وصیت‌نامه شهید «غلام‌علی رضازاده»؛

امروز اسلام نیاز به وحدت و فداکاری همگان دارد

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «غلام‌علی رضازاده» آمده است: ما امروز در برهه حساس از زمان واقع شدیم و اسلام دوران سخت و دشوار و سرنوشت­‌سازی را سپری می­‌کند و نیاز مبرمی به وحدت و فداکاری و خودگذشتگی من و شما عزیزان دارد.
کد خبر: ۴۸۵۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶ - 26October 2021

امروز اسلام نیازمند وحدت و فداکاری همگان داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، دفاع مقدس گنجینه‌ای ماندگار از حضور عارفانه انسان‌های برگزیده خداست که شهادت‌طلبی، ایثارگری، گذشت، شجاعت، رشادت، مردانگی و جوانمردی را می‌توان از جمله خصوصیات بارز شخصیتی و اخلاقی‌شان نام برد. همانان که جان برکف برای دفاع از دین و ناموس، ارزش‌ها و آرمان‌های این نظام دل به جاده زدند و در کربلای ایران حماسه‌های بی‌بدیل خلق کردند و بر دشمن بعثی پیروز شدند. شهیدانی که هر کدام‌شان نمونه و الگوی ایستادگی و مقاومت هستند.

«غلام‌علی رضازاده» یکی از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران و اهل شهرستان «جویبار» است که در ادامه زندگی‌نامه و وصیت‌نامه این شهید را از نظر می‌گذرانیم.

زندگی‌نامه شهید

همگام با طلوع هجدهم آذر ماه سال ۱۳۴۱، چونان آفتاب در تقدیر «سکینه و شعبان» درخشید. نامش «غلام­علی» بود و نخستین ثمره زندگی این زوج کشاورز که در روستای «باغلو» از توابع «گیل­خوران» در جویبار، روزگار طی می­کردند.

به سبب مهاجرت خانواده، دوره ابتدایی­‌اش در دبستان «ایثار» روستای «کلاگرمحله» جویبار گذشت. سپس با پایان پایه دوم متوسطه در دبیرستان «اُمید» این شهر، رهسپار جبهه­‌های نبرد شد. با گفته­‌های خانواده، گذری می‌کنیم به تقیّدات و تعهدات دینی غلام­علی.

«کودکی بیش نبود که نزد یک روحانی با نام «رضوانی» و «ملّا سلیمان»، قرآن آموخت. بزرگ­تر که شد، در انجام واجبات و ترک محرّمات، اهتمامی خاص داشت و اغلب، نماز را جماعت به پا می­داشت.»

این نوجوان بابصیرت، تحت تأثیر اندیشه­‌های شهید مطهری، در روز‌های پرفروغ انقلاب به جمع تظاهرات­‌کنندگان پیوست و هم­پای آنان فریاد دادخواهی سرداد.

وی هم­زمان با پوشیدن جامه پاسداری در ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۶۰ به عنوان مسوول انتظامات پاسگاه جویبار مشغول به خدمت شد. سپس در ۱۳۶۲/۰۲/۰۲ در اوّلین عزام با سِمَت جانشینی دسته به جبهه مریوان عزیمت کرد و در دوّم آبان ماه همین سال، توسط عناصر ضدّ انقلاب، در دیوان­درّه به فیض عظیم شهادت نائل آمد. این فرزند برومند وطن، اینک سال­هاست که چونان گوهر در گوشه‌­ای از گلستان شهدای کارگرمحله به یادگار مانده است.

مادر از خاطرات آن ایّام می‌­گوید: ۱۰، ۱۵ روز قبل از رفتن ما به سفر حج، او و برادرش، «قدرت»، تصمیم به عزیمت به جبهه داشتند؛ امّا وقتی گریه مرا دیدند، منصرف شدند. هفت روز بعد از رفتن ما، غلام­علی راهی جبهه شد. بعد از دو، سه روز که برگشتیم، نامه­ای به ما داد و زیارت قبول گفت. ما برایش سوغاتی گذاشته بودیم، امّا چند روز بعد، خبر شهادت­‌اش را برای­مان آوردند.»

فرازی از وصیت نامه شهید

«مکتبی که شهادت دارد، اسارت ندارد.» امت اسلام، خداجویان، شیرمردان و شیرزنان ملت، اسوه نمونه بار دیگر لطف بی­انت‌های باری­‌تعالی شامل حال ملتی دربند و اسارت دست‌ه­ای شد و خداوند ملت ما را لیاقت دانسته و در عصر غیبت کبری ولی عصر روحی له ­الفداء و نائب برحقش امام عزیز، این قلب تپنده امت اسلام و یار و یاور محرومین و مستضعفین جهان زندگی بخشیده و ملت ما را توسط امام عزیز این نعمت عظمی راهنمایی و هدایت و از خواب غفلت و ظلمت و تاریکی ستم شاهی رهایی داد و امام عزیز برای نجات اسلام، این مظلوم همیشگی تاریخ قیام کرد و زحمات و محرومیت­‌های زیادی را متحمل شد تا موفق شد با وحدت امت اسلام، اسلام عزیز را به کشور رسول ­الله و امام زمان (عج) احیاء سازد و مردم به رهبری امام عزیز به قیام مستمر خود برعلیه کفر و استکبار ادامه دادند و در این راه افراد زیادی جان عزیز خود را تقدیم اسلام عزیز کردند تا انقلاب شکوهمند اسلامی به حول و قوه الهی به پیروزی اولیه‌­اش رسید.

ما این انقلاب را با بهای گران­قدری به دست آوردیم و خون بهترین عزیزان در پای این انقلاب شکوهمند ریخته شد و امروز ما وارث خون شهدایی هستیم که خود رفتند و به معشوق رسیدند و مسئولیت خطیری برگردن ما نهاده شده است و باید به آن رج بنهیم و به سرمنزل برسانیم و از دشمن هراسی به خود راه ندهیم که دشمنان اسلام به وحشت افتادند و حملات خود را برعلیه انقلاب شکوهمند اسلامی شدت داده و می­‌دهند و توطئه و مزاحمت­‌هایی در روند انقلاب ایجاد می‌کنند، اما انقلاب با وحدت اقشار امت اسلام به رهبری امام عزیز موانع راه خود را یکی پس از دیگری از مسیر خود برمی‌­دارد و به روند صعودی خود ادامه می­‌دهد که الحمدلله افکار مردم و کوچ­ نشینان بلاد اسلامی را روشن و آگاه و شکوفا ساخت و آن­ها را از جای­شان حرکت داد و برعلیه حکومت­‌های فاسد و غدّار شورید و اعمال و امیال­‌شان را دارد به نابودی مبدل می­‌سازد و هر روز کینه و آتش خصمانه دشمنان اسلام برعلیه اسلام و مسلمین شدت می‌­یابد تا از روند آن بکاهند و از صادر شدن این انقلاب اسلامی جلوگیری به عمل آورند و امت اسلامی را در فشار‌های سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و نظامی قرار دادند، امّا امت اسلام به دلیل حقانیت اسلام عزیز و با رهبری صحیح و به موقع امام عزیز و با وحدت و ازخودگذشتگی خود خم به ابرو نیاوردند تا توانسته­‌ایم انقلاب را در جهان بشناسانیم و به دشمنان بگوییم که ملت ما از هیچ چیز هراس به دل نمی­‌گیرند.

اگر شما ما را توسط تحریم اقتصادی می­‌خواستید در تنگنا و فشار‌های سیاسی و اقتصادی و نظامی قرار بدهید، به فرموده امام عزیز در حقیقت ملت ما شما را تحریم کردند و هیچ وقت دست گدایی به سوی شما دشمنان دراز نمی­کنیم. ملت ما مصمم است که با تلاش و کوشش مستمر خود و با کمترین امکانات که در اختیارشان هست، بیشترین بهره‌­برداری از آن را برای اسلام عزیز و رهایی از سلطه بیگانگان گامی به سوی خودکفایی بردارند.

امت اسلام! ما امروز در برهه حساس از زمان واقع شدیم و اسلام این مظلوم همیشگی تاریخ در دنیا مظلوم واقع شده است و دوران سخت و دشوار و سرنوشت­‌سازی را سپری می­‌کند و نیاز مبرمی به وحدت و فداکاری و خودگذشتگی من و شما عزیزان را دارد.

امروز تمام اسلام یا تمام کفر و استکبار در نبردند؛ و اگر خداوند ما را هم لیاقت فدا شدن داد، بایستی افتخار کنیم. ما عاشقیم و عاشق الله و باید به سوی او روانه کنیم و اوج بگیریم. ما امروز باید فداکری کنیم که دو قله مسلمان و شیعیان دو معبد وحی که در شغل صهیونیسم، اسرائیل غاصب و آمریکای جنایتکار است باید هرچه زودتر به فرموده امام عزیز با پیروزی اسلام بر کفر صدامی ادامه بدهیم از راه عراق برای نجات بیت­ المقدس و از آن پس به کعبه معظمه رهسپار شویم و از شغل غاصبان بیرون بیاوریم.

برادرن و خواهران! ما امروز مسئولیت خطیری بر گردن داریم؛ و شهدا و خانواده شهدا و محرومین و مستضعفین بر گردن ما حق دارند و ما باید به نحو احسن آن­ها را انجام بدهیم. باید یک لحظه هم از اسلام غافل نشویم و غرورمان نگیرد و بی­‌تفاوت نباشیم و خواب­مان نگیرد و حال آن­که دشمنان بیدار و در کمین نشسته‌­اند و هرلحظه فرصت پیدا کنند، برای نابودی اسلام عزیز آماده می‌­شوند و مواردی هم امروزه دست و دامن­گیر جامعه شده است و انقلاب را تهدید می­‌کند، خوش­‌بین بودن اسلام نسبت به خود و کنار زدن دیگران که در حقیقت خادم اسلام هستند، ما باید مراقب اعمال و افعال خود باشیم که به انحراف نرویم که شیطان بزرگ در خودمان است و آن هم نفس اماره هست که دشمن بزرگ ما انسان­ها است و باید حداقل چند روز یک بار نفس خود را محاسبه کنیم که چه کار‌های ناصالحی ازش سرزده و برای علاجش خود را مهیا سازیم که به فرموده پیامبر اکرم (ص) جهاد اکبر انجام دادیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار