عطوان بررسی کرد؛

خطر موشک‌های مقاومت لبنان برای سکوهای نفت و گاز رژیم صهیونیستی

تحلیلگر مشهور جهان عرب با انتشار مطلبی پیرامون سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله، نوشت: کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی پیش بینی می‌کنند که موشک‌های مقاومت، سکوهای نفت و گاز آنها را هدف قرار دهد.
کد خبر: ۴۸۵۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴ - 25October 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر مشهور جهان عرب مطلبی را پیرامون سخنرانی اخیر «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان که طی جمعه شب ایراد شد، به رشته تحریر درآورد.

بر اساس این گزارش، عطوان در مطلب خود در این زمینه آورده است: سید حسن نصرالله در جریان سخنانی که به مناسبت سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) ایراد شد، از عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و چشم طمع این رژیم به منابع نفتی و گازی لبنان سخن گفت. بنابراین، می‌توان گفت که این دو پرونده یعنی عادی سازی روابط و چشم طمع تل آویو به منابع نفتی و گازی لبنان، شاید به نوعی آتش جنگ آتی در منطقه را شعله ور سازد.

نصرالله بارها و در مناسبت‌های مختلف تأکید کرده است که قدرت تسلیحاتی حزب الله برای دفاع از لبنان و حراست از تمامیت ارضی این کشور استعطوان در این مطلب نوشته است: واقعیت این است که در حال حاضر در لبنان ۲ جریان وجود دارد که هریک استراتژی‌های متفاوتی دارند. جریان اول، جریانی است که به پروژه فتنه آمریکایی، صهیونیستی وابسته است و حتی حاضر است از منافع و منابع گازی و نفتی لبنان به نفع رژیم صهیونیستی کوتاه آید اما جریان دوم در واقع جریانی است که به مقاومت پایبند است و از مسأله فلسطین حمایت می‌کند.

این تحلیلگر مشهور جهان عرب یادآور شد: این جریان همان جریانی است که با اتکا به ابزار و وسایل مختلف تلاش می‌کند دست از مقاومت نکشد و از حقوق ملت‌ها و به ویژه ملت فلسطین حمایت به عمل آورد. شاید این برای دهمین بار است که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان تأکید می‌کند که قدرت تسلیحاتی مقاومت برای دفاع از لبنان و حراست و حفاظت از تمامیت ارضی این کشور است.

عطوان در ادامه این مطلب آورده است: نصرالله در جریان سخنرانی جمعه شب نیز به این مسأله اشاره کرد؛ کما اینکه پیشتر نیز بارها روی آن تأکید کرده بود. آنچه که در سخنرانی جمعه شب نصرالله ذهن رهبران سیاسی و فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی را به خود مشغول کرد این سخنان دبیرکل حزب الله بود که گفت: «اگر نفت و گاز لبنان در مناطق مورد مناقشه با رژیم صهیونیستی با خطر مواجه شود، حزب الله بر مبنای همین خطر، رفتار خواهد کرد.

پس از این سخنان قاطعانه نصرالله بود که فرماندهان نظامی و حتی ژنرال‌های بازنشسته رژیم صهیونیستی از احتمال وقوع یک جنگ جدید در جبهه لبنان سخن به میان آوردند. آنها حتی برای آمادگی با شرایط پیش روی، برگزاری یک مانور نظامی را برنامه ریزی کرده‌اند که قرار است طی هفته آتی برگزار گردد.

از همین روی، پس از سخنرانی اخیر نصرالله، باید گفت که شاید اولین موشک مقاومت به سمت سکوهای استخراج نفت و گاز رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه شلیک شود و موشک دوم نیز مخازن آمونیاک در حیفا را نشانه رود. این پیش بینی‌ها و گمانه زنی‌های ما نیست. این دو سناریو در واقع پیش بینی‌های خودِ کارشناسان نظامی صهیونیست است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار