دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

امام خامنه‌ای: «داعش» دست‌آموز آمریکایی‌هاست/ تکفیری‌ها چگونه به تسلیحات نظامی دسترسی یافتند؟

حضرت امام خامنه‌ای با اشاره به تلاش‌های آمریکا و عوامل دست‌آموز آن برای ایجاد فتنه در دنیای اسلام، فرمودند: انفجار‌های تأسف‌بار و گریه‌آور اخیر در مساجد افغانستان علیه مردم مسلمان و نمازگزار از جمله همین حوادث است که به‌دست داعش انجام شد و آمریکایی‌ها صراحتاً بیان کرده بودند ما داعش را ایجاد کردیم.
کد خبر: ۴۸۵۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۹ - 25October 2021

داعش تاکتیک جدید آمریکا برای ایجاد آشوب خاورمیانه بودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز یکشنبه (دوم آبان) همزمان با خجسته سالروز ولادت با سعادت پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع)،  در دیدار جمعی از مسئولان نظام و میهمانان شرکت‌کننده در سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با اشاره به تلاش‌های آمریکا و عوامل دست‌آموز آن برای ایجاد فتنه در هر جای دنیای اسلامی، فرمودند: «انفجار‌های تأسف‌بار و گریه‌آور اخیر در مساجد افغانستان علیه مردم مسلمان و نمازگزار از جمله همین حوادث است که به دست داعش انجام شد و آمریکایی‌ها صراحتاً بیان کرده بودند ما داعش را ایجاد کردیم.»

گروه تروریستی «داعش» یکی از خطرناک‌ترین و بزرگ‌ترین گروه‌های تروریستی هست که تا امروز جهان به خود دیده است. اشراف و تسلط آن‌ها نیز بر منابع اطلاعاتی و شیوه‌های مدرن جنگ و در اختیار داشتن تسلیحات جدید و بروز نظامی موجب شده تا کارشناسان نظامی این گروه را ساخته و پرداخته آمریکا محسوب کنند.

البته درست است که در ظاهر مقام‌های آمریکایی انتساب این گروه تروریستی را به آمریکا تکذیب می‌کنند و در این میان نیز خود را در جبهه مبارزه با این گروه تروریستی قرار می‌دهند، اما بر کسی پوشیده نیست که این گروه تروریستی توسط آمریکا و برای دست یابی به اهدافی خاص در خاورمیانه تشکیل و فعال شده است.

موضوعی که وابسته بودن گروه «داعش» را به آمریکا بیش از پیش تائید می‌کند سیاست‌های نادرست آمریکا در جریان بحران سوریه بود. زیرا آمریکا در ابتدای جنگ داخلی در سوریه با مداخله‌ای نادرست و تجاوزگرانه در رویداد‌ها این کشور و به منظور ضربه زدن به نیرو‌های تحت امر دولت بشار اسد اقدام به تجهیز و مسلح نمودن نیرو‌های شورشی حاضر در سوریه کرد و از طریق ارسال سلاح و انواع مهمات جنگی و ایجاد مسیر امن برای رساندن این ادبات و تجهیزات جنگی به دست این تروریست‌ها زمینه شکل‌گیری گروه داعش را فراهم کرد.

در واقع شکل گیری داعش را می‌توان نتیجه حمایت و پشتیبانی مستقیم آمریکا از شورشیان تروریست سوری دانست که هسته اولیه و مرکزی نیرو‌های آن را گروه تروریستی القاعده در عراق تشکیل می‌دادند. اگر بخواهیم کشور‌های دخیل در ایجاد و شکل گیری گروه تروریستی داعش را نام ببریم باید به کشور‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس اشاره کنیم. زیرا سازمان‌های اطلاعاتی آن‌ها با برنامه ریزی و صرف زمان فراوان و با پول‌های هنگفت، معجونی، چون داعش را برای حمایت و دفاع از رژیم صهیونیستی ایجاد کردند.

نکته بسیار جالب توجه درمورد تشکیل گروه تروریستی «داعش» به افشاگری‌های «ادوارد اسنودن» از اعضای سابق آژانس امنیت ملی آمریکا مربوط می‌شود. او در افشاگری‌های خود آورده است که گروه «داعش» در قالب عملیاتی با نام «لانه زنبور» با هدف ایجاد گروهی با شعار‌های اسلامی و تندرو که دارای اندیشه‌های تکفیری هستند، به منظور مبارزه با کشور‌های مخالف رژیم صهیونیستی ایجاد شده است.

مسئله دیگری که ثابت می‌کند «داعش» دست پرورده آمریکا است انجام تلاش‌های گسترده توسط آمریکا برای تامین تجهیزات و سلاح‌های موردنظر این گروه تروریستی در سوریه بود. مقامات اطلاعاتی آمریکا آنقدر خود را برای تامین نیاز‌های «داعش» ملزم می‌دانستند که سخت به دنبال شرکت‌های حمل و نقل گوناگونی بودند تا مخفیانه و بودن اینکه اثر و ردی از خود به جای بگذارند سلاح‌های موردنیاز «داعش» را از نقاط مختلف جهان ازجمله اروپا به سوریه منتقل کنند.

البته باید به این نکته هم اشاره کرد که حمایت و پشتیبانی آمریکا از تشکیل «داعش» در سوریه تاکتیک جدید ایالات متحده در خاورمیانه بود تا با بی ثبات کردن سوریه و تضعیف حکومت مرکزی این کشور، «بشار اسد» را از قدت پایین بیاورد. در واقع آمریکا کلید سرنگونی حکومت سوریه را در ایجاد و تشکیل یک گروه قدرتمند و مسلح تروریستی در سوریه می‌دید تا در میانه جنگ داخلی این کشور و با اشغال استان‌های آن سرانجام حکومت «بشار اسد» را سرنگون کند.

نگته دیگر اینکه، متولد شدن گروه تروریستی داعش در سوریه را می‌توان ائتلاف برنامه ریزی شده دولت‌های غربی و در راس آن‌ها آمریکا با دیگر گروه‌های تروریستی ازجمله القاعده و سیار گروه‌های افراطی و تندرو برای سرنگونی حکومت سوریه دانست. حتی در این پرونده پای کشور‌های حاشیه خلیج فارس و ترکیه هم به چشم می‌خورد که هرکدام در زمان خود نقشی که باید در این ماجرا ایفا می‌کردند را انجام دادند.

در انتها باید به این مضوع اشاره کنیم که از آنجایی که خداوند متعال همیشه پشتیبان و یاور نیرو‌های اسلام و مسلمانان بوده و هست این فتنه جدید کشور‌های غربی و آمریکا نیز با مجاهدت و ایثار و شهادت طلبی نیرو‌های اسلام نیز راه به جایی نبرد و همانند سایر برنامه‌های شوم گذشته این کشور‌ها به شکست انجامید.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار