راوی دفاع مقدس:

موزه روستایی شهدای دفاع مقدس در «فردو» ایجاد شود

سردار «کاجی» گفت: روستای فردو بیشترین شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده و به لحاظ معرفی هر چه بهتر، ضرورت دارد بزرگترین موزه روستایی شهدای دفاع مقدس و مقاومت در فردو احداث شود.
کد خبر: ۴۸۵۱۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۱ - 22October 2021

موزه روستایی شهدای دفاع مقدس در «فردو» ایجاد شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، سردار حاج «حسین کاجی» از فرماندهان دوران دفاع مقدس در لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) طی سخنانی در سی امین یادواره شهدای روستای فردو اظهار داشت: این روستا به لحاظ برخورداری از مولفه‌های ایثار و شهادت دارای ویژگی‌های منحصر به فردی در سطح کشور است.

وی افزود: هزار رزمنده از اهالی روستا دارای اسناد و مدارک در بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند و روستا دارای ۳۵۰ جانباز بالای ۲۵ درصد و ۱۵۰ جانباز زیر ۲۵ درصد می‌باشد.

کاجی ادامه داد: روستای فردو به لحاظ حضور حماسی اهالی در جبهه و تقدیم ۱۱۸ شهید والامقام، نقش موثری در پشتیبانی جبهه و جنگ ایفا کرد. تعداد قابل توجهی از شهدای فردو، متاهل، کثیرالاولاد و دارای بیش از ۶ فرزند بودند که در کشور بی سابقه است و این روستا بیشترین حضور پدران شهدا را در جبهه ثبت کرده و رکورددار بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ رزمنده در هر اعزام است.

راوی و فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: فردو با داشتن ۱۹ شهید مفقودالاثر، رکورددار بیشترین شهید مفقودالاثر در کشور است. بزرگترین موزه روستایی شهدای دفاع مقدس و مقاومت باید در فردو ایجاد شود تا برای تمامی دنیا نقش آفرینی یک روستا در پشتیبانی جنگ، به طور کامل مشخص گردد.

فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: سایت تاسیسات هسته‌ای فردو که به نام این روستای شهید پرور نامگذاری شده، امروز لرزه بر اندام رژیم صهیونیستی انداخته است. دشمن روی دیوار‌های خرمشهر نوشته بود آمده ایم تا بمانیم و دیدیم که آنگونه شکست خورد و در این سال‌های اخیر هم داعش در محله زینبیه دمشق نوشته بود که اموال و انفس شما بر ما حلال است و داعش هم آنگونه از بین رفت یعنی خط دفاع مقدس از خرمشهر به سوریه کشیده شده و دشمن را به عقب رانده است. شهدا و رزمندگان ما آنگونه از اروند خروشان عبور کردند و پیروز شدند و ما امروز متاسفانه پشت رودخانه زندگی سرگردان و حیرانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار