نماینده سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان:

خون شهدای وحدت اتحاد شیعه و سنی را مستحکم کرد

مولوی «سلامی» گفت: شبکه‌های معاند نظام با حیله سعی در ایجاد جدایی میان اهل سنت و شیعه دارند اما این اقدامات نمی‌تواند حقیقت وحدت را در کشور، که با خون شهدای وحدت برقرار شده است، مخدوش کند.
کد خبر: ۴۸۵۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷ - 21October 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، مولوی «نذیراحمد سلامی» نماینده سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در دوازدهمین یادواره شهدای وحدت که امروز در مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار شد، اظهار داشت: افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ستون فقرات نظام است و حضرت امام خمینی (ره) نیز فرمودند که اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

وی افزد: سپاه، خیرخواه و محافظ این مملکت است چنانکه این نهاد انقلابی علاوه فعالیت‌های سازمانی خود، کارهایی انجام می‌دهد که خارج از وظایف تعریف شده آن است.

نماینده سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: به دلیل علاقه سپاه به نظام و مردم، اقدامات عمرانی و خدماتی نظیر مرمت و بهسازی مساجد و مدارس، برپایی بیمارستان‌های صحرایی و ارائه خدمات درمانی رایگان، اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبرسانی و احداث چاه و قنات، اشتغال و کارآفرینی و توزیع جهیزیه، کمک به خانواده‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست را در سیستان و بلوچستان به سرانجام رسانده است.

سلامی همچنین به خدمات سردار شهید شوشتری در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: سردار شوشتری فرشته رحمتی برای مردم سیستان و بلوچستان بود که طرح‌های ماندگار و مفیدی از وی در استان به یادگار مانده است.

وی ایجاد همدلی و وحدت بین علما و دیگر اقشار جامعه را از خدمات شهید شوشتری در سیستان و بلوچستان برشمرد و گفت: این سردار رشید شب‌ها به مناطق محروم حاشیه شهر زاهدان سر می‌زد و احوال مستمندان و فقرا را جویا شده و به آنان کمک‌رسانی می‌کرد.

نماینده سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمنان این فعالیت‌های خداپسندانه را تاب نیاوردند لذا دست به جنایت ترور این فرمانده سپاه اسلام زدند. بنده، به‌عنوان یکی از مدعوین، با ۱۰ دقیقه تاخیر به جلسه سردار در شهرستان پیشین رسیدم که حادثه انفجار رخ داده بود و ایشان به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود.

این عالم اهل سنت یکی از مهم‌ترین عوامل امنیت در کشور را وجود سپاه و بسیج عنوان کرد و گفت: استقرار نظام اسلامی بر پایه موازین دینی و توصیه‌های وحدت‌بخش رهبر معظم انقلاب و موضع‌گیری ایشان در خصوص مسائل داخلی و خارجی از عوامل امنیت آفرین در کشور، به‌ویژه در منطقه سیستان و بلوچستان است.

سلامی ادامه داد: از دیگر مؤلفه‌ها‌ی امنیت می‌توان به تعامل خوب مردم با مسئولان و همچنین دیانت و ایمان مردم منطقه اشاره کرد.

وی ادامه داد: دروغ‌هایی که با جوهر نوشته می‌شوند هرگز نمی‌توانند حقیقت‌هایی را که با خون نوشته شده، پاک کنند، اکنون شبکه‌های معاند نظام با حیله سعی در ایجاد جدایی میان اهل سنت و شیعه دارند اما این اقدامات نمی‌تواند حقیقت وحدت را در کشور، که با خون شهدای وحدت برقرار شده است، مخدوش کند.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار