حجت الاسلام صدیقی مطرح کرد؛

ضرورت توجه به ظهور و بررسی حوادث یمن در کلام آیت‌الله بهجت

تولیت حوزه علمیه امام خمینی (ره) گفت: انسان اگر خدا را بشناسد قطعا پیامبراکرم(ص) را خواهد شناخت و این شناخت باعث می‌شود انسان هانند جناب سلمان از اهل بیت(ع) محسوب شود.
کد خبر: ۴۸۵۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱ - 25October 2021

ضرورت توجه به ظهور و بررسی حوادث یمن در کلام آیت‌الله بهجتبه گزارش گروه فرهنگ و  هنر دفاع‎‌پرس، جلسه درس اخلاق هفتگی جامعه علمیه امیرالمومنین علیه السلام با حضور حجت الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در مسجد، ولی الله اعظم عجل الله فرجه و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی (ره) در این جلسه ضمن تبریک ایام ولادت رسول خدا صلی الله علیه و آله و هفته وحدت گفت: کاری کنید که پیغمبر را ببینید. باید سعی کنید ایشان را ببینید، والله قسم کسانی که خلافت امیرالمومنین علیه السلام را قطع کردند و حضرت زهرا سلام الله علی‌ها را به شهادت رساندند پیامبر را ندیدند. آن‌ها فقط یک مرد عرب را می‌دیدند. اما سلمان و ابوذر پیامبر را می‌دیدند.

این عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آیه ۸۲ سوره اسرا گفت: خداوند می‌فرماید: «وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ وَ لا یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إِلَّا خَساراً» پس اگر مؤمن نبودید، یعنی خدا را نشناختید، رسول خدا را نشناختید، قرآن و اهل بیت را نشناختید این قرآن جز خسران برای شما هیچ ندارد، دیگر شفا نیست و خسران است. پیامبر هم اینچنین بودند. کسانی که رسول خدا را ظاهراً دیدند، اما مؤمن نبودند رسول خدا برایشان شفا نبود بلکه خسران بود.

وی افزود: اویس قرنی مثل من و شما به صورت ظاهری توفیق نداشت و جسم پیامبر را ندید. حتی یک بار تا مدینه آمد، اما موفق به دیدن ایشان نشد. اما اویس پیامبر را همه جا می‌دید و در تمام لحظه‌ها همراه او بود. اثر کار اویس را و البته کار امیرالمومنین علیه السلام در یمن را در کربلا می‌بینیم. تحقیق کنید ببینید اکثر اصحاب امام حسین علیه السلام یمنی هستند. آیت الله بهجت رحمت الله علیه همواره می‌فرمود: اگر می‌خواهید اوضاع ظهور را بررسی کنید، اوضاع یمن را بررسی کنید! اویس عاشق رسول خدا بود و عطر این عشق را در سرتاسر یمن پراکنده که تا ظهور آثارش باقی خواهد بود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در ادامه با اشاره به آیه ۱۲۸ سوره توبه گفت: خداوند می‌فرماید: «رسولٌ من انفسکم» پس شما اگر خدا را بشناسید و پیامبر او را بشناسید، مانند سلمان از اهل بیت می‌شوید. آن گاه این رسول می‌شود از خودتان. «من انفسکم». اما اگر نشناختید استفاده‌ای هم نخواهید کرد. بلکه خسران هم برای شما دارد. کسی که اسمی از اسلام نشنیده و گناه کند با من و شمایی که درس دین خواندیم فرق می‌کند؛ لذا سعی کنید رسول خدا را بشناسید. بنا به گفته خداوند متعال: «رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ» رسول خدا راضی نمی‌شود خاری به پای شما برود. راضی نمی‌شود عمر شما تلف شود. بیشتر از پدر غصه‌ی شما را می‌خورد و کمکتان می‌کند.

نایب رئیس شورای مدیریت حوزه علمیه تهران افزود: من از چند نفر خیلی خجالت می‌کشم، یکی شهید حججی که با آن سن و سال و بدون در اختیار داشتن امکانات ما به آن بینش عارفانه رسیده بود. یکی هم کربلایی کاظم ساروقی که بی‌سواد بود. اما به واسطه ترک حرام به مقامی رسید که بنده ندیدم جایی برای غیر معصوم نقل شده باشد. همه ما باید سعی کنیم این گونه باشیم.

انتهای پیام/120

نظر شما
پربیننده ها