ادعای ضد ایرانی سناتور آمریکایی درباره حمله به «التنف»

یک نماینده مجلس سنای آمریکا بدون ارائه هیچ‌گونه مستنداتی مدعی شده ایران عامل حمله به پایگاه التنف بوده است.
کد خبر: ۴۸۵۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶ - 21October 2021

ادعای ضد ایرانی سناتور آمریکایی درباره حمله به «التنف»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «مارکو روبیو» نماینده جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا در آمریکا با بیان ادعاهای اثبات‌نشده علیه ایران حمله روز چهارشنبه به پایگاه آمریکایی «التنف» را به تازه‌ترین موضوع برای نزاع‌های حزبی تبدیل کرد.

روبیو که از منتقدان سیاست خارجی «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا است در حساب کاربری‌اش در توییتر مدعی شده ایران در حمله به پایگاه «التنف»در سوریه نقش داشته است.

وی نوشت: «ایران مستقیماً دیروز به نیروهای آمریکا در سوریه حمله کرد. برای نجات دادن امیدتان به توافق هسته‌ای با ایران این را لاپوشانی نکنید.»

پایگاه خبری-تحلیلی «نیوزمکس» در توضیح درباره توییت مارکو روبیو نوشته او هیچ اطلاعات اضافه‌ای برای مستند کردن ادعایش علیه ایران ارائه نکرده است.

شامگاه چهارشنبه بود که رسانه‌های عربی از شنیده شدن صدای انفجار در پایگاه التنف و وقوع حمله هوایی به محل استقرار نظامیان آمریکایی خبر دادند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که پایگاه‌های آمریکا در میدان‌ نفتی «العمر» و میدان گازی کنیکوی استان دیرالزور در ماه‌های گذشته چند بار هدف حملات راکتی قرار گرفتند.

آمریکا در چند نقطه از منطقه «الجزیره» سوریه به‌ویژه در میدان‌های نفتی و گازی این کشور با هدف سرقت و قاچاق منابع پایگاه ایجاد کرده است.

واشنگتن با پشتیبانی شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) ماهانه منابع استخراج‌شده از میدان‌های مذکور را به پایگاه‌های خود در کشورهای مجاور قاچاق می‌کند.

«بیل اربن»، سخنگوی سازمان تروریستی «سنت‌کام» ساعاتی قبل‌تر حمله به این پایگاه را «عامدانه» خوانده اما تصریح کرده بود که هیچ فرد آمریکایی بر اثر آن کشته یا مجروح نشده‌.

اربن با وجود این گفت که آمریکا در حال بررسی احتمال زخمی شدن نیروهای شریکش در حمله مذکور است.

وی تصریح کرد: «بر اساس گزارش‌های اولیه در این حمله هم از هواگردهای بدون سرنشین و هم از آتش غیرمستقیم استفاده شده است.»

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار