مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

تنها راه پیشرفت جهان اسلام وحدت و همگرایی است

حجت‌الاسلام «شکریان امیری» گفت: تنها راه پیشرفت امت اسلامی و جهان اسلام وحدت و همگرایی است.
کد خبر: ۴۸۵۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷ - 23October 2021

تنها راه پیشرفت جهان اسلام وحدت و همگرایی استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «ناصر شکریان امیری» مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت وحدت و یکپارچگی امت اسلام در برابر تهدیدها اظهار داشت: نخبگان، اندیشمندان و امت اسلام باید برای تشکیل و تحقق تمدن نوین اسلامی حول محور نبی مکرم اسلام (ص) وحدت داشته باشند.

وی با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و ولادت نبی معظم و مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و ولادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، امام جعفرصادق (ع) گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های نبی معظم و مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) بعد از پیدایش اسلام و امت اسلامی، پرهیز از تفرقه و دو دستگی بود و بار‌ها هم خداوند متعال در قرآن کریم به آن اشاره داشته است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت وحدت و تقریب مذاهب در عصر کنونی افزود: توافق و تفاهم بین امت‌های اسلامی حول محور نبی مکرم و معظم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) می‌تواند در تشکیل و تحقق تمدن نوین اسلامی بسیار اثرگذار باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه ریزی دشمنان و مستکبران عالم در راستای ایجاد تفرقه و دودستگی بین امت اسلامی تصریح کرد: سالهاست جبهه استکبار به سرکردگی دولت تروریست پرور ایالات متحده آمریکا و برخی ایادی آن در منطقه به دنبال ایجاد نفاق و تفرقه بین امت‌ها و دولت‌های اسلامی هستند و با ایجاد اختلاف بین امت اسلامی درصدد ضربه زدن به غرور ملی و مذهبی امت‌های اسلامی هستند و می‌خواهند از این شرایط برای منافع خود بهره برداری کنند.

حجت الاسلام شکریان امیری وحدت امت اسلامی را امری ضروری برای شکل گیری و تحقق تمدن نوین اسلامی دانست و تاکید کرد: امروز همبستگی نخبگان و اندیشمندان و متفکران جهان اسلام در راستای وحدت و یکپارچگی دنیای اسلام ضروری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به وعده حتمی و اجتناب ناپذیر خداوند در خصوص شکل گیری تمدن نوین اسلامی خاطرنشان کرد: وقوع انقلاب اسلامی یکی از مقدمات و نشانه‌های شکل گیری تمدن نوین اسلامی است و امروز هم انقلاب اسلامی پرچم دار وحدت و مبارزه با جریان‌های استکباری است و جبهه مقاومت هم یکی از مهم‌ترین اقدامات جمهوری اسلامی برای مبارزه با جریان‌های استکباری در منطقه و جهان است.

وی تاکید کرد: مسلمانان هم باید با وحدت حول مشترکات به ویژه حول محور نبی مکرم اسلام (ص) و قرآن کریم از تفرقه و اختلاف پرهیز کنند و تنها راه پیشرفت امت اسلامی و جهان اسلام وحدت و همگرایی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار