معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

لزوم بازدید دانش‌آموزان، دانشجویان و معلمان از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

حسینی با بیان اینکه دانش‌آموزان‌، دانشجویان و معلمان امروز نیاز دارند که از چنین نمایشگاهی بازدید کنند، گفت: باتوجه به بازدیدهایی که از موزه‌های جنگ دیگر کشورها داشتیم موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بی‌بدیل است و جامعیت کاملی دارد.
کد خبر: ۴۸۵۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳ - 23October 2021

«سید محمد حسینی» معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه بازدید از موره ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به پاس رشادت‌ها، از خودگذشتگی‌ و مقاومت رزمندگان بنا شده است؛ رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان حرم در مقابله با دشمنان حماسه آفریدند.

لزوم بازدید دانش‌آموزن، دانشجویان و معلمان از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس/ موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جامعیت دارد

وی با بیان اینکه کارهای بسیار خوبی در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس انجام شده است، گفت: کسانی که از بخش‌های مختلف موزه بازدید می‌کنند تا حدود زیادی با اتفاقات مهم جنگ و پس از آن در مقابله با داعش آشنا می‌شوند.

معاون پارلمانی ریاست جمهوری افزود: در موزه سراسرنمای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هجمه‌هایی که به عراق، سوریه و کشورهای مختلف و پس از آن مقاومتی که صورت گرفته به تصویر کشیده شده است؛ در این موزه حوادث و رخدادهای کشورهای فلسطین، یمن، بحرین، عراق، سوریه، لبنان و افغانستان با اسناد و مدارکی که وجود دارد به نمایش گذاشته شده است.

لزوم بازدید دانش‌آموزن، دانشجویان و معلمان از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس/ موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جامعیت دارد

حسینی حاطرنشان کرد: حتی اگر کسی در گذشته تردیدی داشته باشد که چرا باید مقاومت صورت می‌گرفت اگر بیاید و از موزه بازدید کند و مدارک، اسناد، آمار و نقشه‌ها را ببیند و با واقیعت آشنا شود متوجه خواهد شد که چرا جمهوری اسلامی وظیفه خودش می‌دانست که از جبهه مقاومت دفاع کند.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه علاوه بر تصاویر و نوشته‌های ارزنده تجهیزات و غنائمی که از دشمن گرفته شده به نمایش درآمده است.

معاون پارلمانی ریاست جمهوری با بیان اینکه جمع‌آوری اسناد، مدارک و تجهیزات به نمایش گذاشته در این موزه کاری بسیار سخت و سنگین است، گفت: امیدواریم شرایط کرونا تغییر کند و نسل جوان که نیاز دارند با این مسائل آشنا شوند بتوانند از بخش‌های مختلف موزه بازید کنند.

لزوم بازدید دانش‌آموزن، دانشجویان و معلمان از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس/ موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جامعیت دارد

حسینی با تاکید بر اینکه باید روحیه مقاومت برای مردم ایران و آزادی‌خواهان جهان استمرار داشته باشد، اظهار داشت: موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هم عواطف و احساسات را می‌‎انگیزد و هم بر معرفت و دانش انسان می‎‌افزاید؛ کسانی که در دفاع مقدس حضور داشتند وقتی از موزه بازدید می‌کنند خیلی از خاطراتشان زنده می‌شوند و کسانی که در جنگ نبودند می‌‎بینند که چه مجاهدت‌هایی صورت گرفته است تا امنیت امروز به دست بیاید.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان‌، دانشجویان و معلمان امروز نیاز دارند که از چنین نمایشگاهی بازدید کنند، گفت: باتوجه به بازدیدهایی که از موزه‌های جنگ دیگر کشورها داشتیم موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بی‌بدیل است و جامعیت کاملی دارد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها