یادداشت/ حجت الاسلام حسین بیرانوندی

هفته «وحدت»؛ نماد اتحاد بیش از پیش امت اسلامی

هفته وحدت تلنگری برای اتحاد بیش از پیش مسلمانان است. مسئولان سیاسی، فرهنگی، نویسندگان و علما، باید از طرح مسائل اختلاف آفرین و تفرقه افکن بپرهیزند.
کد خبر: ۴۸۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۰ - 22October 2021

هفته وحدت تلنگری برای اتحاد بیش از پیش مسلمانان است

 گروه استان‌های دفاع‌پرس _ حجت‌الاسلام «حسین بیرانوندی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان لرستان؛ ولادت با سعادت پیامبر گرامی اسلام محمد مطصفی(ص)، زمینه بعثت نبوی را فراهم آورد که بعثت نبوی بزرگ‌ترین حادثه تاریخی برای بشر از اول تا آخر است. این روزها برای ما و امت اسلامی، روزهای بزرگی است؛ هم ولادت امام جعفر صادق (ع) و هم ولادت وجود مقدس پیامبر گرامی اسلام که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این هفته را به عنوان هفته وحدت امت اسلامی اعلام کرده است.

آنچه در رابطه نبی مکرم و امت اسلامی مورد توجه قرار می‌گیرد، از جمله، مساله‌ی سرنوشت امت اسلامی و حوادث و جریاناتی است که بر این امت بزرگ می‌گذرد و امروز هم در کشورهایی همچون افغانستان، یمن و بحرین ... شاهد اتفاقاتی ناگوار هستیم. خدای متعال در سوره توبه می‌فرماید: (لقد جاء کم رسول من انفسکم عزیز علیه ما عنتم حریص علیکم بالمومنین رئوف رحیم) در همه ادوار تاریخ این طور است. آنچه برامت اسلامی می‌گذرد، برای روح  مطهر نبی مکرم حائز اهمیت است و نگران حال امت اسلامی است.

به معنای واقعی کلمه این هفته، حقیقتاً هفته وحدت است؛ نامگذاری این ایام به هفته وحدت تلنگری برای اتحاد بیش از پیش مسلمانان است. مسئولان سیاسی، وظیفه شان سنگین است؛ مسئولان فرهنگی، نویسندگان و علما، باید از طرح مسائل اختلاف آفرین و تفرقه افکن بپرهیزند؛ هم اهل تسن و هم شیعیان باید روی این نقطه اتحاد  تکیه کنند.

نامگذاری این ایام به عنوان هفته وحدت متضمن حکمت‌ها و نکاتی ظریف است که توجه و التفات به آنها برکات مضاعفی را در بهره مندی از میلاد دردانه هستی، نبی الرحمه و رحمه للعالمین، نصیب مسلمانان و جهان اسلام خواهد کرد.

نگاه هفته وحدت، نگاهی وحدت آفرین در همه مشترکات موجود در جهان اسلام است؛ نگاهی که به تعبیر امیرالمومنین علی (ع) موجب می‌شود تا دست قدرت و توانای پروردگار در جمعیت و جماعت اسلام تجلی کند. در حقیقت هفته وحدت بین شیعه و  سنی، هفته عزم و اراده در گام برداشتن به سوی بهترین هاست و لازمه باقی ماندن در این مقام، تن دادن به فرمان الهی است که فرمود: فاستقم کما امرت ومن تاب معک ...

بنابراین جادارد به بهانه هفته وحدت، همه امت اسلامی، هریک به تناسب درک و معرفت خود، ویژگی‌‌های پیامبر اسلام (ص) را که در قرآن کریم و سنت قطعی آمده است،  سرلوحه زندگی خود قرار دهند و جان های تشنه را سیراب سازند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار