‌محور است و این نیروی انسانی است که می‌تواند تعیین‌کننده در عرصه های مختلف رزمی باشد؛ لذا باید پرسنلی آماده داشته باشیم. ما در یک جلسه در هیئت رئیسه‌ نیروی زمینی مطرح کردیم که باید چانه‌ ورزش را در ارتش بزرگ کنیم؛ چراکه هرقدر تجهیزات به‌روز و رزمایش و تمرین داشته باشیم، تا زمانی که کارکنان ما به‌لحاظ جسمانی شرایط مطلوبی نداشته باشند، نمی‌توانند به درستی از ابزار استفاده کنند.

نفر باید بدن آماده‌ای داشته باشد تا بتواند تجهیزات و تسلیحات را حمل کند و مأموریت مورد نظر را انجام دهد؛ پس لازمه این موفقیت، انجام فعالیت بدنی و تناسب اندام و قدرت جسمانی است.

همه آیتم‌هایی که همه کارکنان نظامی با آن درگیر هستند، شامل حمل جعبه‌ مهمات، حمل مجروح، دوی با تجهیزات، دوی ۱۰ کیلومتر، دوی سرعت، حمل تفنگ و تپانچه، سینه‌خیر و ... است که همگی این آیتم‌ها در طرح ارتقاء رزم قرار دارند؛ این طرح‌ها امروز در تمامی تیپ‌های رزمی و گروه‌های توپخانه به شکل گسترده پیاده‌سازی شده‌اند.

ایجاد ۳۲ رشته‌ ورزشی فعال در سطح نیروی زمینی ارتش

دفاع‌پرس: در حوزه رشته‌های ورزشی و تیم‌داری تاکنون چه اقداماتی انجام داده‌اید؟

 بحث تیم‌داری یکی دیگر از مقوله‌های مرتبط با شخصیت حقوقی نیروی زمینی است که آن را دنبال می‌کنیم؛ باید توجه داشت که ورزش یک میدان برای نشان دادن آمادگی نیروی انسانی است؛ همین مسابقات ورزشی که انجام می‌شود، بیانگر سطح آمادگی یگان‌های نظامی در عرصه میدانی است.

ما سعی کردیم تا بحث تیم‌داری را در سطح نزاجا گسترش دهیم؛ اگرچه نظامی‌ها باید برای ورزش‌های کاربردی و راهبردی چون ورزش‌های رزمی، اسب‌سواری، تیراندازی، شنا و... اهمیت بیشتری قائل باشند، اما حضور مؤثر در میادین ورزشی جهانی و نشان دادن توان و اقتدار نیروها سبب می شود تا از دیگر رشته‌های ورزشی افتخارآفرین که می‌تواند تحرک‌آفرین و موجب ارتقاء توان نیرو باشد، نیز بهره‌گیری کرد؛ لذا هر رشته‌‎ ورزشی دیگری که ما را به واکنش وادارد، پیگیری می‌کنیم؛ چراکه در نهایت به ارتقاء سیستم هوازی نیروی انسانی ما ختم خواهد شد و این همان رسیدن به توان بدنی مناسب است.

ورزش مهمترین میدان نشان دادن اقتدار رزمی یک کشور است

ما تلاش می کنیم تا ضمن ایجاد بستری مناسب برای ارتقاء توان جسمانی و معنوی با انجام فعالیت‌هایی که باعث ایجاد انگیزه می‌شوند، زمینه حضور کارکنان در میادین ورزشی جهانی را ایجاد کنیم؛ چراکه از این طریق می‌توان قدرت نیروی زمینی را به رخ کشید و جایگاه ورزشی خود را به دنیا نشان داد؛ لذا ما تیم‌های خود را در ۳۲ رشته‌ ورزشی فعال کردیم که ۲۸ رشته برای آقایان و چهار رشته متعلق به بانوان است که برای اولین‌ بار این فعالیت در حوزه بانوان انجام شده است.

تشکیل پرونده ورزشی برای تمامی پرسنل نیروی زمینی ارتش

 ما در بخش درمانی نیروی زمینی ارتش از کارکنان و همکاران خانم استفاده می‌کنیم؛ همچنین خانواده‌ها، همسران و دختران کارکنان ما نیز مخاطب رشته‌های ورزشی بانوان سازمان تربیت بدنی نزاجا هستند. در این بخش از اندک نیرو‌های خارج از نیروی زمینی برای ارتقاء کیفیت سطح ورزشی بهره می‌گیریم که آن هم بیشتر در حوزه مربیگری است.

بیشترین قهرمان را در عرصه‌های بین‌المللی داریم

خوشبختانه غالب تیم‌های ما از وضعیت مطلوبی برخوردارند و در میادین مختلف حرف برای گفتن دارند؛ چراکه تیم‌ها را به گونه‌ای آماده کرده‌ایم که در مسابقات روی سکوی قهرمانی قرار گیرند. ما طبق قولی که به فرمانده محترم نیروی زمینی ارتش داده‌ایم، عمل خواهیم کرد؛ به ایشان عرض کرده‌ایم: «ما به اندازه‌ کافی در سطح کشور قهرمان شده‌ایم؛ حالا باید در میادین بین‌المللی دیده شویم؛ چراکه نیروی زمینی این پتانسیل را دارد.»؛ من به جرأت می‌‎گویم که ۷۰ درصد سنگینی بار مقوله ورزش نیرو‌های مسلح را نیروی زمینی بر دوش دارد و هیچ ارگان و سازمانی به‌اندازه نیروی زمینی دارای تیم‌ و ورزشکار قهرمان نیست.

شروع فعالیت‌های امسال ما با جام باشگاه‌های آسیا مصادف بود که تیم هندبال نیروی زمینی در این رابطه در بازی‌های آسیایی شرکت کرد. تیم پاورلیفتینگ ما حائز رتبه سوم جهان شد. همچنین تیم‌های فوتبال،  و بستکبال ما در لیگ کشوری نیز حضوری مطلوب خواهند داشت. در حوزه ورزش‌های رزمی نیز در رشته‌های کاراته و تکواندو نیز فعالیت خواهند کرد.

رسالت نیروی زمینی حرکت در مسیر آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور است؛ لذا تلاش می‌کنیم جوانانی را که بعد از تحصیلات به جمع ما اضافه می‌شوند به شکل مطلوبی وارد این عرصه کنیم و به‌لحاظ توانایی، آنان را ارتقا و سپس تحویل جامعه دهیم؛ این فعالیت‌ها در واقع رسالت نیروی زمینی ارتش در حوزه سربازگیری و استعدادیابی است. ما وقتی شعار می‌دهیم «ارتش فدای ملت» این تنها به شعار نیست و لذا سعی کرده‌ایم تا در عرصه عمل آن را نشان دهیم.

ما تحقق این شعار را در زمینه ورزش نیز نشان داده‌ایم. همه ورزشکار‌هایی را که در سطح ملی و ورزش حرفه‌ای انجام می‌دهند به عنوان سرباز به کار می‌گیریم و ضمن حفظ آمادگی جسمانی‌شان، این عزیزان را به تیم‌های ورزشی تزریق می‌کنیم تا به شکل حرفه‌ای تمرینات خود را ادامه دهند و نیروی زمینی در این مسیر در واقع سکوی پرتابی برای آن‌ها می‌شود تا بعد از اتمام خدمت سربازی نیز بتوانند به خدمت تیم‌های بزرگ‌تر در آیند.

اجرای برنامه‌های مهارت‌آموزی و مربیگری برای ۱۵۰۰ نفر از کارکنان وظیفه

ما برای عزیزان سرباز نیز دوره‌های مهارت‌آموزی را برگزار می‌کنیم که در همین راستا سال گذشته برای هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنان وظیفه مباحث آموزشی داشتیم که در این حوزه نیز در سطح نیرو‌های ارتش توانستیم رتبه اول را کسب کنیم. بعد از این دوره‌ها کارکنان ما در اکثر رشته‌ها مدرک مربی‌گری دریافت کردند؛ همچنین بسیاری از سربازان نیز دوره تعمیرات تجهیزات بدن‌سازی، دوره‌ تعمیرات تأسیسات استخر، دوره نجات غریق و... را در این مجموعه گذرانده‌اند که در آینده برای آن‌‎ها مایه موفقیت خواهد بود.

تشکیل پرونده ورزشی برای تمامی پرسنل نیروی زمینی ارتش
سال گذشته به‌واسطه فعالیت‌های صورت گرفته، نیروی زمینی در تمامی ابعاد ورزشی به عنوان منتخب نیرو‌های مسلح شناخته شد. ما نیز سعی کردیم در عرصه ورزش این افتخارات را حفظ کنیم و افزایش دهیم؛ در هر مسابقه برون‌مرزی در سطح نیرو‌های مسلح ۷۰ درصد موفقیت‌ها مربوط به نیروی زمینی بوده و این نیرو همواره وجهه‌ قهرمانی در سطح نیرو‌های مسلح داشته است.

ما از نظر ساخت و ساز اماکن ورزشی نیز فعالیت‌های خوبی را آغاز کرده‌ایم و امروز سازمان تربیت بدنی نزاجا دارای خوابگاه و سالن غذاخوری و آسایشگاه است؛ البته این فعالیت‌ها همواره ادامه دارد و در حال تعمیر سالن‌های ورزشی قدیمی‌ هستیم.

در ماه‌های آینده شاهد کسب مدال‌های ارزشمند توسط ورزشکاران نزاجا خواهیم بود

همه فعالیت‌هایی را که می‌توانستیم در راستای ارتقاء وضعیت باشگاه‌های فرهنگی ورزشی نیروی زمینی ارتش داده‌ایم و ان‌شاءالله به‌زودی شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود. همان‌طور که سال گذشته اعلام کردم، ورزش ایران سال ۱۴۰۰ را به اسم نیروی زمینی ارتش خواهد نوشت و تاکنون این مهم را به منصه ظهور رسانده‌ایم؛ مطمئناً در پنج ماه باقی‌مانده از سال نیز این اتفاقات ارزشمند را رقم خواهیم زد و در میادین کشوری و بین‌المللی خواهیم درخشید.

دفاع‌پرس: یکی از مهم‌ترین ارکان نیرو‌های مسلح سربازان هستند؛ در این‌خصوص بفرمایید ورزشکارانی که به خدمت سربازی وارد می‌شوند، چگونه می‌توانند به سازمان تربیت بدنی نیروزی زمینی ارتش راه پیدا کنند؟

ما در طرح «مشمول خاص» نخبه‌های ورزشی را جذب می‌کنیم. این افراد به طور معمول عضو تیم ملی هستند یا در رده‌های لیگ برتر کشور فعالیت می‌کنند.

مشمولین در این طرح ۴۰ روز قبل از اعزام به خدمت سربازی به ما مراجعه می‌کنند و ما تمامی کار‌های اداری آن‌‎‎ها را انجام می‌دهیم؛ یعنی با رایزنی با ناجا تمامی ورزشکاران را در قالب طرح «مشمول خاص» به نیروی زمینی ارتش هدایت می‌کنیم و در ادامه روند نامه‌نگاری را انجام می‌دهیم. ما طی سال در قالب این طرح از ۵۰۰ الی هزار و ۵۰۰ ورزشکار را در تمام یگان‌های نیروی زمینی به‌کار می‎‌گیریم.

مشمولین خاص به طور مستقیم با تربیت بدنی نیروی زمینی ارتش ارتباط داده می‌شود و بقیه افراد که مشمول خاص نیستند، نیز بعد از یک ماه آموزشی با نامه‌نگاری‌هایی که صورت می‌دهیم در اختیار ما قرار داده می‌شوند ما آن‌ها را نیز به تیم‌‎ها اعزام می‌‎کنیم.

۹۹ درصد مربی‌هایمان را پرسنل نظامی نزاجا تشکیل می دهند

از گذشته روال نادرستی در تربیت بدنی ارتش وجود داشت که در رشته‌های مختلف قرارداد‌های کلان با ورزشکاران غیرنظامی بسته می‌شد؛ این افراد برای تیم‌های ما معمولاً حاشیه‌سازی داشتند و به‌حمدالله امروز با حمایت‌های فرمانده نیروی زمینی ارتش این مسیر برای جذب افراد تصحیح شده است. در دوره جدید به بهترین‌های ورزشی نیروی زمینی ارتش میدان دادیم و به این عزیزان ارج نهادیم و تلاش کردیم تا این افراد دیده شوند. در بسیاری از رشته‌های ورزشی از ورزشکاران و مربیان نیروی زمینی استفاده کردیم و به این عزیزان میدان دادیم تا بتوانند خودشان را نشان دهند و هم‌اکنون به جایگاهی رسیده‌ایم که ۹۹ درصد از مربی‌هایمان در تیم‌ها را کارکنان نظامی نزاجا تشکیل می دهند.

در تیم فوتبال اکثر بازیکنان ما مشمولین وظیفه هستند، اما در بخش مربی‌گری اکثر بچه‌های ما در تیم از بدنه نیروی زمینی فعالیت می‌کنند. در این تیم‌ها به بهترین‌ها میدان داده‌ایم و اولویت پوشیدن پیراهن تیم‌های نیروی زمینی را به بهترین‌های رشته‌های مختلف داده‌ایم. امسال برای اولین‌باری است که تیم نیروی زمینی ارتش تنها از دو بازیکن غیرنظامی استفاده کرده است و تمام بازیکن‌های ما از بچه‌های سرباز وظیفه‌ هستند؛ یعنی قرارد‌هایی که به واسطه آن رقم‌های زیادی پرداخت می‌شد به حداقل رسیده است.

تشکیل کمیته پایش در راستای جذب صحیح ورزشکاران

برای اینکه در جذب ورزشکار روش صحیحی را پیش گرفته باشیم، «کمیته‌ پایش» را تاسیس کردیم؛ در این کمیته هر سرباز و ورزشکاری که به ما معرفی می‌شود در تست مربیان تیم شرکت داده می‌شود و اگر مربی و کادر فنی به لحاظ فنی او را تأیید کنند، ما در کمیته پایش که شامل مدیریت، جانشین مدیریت، رئیس دایره مسابقات، حفاظت، عقیدتی، بازرسی و نفر فنی آن تیم است، تشکیل جلسه داده و درباره او نظر می‌دهیم و رزومه و مسیری که به تربیت بدنی ارتش معرفی شده است را بررسی می‌کنیم.

تشکیل پرونده ورزشی برای تمامی پرسنل نیروی زمینی ارتش/ ایجاد ۳۲ رشته‌ی ورزشی فعال در سطح نزاجا


دفاع‌پرس: با توجه به شرایط کرونایی آیا ورزش در نیروی زمینی ارتش تعطیل شده است؟

خیر؛ ورزش با ارتش عجین شده است و غیرممکن است ما در برنامه‌های ارتش ورزش جمعی و روزانه نداشته باشیم؛ البته در شرایط کرونایی این فعالیت‌ها به شکلی سامان‌دهی شدند؛ مثلاً فعالیت‌های ورزشی را از محیط‌های بسته به محیط‌های باز منتقل کردیم و ورزشکاران با رعایت فاصله، فعالیت‌های ورزشی را انجام دادند و هرجایی با کمبود فضا روبه‌رو بودیم، ساعت و زمان انجام ورزش را افزایش دادیم؛ لذا هیچ وقت ورزش ما در تربیت بدنی نیروی زمینی ارتش تعطیل نشده و مسابقات نیز فقط در شرایط قرمز کرونایی لغو شدند.

دفاع‌پرس: در حوزه ورزش همگانی و خانواده‌های کارکنان چه اقداماتی صورت گرفته است؟

توجه به ورزش خانواده‌ها مطالبه جدی فرمانده نیروی زمینی ارتش است که ما برای این موضوع، فعالیت‌های مؤثری را انجام داده‌ایم. ما در تربیت بدنی ارتش چیزی به اسم ورزش همگانی نداشته‌ایم، لذا با ابتکار عمل شخصی دایره‌ای خارج از جدول سازمان با عنوان «ورزش‌های همگانی» تأسیس کردیم. در این دایره برنامه ورزشی همگانی کارکنان و خانواده‌های آن‌ها را مورد توجه قرار دادیم که برنامه‌های ایده‌آل و مؤثری را شامل می شود.

امضای تفاهم‌نامه با اداره ورزش‌های همگانی شهرداری یکی از فعالیت‌های ما در این بخش بود تا هر ماه یک همایش پیاده‌روی خانوادگی را در یکی از کوی‌های سازمانی نیروی زمینی ارتش برگزار کنیم. این برنامه‌ها جدای از برنامه‌های ورزشی، حرفه‌ای و استعدادیابی در بین بانوان است.

برنامه‌های متعدد کوهپیمایی و پیاده‌روی برای بانوان در نظر گرفته‌ایم که با اتوبوس آن‌ها را به پایه کوه منتقل کردیم و مسابقاتی را در این رابطه برگزار و به نفرات برتر جوایزی اهدا کردیم تا این اقشار را نیز فعال کنیم؛ چراکه هرچقدر خانم‎‌ها که کانون اصلی خانواده‌های ما هستند در خانه روحیه بالایی داشته باشند به همان اندازه، کارکنان ما نیز در شرایط ایده‌آل و خوبی قرار خواهند گرفت.

ایجاد کمیته‌های ارزیابی برای سرکشی از یگان‌ها

یکی از کار‌های خیلی خوب و مهمی که طی روزهای گذشته انجام دادیم، تدارک یک تیم جهت ارزیابی امکانات ورزشی تمامی یگان‌های نزاجا است. این افراد به تمامی یگان‌ها سر می‌زنند و امکانات ورزشی آنان را ارزیابی می‌کنند و سپس در قالب یک کتابچه  وضعیت ورزشی آن یگان را به فرمانده نیرو تقدیم می‌کنیم. این کتابچه تا هفته آینده آماده خواهد شد و دایرةالعمارفی از وضعیت و فعالیت‌های ورزشی یگان‌ها و امکان به صورت مستند خواهد بود. بنده شخصاً به تمام یگان‌ها سفر می‌کنم؛ به‌خصوص یگان‌های مرزی و مناطق محروم تا بتوانیم از نزدیک شرایط و امکانات ورزشی را مورد توجه قرار داده و روند رو به مطلوب را در این مناطق ایجاد کنیم.

به ورزشکاران خدمت می‌کنیم و هیچ درآمدی از ناحیه آنها نداریم

دفاع‌پرس: ارتباط‌تان با کمیته ملی المپیک و سیزم چگونه است؟

بخاطر اینکه چند سالی در تیم ملی بوده‌ام، ارتباطات بسیار نزدیکی با وزارت ورزش و جوانان و کمیته‌ی ملی المپیک داریم و این دوستان نیز از پتانسیل نیروی زمینی نیز مطلع هستند؛ چراکه این نیرو در بیش از ۱۸۰ نقطه مختلف ایران یگان استقراری دارد و این گستردگی ظرفیت بی‌نظیری را به‌همراه دارد. طبیعتاً در تمام این یگان‌ها اماکن ورزشی داریم. که ظرفیت خارق‌العاده‌ی را برای ورزش کشور به همراه دارد. جدای از این بحث، ظرفیت سربازان وظیفه از دیگر مسائلی است که سبب می‌شود تا با وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌های مختلف ارتباط و تعامل نزدیکی داشته باشیم؛ لذا به طور کلی همه این ظرفیت‌ها باعث می‌شود تا  عزیزان کشوری ما را بیشتر حمایت کنند؛ چراکه ما به ورزش کشور خدمت می‌کنیم درحالی که هیچ‌گونه درآمدزایی از طریق ورزشکاران نداریم.

بسیاری از ورزشکاران ملی‌پوش و... در مجموعه تربیت بدنی نیروی زمینی ارتش حضور داشته‌اند که دو سال در شرایط حرفه‌ای که ما بستر آن را فراهم کرده‌ایم، ورزش کرده‌اند و به جایگاه‌های بالایی دست یافته‌اند؛ لذا از مسئولین انتظار داریم که به ورزش نیروی زمینی ارتش نگاه ویژه حمایتی داشته باشند؛ چراکه ظرفیت تیم‌داری ما در این نیرو برای حمایت از جوانان و سربازان کشور مؤثر و تعیین‌کننده است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار