رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد؛

برنامه سازمان غذا و دارو برای پیش خرید ۳ میلیون دز واکسن فخرا و رازی

شانه‌ساز با بیان اینکه صدور مجوز مصرف واکسن منوط به ارائه کامل اطلاعات است، گفت: پیشنهاد پیش خرید یک و نیم میلیون دز از هر کدام از دو واکسن فخرا و رازی را داده‌ایم که باید اعتبار آن به تصویب برسد.
کد خبر: ۴۸۵۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵ - 23October 2021

برنامه سازمان غذا و دارو برای پیش خرید ۳ میلیون دز واکسن فخرا و رازیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، محمدرضا شانه‌ساز معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه صدور مجوز مصرف واکسن منوط به ارائه کامل اطلاعات است، اظهار داشت: پیشنهاد پیش خرید یک و نیم میلیون دز از هر کدام از دو واکسن فخرا و رازی را داده ایم که باید اعتبار آن به تصویب برسد.

شانه‌ساز گفت: پیشنهاد پیش خرید واکسن فخرا و رازی از سوی سازمان غذا و دارو ارائه شده و در صورت تصویب اعتبار و مصوبه این کار انجام می‌شود.

وی با تاکید بر حساسیت ویژه واکسن، تصریح کرد: برای صدور مجوز واکسن گزارش‌هایی را از تولیدکنندگان واکسن دریافت می‌کنیم، یکسری اطلاعات و گزارش‌های واکسن فخرا ارائه شده است، اما باید کامل شود، به محض تکمیل اطلاعات کارشناسان سازمان غذا و دارو مانند گزارش سایر واکسن‌ها با اولویت تام و ظرف ۴۸ ساعت آن را بررسی و موارد را منعکس می‌کنند.

زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اخیرا  در تذکری به وزارت بهداشت گفته بود با توجه به ضرورت حمایت از واکسن تولید داخل و با توجه به اینکه واکسن فخرا در کلیه مراحل ساخت از ظرفیت داخلی استفاده کرده و تمام مراحل کسب مجوز را طی کرده است و محصول ایرانی که با همکاری دانشمندان و محققان و شرکت‌های دانش بنیان داخلی تولید شده، چرا وزارت بهداشت برای پیش خرید واکسن فخرا اقدامی نکرده است؟

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار