نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی:

زمینه‌سازی برای ظهور در گرو تقابل شجاعانه با جاهلیت مدرن است

آیت‌الله «علم‌الهدی»، بعثت پیامبر اکرم (ص) را بستر آماده‌سازی جهان برای تحقق تمدن انسانی دانست و گفت: رسالت روحانیت، از تبار رسالت نبوی است و اگر جامعه ما توفیق گام برداشتن در این مسیر را داشته باشد، می‌تواند تلاش خود را زمینه‌ساز ظهور بداند.
کد خبر: ۴۸۵۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵ - 23October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» امام‌جمعه مشهد و نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی در یادواره ۲۹ شهید مدارس علمیه حضرت مهدی (عج) و صاحب‌الزمان (عج) و نکوداشت حجت‌الاسلام «محمدمهدی امانی پور» واقف نمونه جامعه روحانیت استان که با حضور علما، اساتید حوزه‌های علمیه و آحاد مردم مشهد در مسجد جامع فقیه سبزواری طلاب برگزار شده بود، اظهار داشت: یادواره‌های شهدا، نقطه عطفی در عرصه شناخت و معرفی شخصیت‌های تعالی‌یافته دوران ما هستند.

وی افزود: وقتی پروردگار متعال اراده کند که یک تحول عظیم بشری را به جهانیان اعلام کند، سلسله‌ای از شگفتی‌ها را رقم می‌زند تا انفاس آگاه و پندآموز را متوجه حقایق کند؛ همان‌طور که همزمان با ولادت پیامبر اسلام (ص) دریاچه ساوه خشکید، رود سماوه از میان بیابان جوشید، آتشکده فارس خاموش شد، طاق کسری به عنوان کانون امپراتوری ایران باستان شکست و چهارده کنگره آن فرو ریخت.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ولادت رسول‌الله (ص) در زمانه‌ای روی داد که بشر در ژرفای جاهلیت فرو رفته و مسیر تعالی ذات او با هوس‌ها و امیال پلید مسدود بود. در این شرایط که انسان‌ها به هیچ عنوان دغدغه‌ای برای تعالی و رشد معنوی نداشتند، نیاز بود تا با صدور یک اعلامیه جهانی، یک سلسله شگفتی‌های غیرمعقول به صورت معجزه بگیرد تا فطرت خداجویانه خفته در ذات بشر بیدار شود و همگان بدانند که یکبار دیگر، پروردگار عالم بستر هدایت را برای انسان گشوده است.

وی ادامه داد: جاهلیتی که در تشریح زمانه ولادت رسول گرامی اسلام (ص) وجود داشت، محدود به سرزمین‌های عربی نبود و از چین و هند گرفته تا روم و یونان، اندیشه‌های پلید به دور از تعالیم ادیان الهی مشغول جولان و عرض‌اندام بودند؛ تا جایی که یک تاریخ‌پژوه سرشناس فرانسوی در گزارش خود می‌نویسد که مجالس بزم رومیان با جنگ بردگان و تکه‌تکه‎شدن آنان به دست یکدیگر زینت داده می‌شد و سنت شوم زنده‌به‌گور کردن دختران، اساساً ریشه در سرزمین‌های دوردست شرقی داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن برشمردن شباهت‌های جاهلیت عربی با جاهلیت مدرن جوامع اومانیستی، بعثت پیامبر اکرم (ص) را بستر آماده‌سازی جهان برای تحقق تمدن انسانی دانست و تأکید کرد: رسالت روحانیت، از تبار رسالت نبوی و در جهت برچیدن سفره جاهلیتی است که به تولیت استکبارجهانی، در سرتاسر عالم گسترده شده و اگر روحانیت ما توفیق گام برداشتن در این مسیر را داشته باشد، می‌تواند تلاش خود را زمینه‌ساز ظهور حضرت بقیة‌الله الاعظم (عج) بداند.

امام‌جمعه مشهد ابراز داشت: مجموعه دانستنی‌هایی که برای آحاد بشر در زندگانی فردی و حیات اجتماعی آن‌ها لازم بوده است، در قالب غریزه و فطرت باطنی به عنوان یک درک ذاتی به انسان بخشیده شده و تعالیم نورانی پیامبر اکرم (ص) به عنوان فرازهای دین مبین اسلام، با فطرت بشر تطابق داشت و همین عامل هم زمینه‌ساز نشر و گسترش اسلام در سرزمین‌های دور و نزدیک شد.

وی گفت: در امتداد نهضت محمدی در آن ایام، امروزه نیز تلاش‌های ما باید در تقابل با جاهلیت مدرن باشد، مؤسسات آموزشی ما در حوزه و دانشگاه، رسواکردن انحرافات جاهلیت فریبنده غرب را سرلوحه امور خود قرار دهند و دانشجو و طلبه‌ای تربیت کنند که برای سازندگی و تعالی مصمم و تأثیرگذار باشد.

علم‌الهدی در انتها ابراز امیدواری کرد: عنصر «اخلاص» والاتر از همه انگیزه‌های وجودی یک انسان است و اگر تلاش‌ها فقط منحصر و محدود در کسب رضایت پروردگار باشد، برکتی خواهد داشت که متعاقب آن، اهداف متعالی محقق می‌شوند و نصرت الهی نصیب و روزی فرد خواهد شد و از خداوند متعال می‌خواهیم که اخلاص و طهارت نفس را نصیب و روزی همه مجاهدان راه و سیره نبی مکرم اسلام (ص) و اولیای الهی بگرداند.

در انتهای این مراسم، با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی از تلاش‌های حجت‌الاسلام «امانی پور» در زمینه تأسیس مدارس علمیه و تربیت طلاب تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار