یادداشت/ سمانه حسن‌خانی

وحدت مهم‌ترین عامل قوی شدن در برابر استکبار جهانی

وجود وحدت و اتحاد در صفوف مسلمین جهان یکی از مهمترین عوامل قدرت در مبارزه با استکبار جهانی به شمار می‌رود.
کد خبر: ۴۸۵۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ - 26October 2021

وحدت مهمترین عامل قوی شدن در برابر استکبار جهانیگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس- سمانه حسن‌خانی؛ هفته وحدت یادگار ارزشمند و ماندگار امام خمینی (ره) است؛ ایشان یکی از منادیان بزرگ وحدت در جهان اسلام به شمار می‌روند و در بیانات و نظرات فقهی و سیره عملی خود تأکیدات فراوانی بر ضرورت اتحاد ملل مسلمین و جلوگیری از تفرقه در صفوف امت اسلامی دارند.

در اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) قدرتمند شدن جهان اسلام یکی از آرمان‌های اساسی است و وجود وحدت و اتحاد در صفوف مسلمین یکی از مهمترین عوامل قدرت در مبارزه با دشمن جهانی به شمار می‌رود.

در دهه‌های اخیر استکبار جهانی برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان جهان از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و هر بار با توطئه جدیدی اتحاد و همبستگی بین مسلمانان را تهدید کرده است.

سال گذشته بود که نشریه فکاهی «شارلی ابدو» فرانسه اقدام به بازنشر کاریکاتور‌های توهین‌آمیز چهره‌ی نورانی و قدسی پیامبر گرامی اسلام (ص) کرد و بار دیگر دشمنی و کینه‌ی شرارت‌بار دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام و جامعه‌ی مسلمانان را آشکار ساخت.

به دنبال این اقدام ناشایست، همبستگی مسلمانان جهان در محکوم کردن اهانت نشریه فرانسوی به دین اسلام، باعث شد که حکومت فرانسه از حمایت از این اقدام موهن دست بردارد و تسلیم خواسته مسلمانان جهان شود؛ بنابراین مسلمانان باید در چنین شرایطی با بصیرت نقشه‌های دشمنان را رصد کرده و با تحکیم اتحاد و همدلی بین خود توطئه‌های آن‌ها را خنثی کنند.

به گفته‌ی رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست‌های عمیقاً ضد اسلامیِ صهیونیست‌ها و دولت‌های استکباری عامل این‌گونه حرکت‌های دشمنانه است که هر چند یک بار بروز می‌یابد.

قلم‌های فاسد صهیونیست‌ها و استکبار جهانی نقطه حساس اعتقادی مسلمانان را نشانه می‌روند تا اسلام‌گریزی و اسلام‌ستیزی را در جهان القا کنند و اسلام را دین خشونت معرفی کنند.

مسلمانان وظیفه دارند در برابر این توطئه‌ها هوشیارانه برخورد کنند و در مقابل استکبار جهانی، متحد و یکپارچه و ید واحده شوند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مسئولان نظام و مهمانان شرکت‌کننده در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، دو وظیفه مهم برای امت اسلامی را «تبیین و ترویج جامعیت اسلام در همه شئون زندگی بشر» و «تقویت اتحاد مسلمانان» خواندند و تاکید کردند: وحدت اسلامی یک امر اصولی و فریضه قرآنی است و تحقق هدف والای ایجاد تمدن نوین اسلامی بدون اتحاد شیعه و سنی ممکن نیست.

امروز دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف در کشورهای منطقه‌ هستند و می‌خواهند در کل منطقه غرب آسیا مسلمانان را به جان هم بیندازند و جنگ‌های داخلی ایجاد کنند و با ایجاد خلا قدرت در کشورهای اسلامی هرج و مرج و کشتار را گسترش دهند. 

در طول سالیان اخیر شاهد بودیم دولت تروریست آمریکا و رژیم صهیونیستی با پول عربستان چه جنایتی را در سوریه انجام دادند؛ خشن‌ترین گروه تروریستی به نام داعش را به جان ملت های منطقه انداختند اما با هوشیاری و مقاومت نیروهای مسلح ایران، حشدالشعبی و ... نتوانستند به هدفی که دارند دست پیدا کنند.

امروز مسلمانان کشورهای اسلامی هم باید هوشیارانه مراقب تحرکات دشمنان باشند. شیعیان نقاط مشترک زیادی با اهل سنت دارند که می‌تواند محور وحدت باشد؛ مسلمانان باید با توجه به تحولات امروز منطقه آگاه‌تر شوند و فریب توطئه‌های دشمنان مشترک را نخورند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار