امام جمعه مهریز:

با بی‌اعتنایی به اخلاق نمی‌توان راه سعادت را طی کرد

حجت‌الاسلام «محی‌الدینی» گفت: با بی اعتنایی به اخلاق نمی‌توان راه سعادت را طی کرد. زندگی می‌کنیم، اما زندگی که در آن اخلاق نباشد، مروت و جوانمردی و ایثار نباشد به جایی نمی‌رسد.
کد خبر: ۴۸۵۱۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱ - 22October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت الاسلام «عبدالرضا محی‌الدینی» امام جمعه شهرستان مهریز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن سفارش به تقوا با اشاره به سوره مبارکه «شمس» اظهار داشت: خداوند در چند آیه پشت سرهم قسم می‌خورد، به خورشید، ماه، آسمان و زمین، شب و روز سپس می‌فرماید: رستگار شد هرکسی که نفس خودش را تزکیه کرد و معصیت خدا را انجام نداد.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) وقتی به آیه «قد افلح من زکیها» می‌رسیدند دستهایشان را بلند می‌کردند و دعا می‌کردند ادامه داد: ایشان دعا می‌کردند خدایا تو تقوای نفسم باش به من توفیق تقوا بده.

حجت‌الاسلام محی‌الدینی با اشاره به سالروز شهادت مصطفی خمینی(ره) افزود: در سال ۵۶ شخصیتی بود که در کنار برنامه‌های علمی و درسی مشاوری برجسته و متعهد برای امام راحل (ره) در امور سیاسی و رژیم ستمشاهی بود.

امام جمعه مهریز افزود: دشمن از به شهادت رساندن حاج اقا مصطفی به دنبال یک سری اهداف بود، اولا وارد آوردن ضربه روحی به امام راحل(ره) بود. دوم ایجاد رعب و وحشت در یاران و صفوف مبارزان داشته باشند، سوم پایان دادن به روشنگری‌ها؛ که نه تنها به این اهداف نرسیدند بلکه راسخ‌تر بودند و اندک تاثیری در امام نگذاشت و خم به ابرو نیاورد، چون هدف امام اسلام، انقلاب و ارزش‌ها بود. ایشان فرمود در شهادت فرزندش که این‌ها الطاف خفیه‌ای است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز ولادت نبی اکرم ادامه داد: این روز روز مهرورزی نامگذاری شده است، پیامبر مهربانی و رحمت بود و خود قران ایشان را به این واژه‌ها معرفی کرده است.

محی‌الدینی اذعان داشت: میلاد پیامبر مبدا خیرات و برکات است و از اصول مکتب ساز نبوی رعایت مرز‌های اخلاقی است. امروز فاصله‌های اخلاقی زیاد شده است و مرز‌های اخلاقی در زندگی، اجتماع، اقتصاد و سیاست از بین رفته است و کمرنگ شده است. یکی از اصولی که پیامبر مکتبش را بر آن بنا نهاد بحث اخلاق، کرامت و بزرگواری است که باید در جامعه احیا شود.

وی ادامه داد: با بی اعتنایی به اخلاق نمی‌توان راه سعادت را طی کرد. زندگی می‌کنیم، اما زندگی که در آن اخلاق نباشد، مروت و جوانمردی و ایثار نباشد به جایی نمی‌رسد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی مهریز افزود: کمر اسلام را نفاق شکست، بیشترین ضربه‌ای که پیامبر از منافقین خورد از کفار نخورد.

امام جمعه مهریز تاکید کرد: اخلاق نبوی را در جامعه و زندگی‌مان گسترش دهیم. یکی از اصلی‌ترین شئونات پیامبر ما شان اسوه بودن ایشان است. دو شخصیت بزرگ در قرآن به صراحت به عنوان الگو معرفی شده‌اند حضرت ابراهیم و حضرت محمد (ص).

وی تصریح کرد: فرهنگ غربی را وارد زندگی اسلامی خود نکنیم. امام صادق (ع) زحمت بسیاری کشید تا فرهنگ شیعی را در جامعه احیا کند و اسلام را ترویج کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار