نصرالله:

امام خمینی (ره) اختلافی ظاهری میان مسلمانان را به نقطه وحدت تبدیل کرد

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: از برکات امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی ایران این بود که جمهوری اسلامی ایران یک نقطه اختلافی ظاهری میان مسلمانان را به یک نقطه وحدت و تلاقی تبدیل کرد.
کد خبر: ۴۸۵۱۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹ - 22October 2021

سخنرانی «سید حسن نصرالله» آغاز شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان در ابتدای این سخنرانی اظهار داشت: فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) را به عموم مسلمانان در سراسر جهان تبریک می گویم. ما در این روزها، هفته وحدت اسلامی را سپری می‌کنیم. در واقع، هفته وحدت اسلامی با سالروز ولادت رسول خدا (ص) مزین شده است.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه یادآور شد: از برکات امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی ایران این بود که جمهوری اسلامی ایران یک نقطه اختلافی ظاهری میان مسلمانان را به یک نقطه وحدت و تلاقی تبدیل کرد؛ بدین ترتیب از تاریخ ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به عنوان هفته وحدت نامگذاری شد.

سید حسن نصرالله افزود: ما باید پیامبر اکرم (ص) را بشناسیم. ما باید ابعاد مختلف شخصیت رسول خدا (ص) را بشناسیم تا ایشان را در زندگی کنونی و روزمره خود الگو قرار دهیم؛ کما اینکه خداوند متعال نیز همین چیز را از ما مسلمانان خواسته است.

وی ادامه داد: اگر ما بخواهیم اسلام و شریعت اسلامی را بشناسیم در وهله اول باید پیامبر گرامی اسلام (ص) را به خوبی بشناسیم. بدون شناخت پیامبر اکرم (ص) شناخت شریعت اسلامی نیز میسر نخواهد بود. مقصودم از شناخت پیامبر اکرم (ص) شناخت رفتار، گفتار و به طور کلی سیره ایشان است.

سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود در همین زمینه یادآور شد: یکی از مهمترین دستاوردهای حضرت رسول (ص) این بود که بت پرستی را به یکتاپرستی تبدیل کردند. از جمله دیگر دستاوردهای ایشان این بود که نوع نگرش به انسانیت و بشریت را تغییر دادند. ایشان یک امت را از جاهلیت تاریک به دین مبین اسلام رساندند.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین عنوان کرد: حضرت پیامبر (ص) یک مؤلفه جدید را برای برتری انسان‌ها نسبت به یکدیگر ابلاغ کردند و آن، تقوا است. ایشان برخورداری از تقوا را ملاک و معیار برتری انسان‌ها نسبت به یکدیگر معرفی کردند. پیش از مبعوث شدن حضرت پیامبر (ص) ما با جامعه جاهلیت مواجه بودیم اما زمانی که ایشان رسالت خود را آغاز کردند فضای جامعه جاهلیت به کلی دگرگون شد.

وی اظهار داشت: به عنوان نمونه، در عصر جاهلیت یک دیدگاه، نگرش و رویکرد سخیف نسبت به جایگاه انسانی زنان وجود داشت. با این حال، حضرت پیامبر (ص) با قرآن کریم و رفتار اخلاق‌مدارانه‌ای که از خود به نمایش گذاشتند به مبارز با این ارزش‌های فاسد پرداختند.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: زمانی که ما سالروز میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) را گرامی می‌داریم، اولین پرونده‌ای که در برابر ما به عنوان پیروان ایشان ظهور و بروز پیدا می‌کند، پرونده فلسطین است. هیچ انسان آزاده ای نمی‌تواند بگوید که پرونده فلسطین به او مربوط نمی‌شود. امروز یکی از مهمترین ابزارهای مقاومت در فلسطین این است که هرکسی استطاعت مالی دارد و می‌تواند به مسأله فلسطین در این زمینه کند، این کمک را دریغ نکند.

وی یادآور شد: ایالات متحده آمریکا و برخی از رژیم‌های عربی از ملت‌های ما می‌خواهند تا ضمن دست کشیدن از کینه توزی نسبت به رژیم صهیونیستی، به عادی سازی روابط با این رژیم مبادرت ورزند. تظاهرات ملت‌ها و علمای بحرین و یمن علیه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و اعلام حمایت‌شان از مسأله فلسطین بدین معناست که آنها به وظیفه و مسئولیتی که بر دوش دارند، پایبند هستند.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به آخرین تحولات یمن و تلاش ائتلاف متجاوز سعودی برای متوقف ساختن سلسله عملیات‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن گفت: برقراری آتش بس همزمان با تداوم محاصره معنایی جز تداوم جنگ در یمن ندارد. آتش بس در سایه تداوم محاصره همه جانبه ملت یمن هیچ معنا و مفهومی ندارد.

سید حسن نصرالله در خصوص اقدامات تروریستی داعش نیز تصریح کرد: آنچه که داعش با شعارهای اسلامی انجام داد و جنایت‌هایی که مرتکب شد، مایه تأسف و تأثر است. این جنایت‌ها درحالی به وقوع پیوستند که خود مقامات آمریکایی صراحتاً اذعان داشتند که داعش ساخته دستشان است. با این حال، هنوز هم برخی افراد نمی‌خواهند حتی اعتراف واشنگتن به این مسأله را بشنوند.

دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: یکی از مهمترین واجبات مسلمانان و نخبگان و علما در جهان اسلام دفاع از نام پیامبر اکرم (ص) است. همگان باید در مقابل این گروه تروریستی متوحش بایستند و با آن مقابله کنند. این گروه جنایت‌های خود را با شعارهای اسلامی مرتکب می‌شود و این درحالی است که آمریکایی‌ها به تشکیل و تأسیس آن اذعان دارند.

وی عنوان کرد: مقاومت در لبنان توانست بر دشمنان و مستبکران فائق آید. در فلسطین نیز مقاومت توانست بر دشمن صهیونیستی پیروز شود. بدون شک اگر از اجزای مختلف محور مقاومت با یکدیگر همکاری و همگرایی داشته باشند پیروزی‌های بیشتری محقق خواهد شد.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث روز پنجشنبه در منطقه «الطیونه» بیروت اشاره کرد و گفت: در رابطه با حوادث روز پنجشنبه در بیروت ترجیح می‌دهم به همان سخنان روز دوشنبه خود اکتفاء کنم. یک بار دیگر تأکید می‌کنم که همه ما تحقیقات جدی، دقیق و شجاعانه پیرامون حادثه مذکور را پیگیری می‌کنیم. ما معتقدیم که محکوم کردن عاملان و متجاوزانی که در این حادثه دست داشتند، در تمامی محافل سیاسی، مردمی و رسانه‌ای لازم است.

لزوم محکوم کردن عاملان حوادث الطیونه در محافل سیاسی و رسانه ای

دبیرکل حزب الله لبنان در این سخنان به پرونده ترسیم مرزها با رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرد و گفت: ما در خصوص پرونده ترسیم مرزها اظهارنظر نمی‌کنیم و این مسأله را به طور کامل به دولت واگذار می‌کنیم. در خصوص مذاکرات با صندوق بین المللی پول نیز باید بگویم که ما با اصل مذاکره هیچ مشکلی نداریم. امیدواریم که لبنان یک هیأت یکپارچه و حقیقی در این مذاکرات داشته باشد. معتقدیم که هیأت لبنانی باید بر اساس مسئولیت پذیری به مذاکره بپردازد و نه بر اساس دیکته های دیگران.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار