نگاهی به زندگی شهید «هادی توفیقی»

«هادی توفیقی» در دوم مهر ۱۳۴۱ در شهرستان «رشت» دیده به جهان گشود و در ۲ آبان ۱۳۶۲ در منطقه «مریوان» هنگام درگیری با گروه‌های ضدانقلاب بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۸۵۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۰ - 26October 2021

نگاهی به زندگی شهید «هادی توفیقی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، دفاع مقدس روایتگر حماسه و ایثار فرزندان ناب حضرت روح‌الله و انقلاب اسلامی است؛ پیران و جوانان نابی که با عشق به الله و سربازی اسلام، پا به معرکه جنگ و جهاد گذاشتند و حماسه‌هایی از جنس نور و ایثار و شهادت آفریدند.

بی‌شک آشنایی با سبک زندگی، راه، مرام و شخصیت الهی این شهیدان والامقام، درس زندگی و راه و روش متعالی است برای ما جاماندگان و گرفتار در این دنیای خاکی.

«هادی توفیقی» یکی از این شهدای والامقام است که به‌مناسبت سالروز شهادت وی خلاصه‌ای از زندگی‌نامه و وصیت‌نامه این شهید را می‌خوانید.

زندگی نامه شهید

«هادی توفیقی» انسانی توانا، متعهّد و علاقه‌مند به مطالعه بود. ذکر خدا و ارادت به اهل بیت (ع) از دوران طفولیت در وجودش عجین شده بود و به همین جهت برای آشنایی بیشتر با عقاید و اصول دینی راهی مسجد می‌شد. وی فعالیت‌های خود را در مسجد قاسمیه رشت شروع نمود و پس از رشد و تکامل ایدئولوژیکی و اسلامی، کلاس‌های آموزش قرآن و احکام را دایر نمود و با کمک دوستان مذهبی خود همین رسالت را در مسجد سلیمانداراب رشت نیز ادامه داد.

وی جوانی ورزشکار و در عین حال متواضع و فروتن بود و این جمله را همیشه تکرار می‌کرد: «راهی را که انتخاب کرده ام تا انتها ادامه خواهم داد.»

توفیقی با اتصال به انقلاب و عشق به امام بار‌ها تلاش می‌کرد تا حرکتی هر چند قلیل برای انقلاب انجام دهد.

«جبهه نیز دانشگاه است»

داماد شهید در خاطره‌ای گفت: مدتی از دوران تحصیل شهید توفیقی در دانشگاه می‌گذشت که خبر شهادت تعدادی از دوستان و بستگان را به وی رساندند، همان دوستانی که دوران آموزشی در پادگان منجیل را با هم پشت سر گذاشته بودند؛ وی دیگر توان خود را از دست داد و تصمیم گرفت تا در راهی که مدت‌ها پیش انتخاب کرده بود قدم بگذارد، زیرا به به دلیل ادامه تحصیل نتوانسته بود به آن عمل کند.

وی با رضایت پدر و مادرش عازم جبهه‌های نبر حق علیه باطل شد؛ مدتی از حضورش در جبهه می‌گذشت و گاهی توسط نامه از احوالش با خبر می‌شدیم تا آن که یک روز نامه‌ای از طرف دانشگاه به منزل رسید؛ پس از مطالعه متوجّه شدیم که دانشگاه از رفتن او به جبهه هیچ اطلاعی نداشته و غیبت ایشان را غیر موجّه تلقی کرده و ایشان باید هر چه سریع‌تر وضعیت خود را برای ادامه تحصیل مشخص می‌کرد. پس از مشاهده و پیگیری نامه تصمیم گرفتیم تا برای شهید توفیقی نامه‌ای نوشته و ایشان را از وضعیت به وجود آمده آگاه کنیم. مدت ۴ روز از ارسال نامه می‌گذشت که خبر رسید هادی توفیقی به درجۀ رفیع شهادت نائل شده و به آرزوی دیرینه اش رسیده است.

وصیت نامه شهید

فراموش نکنید که دنیا مقرّ امتحان است، بنابراین علاقه‌مند به دنیا نباشید، زیرا به هر حال باید از دنیا رفت. به خویشان و وابستگان عرض می‌کنم پیرو رهبر باشید، علاقه به دنیا نداشته باشید و از دنیا برای نیکو زیستن در آخرت استفاده کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها