قالیباف:

نقش مردم در پیروزی دفاع مقدس/ «مشارکت همگانی» موجب پیشرفت جامعه می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیروزی انقلاب را مدیون مردم هستیم، گفت: در دفاع مقدس و در هر موضوعی که موفق هستیم، رد پای مردم آنجا دیده می‌شود و هر جایی دچار چالش هستیم، جایی است که مردم را از تأثیرگذاری حذف کرده‌ایم.
کد خبر: ۴۸۵۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶ - 28October 2021

رد پای مردم در هر جایی که موفق هستیم، دیده می‌شود

به گزاش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (پنجشنبه) در مراسم تجلیل از پیشکسوتان عرصه سلامت، اظهار داشت: یکی از چالش‌های جدی ما از ابتدای انقلاب تاکنون حذف حضور مردم در عرصه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب را مدیون مردم هستیم، افزود: در دفاع مقدس و در هر موضوعی که موفق هستیم، رد پای مردم آنجا دیده می‌شود و هر جایی دچار چالش هستیم جایی است که مردم را از تأثیرگذاری حذف کرده و جای مردم را در بخش‌های دولت حذف کردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: سازمان نظام پزشکی و هر سازمانی را اگر بگوییم صنفی است، در واقع آن مأموریت صنفی وظیفه ثانوی آن است و وظیفه اصلی آن‌ها توجه به بیماران و رسیدگی به مریضی آنهاست.

قالیباف در ادامه بیان کرد: زمانی که در این مسیر هستیم، باید از خود بپرسیم فلسفه وجودی ما در نظام اسلامی چیست؟ به نظر من فلسفه وجودی ما دادن آگاهی و شناخت به مردم از هر قشری است، اما سوال این است باید به چیزی آگاهی پیدا کنند؟ که در پاسخ باید گفت که آن‌ها باید به حقوقشان آگاهی پیدا کنند تا حقشان را مطالبه کرده ودر این مسیر حرکت کنند؛ البته این مهم وظیفه ما در دولت، مجلس، قوه قضائیه و... است تا مردم به حقوق خود آشنا شوند.

وی تصریح کرد: ثمره اینکه یک فرد از حق و حقوق خود آگاه باشد، این است که به صورت ناخودآگاه به وظایف خود نیز آشنا خواهد شد، اما ما همیشه به افراد، وظایفشان را گوشزد می‌کنیم، در حالی که اگر به حقوقشان آشنا شوند، ناخودآگاه وظیفه خود را انجام می‌دهند و در اینجا یک اتفاق بزرگ رخ خواهد داد و آن اعتماد اجتماعی است؛ چرا که هیچ سرمایه‌ای در هر جامعه‌ای مهمتر از اعتماد نیست.

رئیس قوه مقننه اضافه کرد: در جامعه‌ای که اعتماد ایجاد شود، مردم در تمام امور مشارکت اثرگذار و معنی‌دار خواهند داشت و بی تردید این جامعه به سمت پیشرفت و توسعه حرکت خواهد کرد و به یقین بار اصلی این مهم به دوش بنده و امثال بنده است؛ لذا باید به وظایف خود عمل کنیم.

قالیباف در ادامه توضیح داد: جامعه پزشکی و دیگر نهاد‌های تخصصی مردمی حق دارند در چهار رویکرد اصلی مجلس شورای اسلامی تحت عنوان مردمی‌سازی، هوشمندسازی، شفاف‌سازی و کارآمدسازی اظهار نظر کنند و در بخش مردمی‌سازی تمامی این سازمان‌ها باید ارتباط مستقیم با مجلس داشته باشند و طرح‌ها و لوایح خود را ارائه دهند، همچنین در سایت مجلس آپ‌های متعدد را طراحی کردیم که بتوانیم ارتباط مستقیمی با مردم برقرار کنیم؛ مثلاً در بودجه سال ۱۴۰۰ ایرادات و انتقادات بحقی از طرف جامعه پزشکی مطرح شد که مثمرثمر بود؛ لذا می‌توان این مسیر را ادامه داد.

وی گفت: دولت اگر باید تصدی‌گری خود را در بسیاری از جا‌ها رها کند، به یقین باید در بخش آموزش و پرورش، محیط زیست و سلامت به عنوان بخش‌های اساسی و مهم با تمام قدرت ایستادگی، خدمت و پشتیبانی کند؛ همچنین اگر موضوعاتی مانند پزشک خانواده، نظام ارجاع، سیستم الکترونیک نیازمند قانونگذاری و اصلاح قانون بود، ما در مجلس در خدمت شما هستیم.

انتهای پیام/ 911

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار