رئیس پلیس راهور فاتب خبر داد؛

کاهش ۳۳ درصدی استفاده از حمل‌ونقل عمومی/درخواست رسمی برای لغو منع تردد شبانه

سردار حمیدی از کاهش ۳۳ درصدی استفاده از حمل‌ونقل عمومی خبر داد و گفت: با توجه به وضعیت ترافیکی پایتخت به ستاد ملی مقابله با کرونا درخواست دادیم منع تردد شبانه لغو شود.
کد خبر: ۴۸۵۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷ - 26October 2021

سالیانه چهار هزار نفر به دلیل آلودگی هوای شهر تهران جان خود را از دست می‌دهندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور فاتب صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در شهر تهران و برابر بانک جهانی چهار هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در سال جان خودشان را به دلیل آلودگی هوای شهر تهران از دست می‌دهند، اظهار داشت: امروز قوانین در این حوزه نیاز به اصلاح دارد و باید دستگاه‌ها سهم خودشان را اجرایی کنند.

وی ادامه داد: امروز در حوزه حمل و نقل دچار مشکل هستیم و بیشترین آلودگی‌ها مربوط به حمل و نقل و موتور سیکلت‌هاست.

سردار حمیدی افزود: سه تا چهار میلیون موتور سیکلت داریم که سه برابر بیشتر از خودروهای سواری آلودگی ایجاد می‌کنند.

رئیس پلیس راهور فاتب خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی و سازوکار‌های مناسب آلودگی هوا را کاهش دهیم؛ امروز ساخت و ساز‌ها در تهران باعث ایجاد ترافیک می‌شود. سیستم‌ها و سامانه‌ها باید در اختیار پلیس قرار گیرد تا بتواند نظارتی کامل در حوزه‌های مختلف داشته باشد.

سردار حمیدی با اشاره به افزایش واکسیناسیون و شلوغی شهر افزود: هنوز به اوج ترافیک نرسیدیم و ترافیک در ساعت ۲۱ به بعد کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه شاهد افزایش ۳۷ درصدی تردد نسبت به قبل از کرونا هستیم، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کرونایی استفاده از وسایل نقلیه ۳۳ درصد کاهش داشته است. به هر میزان رجوع مردم به وسایل حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کند شاهد کاهش ترافیک خواهیم بود.

سردار حمیدی با بیان اینکه محدودیت شبانه کرونایی بر ترافیک تاثیر گذاشته است، گفت: لغو محدودیت‌های شبانه تردد، اصلاح ساعت کاری و ساعات طرح ترافیک از طرف پلیس ارائه شده است؛ این پیشنهادات به ستاد ملی مقابله با کرونا استانی و شورای عالی ترافیک داده شده است.

وی با بیان اینکه تصادفات در تهران روند کاهشی داشته است، اضافه کرد: در شش ماهه نخست امسال ۲۷۵ نفر شهروند در تصادفات جان خود را از دست دادند که نسبت مشابه به سال گذشته کاهش داشته است.

سردار حمیدی افزود: در تصادفات رخ داده در شهر تهران ۱۰۸ نفر جان خود را از دست دادند که عمده دلایل آن عبور از عرض آزاد راه، عدم توجه عابر و ... بوده است.

رئیس پلیس راهور فاتب با اشاره به اینکه ۱۲۶ نفر راکب موتورسوار در شش ماه نخست امسال در تصادفات جان خود را از دست دادند، گفت: ۴۶ درصد از تصادفات منجر به فوت مختص موتورسیکلت سواران بوده است.

وی افزود: با اجرای طرح موتوریار و برخورد با موتورسیکلت‌های سنگین شاهد کاهش سه درصدی در تصادفات هستیم. ۱۱۰ هزار موتورسیکلت سوار در طرح موتوریار در میدان آموزش دیدند و موتور آن‌ها به پارکینگ منتقل نشد.

رئیس پلیس راهور فاتب اظهار داشت: ۷۰ هزار موتور سیکلت از گذشته در پارکینگ‌ها وجود داشته که با تمامی شرایطی که گذاشته شد همچنان ۵۰ تا ۶۰ هزار موتور سیکلت در پارکینگ‌ها وجود دارد. در طرح موتوریار موتورسیکلت‌های سرقتی، شکایتی و راکب موتور سوار بدون گواهینامه داشتیم که موتور سیکلت آن توقیف شده است.

سردار حمیدی گفت: میانگین تصادفات در تهران در روز هزار و ۵۰۰ تا دو هزار تصادف است و در سال ۶۰۰ نفر جان خود را از دست می‌دهند. عدم توجه به جلو با ۴۴ درصد، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه با ۲۳ درصد و عدم رعایت حق تقدم مهمترین عامل در تصادفات تهران است.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار