سردار عبداللهی:

هیچکدام از پروژه‌‌های قرارگاه سازندگی خاتم متوقف نشده است/ افتتاح فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در آینده نزدیک

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: اگرچه تحریم در انجام و پیشرفت کارها تاثیر دارد، اما این قرارگاه کوتاهی و توقفی در پروژه‌های خود ندارد؛ و همانند دوران دفاع مقدس، با مقاومت و ایستادگی کار سازندگی را به پیش می‌بریم.
کد خبر: ۴۸۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱ - 22June 2015

هیچکدام از پروژه‌‌های قرارگاه سازندگی خاتم متوقف نشده است/ افتتاح فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در آینده نزدیک

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص)، صبح امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی آزادراه آبیک - چرمشهر با بیان اینکه قطه اول این آزادراه یک ساله انجام میشود، افزود: قطعه اول آزادراه به بزرگراه قم - تهران وصل میشود، که در حال حاضر 60 درصد زیرسازی قطعه اول این پروژه اجرا شده است؛ و با تکمیل آن علاوه بر کاهش زمان تردد، از ترافیک تهران نیز به میزان قابل توجهی کاسته میشود.

وی با اشاره به توافق صورت گرفته با استانداری تهران برای احداث این آزادراه، گفت: قرارداد آزادراه چهارساله است، اما چنانچه منابع مالی آن توسط دولت تامین شود، قرارگاه قادر خواهد بود این پروژه را ظرف مدت دو و نیم سال تحویل دهد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) افزود: آزادراه کمربندی جنوب تهران که به طول 160 کیلومتر احداث خواهد شد، تمام ترافیک غرب و شمال غرب کشور را که از استانهای قزوین و تهران به مقصد شرق و جنوب کشور صورت میگیرد را به این بزرگراه منتقل میسازد.

سردار عبداللهی با اشاره به اینکه آزادراه حرم تا حرم بنابر نظر وزارت راه، از ایمنترین و مجهزترین راههای کشور است، گفت: قطعه اول این آزادراه افتتاح، و کار اجرایی قطعه دوم آن هم به طول 230 کیلومتر از مشهد به سبزوار آغاز شده است.

وی در ادامه گفت: امروز علیرغم همه مشکلات مالی که در کشور وجود دارد، قرارگاه خاتم همانند دوران دفاع مقدس براساس اعتقاد و انگیزه الهی و نیز روحیه سرشار از معنویت با استفاده از قابلیتهای کشور همچنان در بیشتر نقاط کشور، پروژههایی را در بخشهای مختلف مانند انتقال آب، انتقال نفت و گاز، ساخت پالایشگاهها و زیرساختهای ریلی و جادهای انجام میدهد.

عبداللهی با بیان اینکه اعتقاد داریم میتوانیم کشور را بسازیم، بیان داشت: اگرچه تحریم در انجام و پیشرفت کارها تاثیر دارد، اما قرارگاه کوتاهی و توقفی در پروژههای خود ندارد؛ زیرا همانگونه که در دوران دفاع مقدس با وجود همه تحریمها ایستادگی کردیم و به پیروزی دست یافتیم، اکنون نیز در برابر تحریمها مقاومت میکنیم و کار سازندگی را به پیش میبریم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) در تشریح اقدامات جاری این قرارگاه اظهار داشت: در حوزه راهآهن چهار هزار کیلومتر راه در دست احداث داریم؛ و در بخش آزادراه نیز 60 درصد آنچه تاکنون در کشور ساخته شده را قرارگاه خاتم احداث کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اجرای پروژههای نفتی و پالایشگاهی کشور توسط این قرارگاه اشاره و با بیان اینکه تا 45 روز آینده فازهای 15 و 16 پارس جنوبی افتتاح میشود، عنوان کرد: این پالایشگاه هماکنون مشغول به فعالیت است؛ به نحوی که تاکنون 10 میلیارد متر مکعب گاز به شبکه سراسری کشور تزریق کرده است.

سردار عبداللهی در خصوص ایجاد اشتغال توسط قرارگاه نیز بیان داشت: قرارگاه خاتم با استفاده از توان 145 هزار نیروی انسانی که 30 درصد آنها را متخصصین کشور در برمیگیرند، آمادگی دارد تا در هر جا و در هر نقطهای که دیگران نتوانند پروژهای را انجام دهند، اجرای آن پروژه را به عهده بگیرد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) همچنین با اشاره به تحمیل جنگ اقتصادی به کشورمان گفت: اکنون در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم؛ لذا داشتن حضور مؤثر در این جنگ مستلزم کاهش بروکراسی و کاغذبازیهای اداری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار