دستورات حجت‌الاسلام رئیسی برای گره‌گشایی از مشکلات؛

جلسات رئیس‌جمهور با مجامع استانی نمایندگان نتایج خوبی در پی خواهد داشت

معاون پارلمانی ریاست جمهوری با اشاره به برگزاری نشست رئیس جمهور با مجامع استانی نمایندگان مجلس گفت: این سلسله جلسات با هماهنگی معاونت امور مجلس و همکاری دفتر ریاست جمهور برگزار می‌شود که استمرار آن و پیگیری مباحث مطروحه نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.
کد خبر: ۴۸۸۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲ - 11November 2021

جلسات رئیس‌جمهور با مجامع استانی نمایندگان نتایج خوبی در پی خواهد داشتبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به برگزاری سومین نشست رئیس جمهور با مجامع استانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در این جلسه نمایندگان محترم سه استان اصفهان قم و سمنان با همراهی استانداران این استان‌ها حضور داشتند و یکایک نمایندگان نقطه نظرات و دغدغه‌های ملی، استانی و حوزه انتخابیه خود در موضوعات اقتصادی، معیشتی، صنعتی، کشاورزی، فرهنگی، اجتماعی و مدیریتی را بیان کردند.

وی ادامه داد: در این نشست که بیش از دو ساعت طول کشید، استانداران نیز دیدگاه خود در خصوص اولویت‌ها، پروژه‌ها و برنامه‌های دراز مدت، میان مدت و کوتاه مدت را ارائه کردند.

حسینی تاکید کرد: عمده‌ترین مسائل مورد توجه نمایندگان مشکلات مربوط به آب، فرو نشست زمین، آلودگی هوا در مناطق صنعتی، بیکاری، مسکن و توسعه صنعت بود. بحث تکمیل زیرساخت‌ها مثل گاز رسانی به برخی روستا‌ها و مشکلات دریاچه نمک قم نیز از دیگر موضوعاتی بود که نمایندگان به آن پرداختند.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس گفت: اجرای قانون جوانی و جمعیت که اخیراً تصویب و ابلاغ شده در این نشست مورد تاکید قرار گرفت و پیشنهاداتی برای نحوه عملیاتی شدن آن و ضرورت پیش بینی اعتبارات لازم برای آن در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مطرح شد.

حسینی خاطر نشان کرد: آیت الله رئیسی بعد از استماع سخنان همه نمایندگان و استانداران، راهکار‌های عملیاتی برخی پیشنهاد‌ها را مورد بررسی قرار دادند و در خصوص مشکل کمبود آب و احیاء زاینده رود دستور دادند کارگروه خاصی با مشارکت مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری تشکیل و مطالعه لازم برای ارائه راهکار‌های برون رفت از کمبود آب انجام شود.

وی ادامه داد: آیت الله رئیسی در ارتباط با گردشگری استان اصفهان از وزیر میراث فرهنگی و گردشگری خواستند تا با سفر به استان از نزدیک در جریان امور قرار گیرد و اقدام لازم را انجام دهد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: نکته مهمی که آقای رئیس‌جمهور در این نشست به آن اشاره کردند این بود که علیرغم فشار‌های دشمنان الحمدلله گشایش‌های خوبی در حوزه‌های مختلف صورت گرفته و انشاءالله با همت، دانش، برنامه ریزی و همکاری قوای سه گانه و نهاد‌های انقلاب روز‌های بهتری برای مردم عزیزمان رقم خواهد خورد.

حسینی افزود: این سلسله جلسات با هماهنگی معاونت امور مجلس و همکاری دفتر ریاست جمهور برگزار می‌شود که استمرار آن و پیگیری مباحث مطروحه نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

معاون رئیس جمهور افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی که نمایندگان محترم در محضر ریاست جمهوری به آن اشاره کردند بحث بروکراسی اداری دست و پاگیر و پیچیده بود که در بسیاری بخش‌ها باعث فلج شدن امور و گریز سرمایه‌ها می‌شود، بر این اساس تاکید شد کسانی که در عرصه تولید وارد می‌شوند در بخش‌های اداری و صدور مجوز‌ها با مشکلاتی مواجه هستند. آقای رئیس جمهور هم گفتند که این دغدغه را به صورت جدی و مصداقی پیگیری خواهیم کرد و برای انضباط بخشی به امور تلاش می‌کنیم.

حسینی یادآور شد: از دیگر مطالبات نمایندگان، تعیین تکلیف هرچه سریعتر مدیران بود که مردم انتظار دارند مدیریت‌ها در سطوح مختلف در استان‌ها و شهرستان‌ها تغییر کنند و اگر قرار است مدیری بماند، تثبیت شود تا به خوبی و بدون تزلزل کار‌ها پیگیری شود. آقای رئیسی در این خصوص گفتند یک دوره زمانی مشخص کرده ایم که در این مدت تغییرات انجام شود.

وی ادامه داد: مباحث فرهنگی و نوع همکاری‌ای که با حوزه‌های علمیه باید اتفاق بیفتد و مواردی از این قبیل هم در این جلسه مطرح شد و یکی از مسائل مهمی که رئیس جمهور به شدت بر آن تاکید داشتند مسئله حفظ محیط زیست بود که در تمام پروژه‌ها باید صیانت از محیط زیست مورد توجه قرار گیرد برای اینکه ما باید حق حیات و زندگی سالم را برای مردم تامین کنیم و حق نداریم با بی توجهی به محیط زیست حق حیات را از آن‌ها بگیریم.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: رئیس جمهور در این نشست نگاه حاکم بر تنظیم بودجه سال ۱۴۰۱ را اصلاح ساختار و نظام بودجه‌ریزی کشور با هدف اجرای عدالت دانست که مبتنی بر سند آمایش سرزمینی کشور و فارغ از چانه‌زنی‌ها برای تخصیص بودجه است و با بیان اینکه شرایط کشور حساس، اما رو به بهبود است، تصریح کرد دشمن اقرار می‌کند که با وجود مجلس و دولت انقلابی در نیل به اهداف خود ناکام مانده است و به یاری خدا ما با هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

سید محمد حسینی در پایان گفت: آیت الله رئیسی همچنین تاکید کردند که همه باید تلاش کنیم در ماه‌های باقیمانده از سال ۱۴۰۰ از افزایش هزینه‌ها جلوگیری کنیم و بودجه سال ۱۴۰۱ را به شکلی تنظیم کنیم که با کسری بودجه مواجه نشویم تا تورم مهار شده و در نتیجه فشار‌های اقتصادی کاهش یابد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها