آزادی «علی النمر» از زندان آل سعود پس از ۹ سال

جوان شیعه‌ای که به دلیل شرکت در اعتراضات مسالمت‌آمیز در عربستان سعودی ابتدا به اعدام محکوم شده بود، سرانجام پس از ۹ سال از زندان آزاد شد.
کد خبر: ۴۸۵۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹ - 28October 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «علی النمر»، شهروند عربستانی که به جرم شرکت در اعتراضات مسالمت آمیز در این کشور ابتدا به اعدام محکوم شده بود، روز چهارشنبه از زندان آزاد شد.

پایگاه خبری عربی ۲۱ نوشت: «محمد النمر» با انتشار توییتی، آزادی پسرش را که در سال ۲۰۱۲ دستگیر و در آن زمان ۱۷ سال سن داشت، تایید کرد.

همچنین خواهر این زندانی عقیدتی در عربستان آزادی او را تایید کرد و گفت: من خیلی خوشحالم که این قهرمان آزادی خود را به دست آورد. او در کودکی به ناحق زندانی و به اعدام محکوم شد؛ اما امروز آزاد شد.

علی برادرزاده شیخ «نمر باقر النمر» روحانی شیعه‌ای است که سال ۲۰۱۶ در عربستان سعودی اعدام شد. علی همراه با دو شیعه دیگر کم سن و سال، سال ۲۰۱۲ پس از شرکت در اعتراضات علیه بی عدالتی، به اعدام محکوم شده بود.

به گفته مدافعان حقوق بشر عربستان، علی النمر در سال ۲۰۱۶ به همراه عموی خود و سایرین به محل اعدام برده شد، اما در آن زمان این حکم علیه وی اجرا نشد.

پیش از این در بهمن‌ماه سال گذشته، دادگاه کیفری ریاض حکم اعدام علی النمر را تقلیل داده بود و دادگاه مذکور طی حکمی اعلام کرد که حکم اعدام علی النمر به ۱۰ سال حبس کاهش پیدا کرده است.

از زمانی که آل سعود حاکمیت جزیره العرب را به دست گرفت، عداوتی را علیه شیعیان آغاز کرد که همچنان ادامه دارد. آنان حتی در تلاش برای انتقام‌جویی از یک فرد، ساکنان یک منطقه مسکونی را در مناطق شیعه‌نشین مجازات می‌کنند. شیعیان استان‌های مختلف عربستان در بعد سیاسی و دینی شرایط دشواری دارند.

زندانی شدن ها، شکنجه‌های برنامه ریزی شده، بازداشت‌های کورکورانه و محاکمه‌های غیر قانونی تنها بخشی از سیاست‌های مقامات این کشور علیه شهروندان شیعه مذهب است، سیاست‌های برنامه ریزی شده‌ای که غالبا به اعدام و پس از آن سرقت جسد قربانی و دفن آن در گور‌های جمعی ختم می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار