یادداشت/ سعید شهرابی فراهانی

گره‌گشایی از مشکلات معیشتی؛ مطالبه اصلی مردم از جریان انقلاب اسلامی

با توجه به این‌که درک بالای مردم نسبت به این‌که وضعیت اقتصادی و معیشتی در کوتاه مدت محقق نمی‌شود ولی همچنان چشم به راه گره‌گشایی‌های جریان انقلابی در رفع مشکلات هستند.
کد خبر: ۴۸۸۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸ - 13November 2021

گره‌گشایی از مشکلات معیشتی؛ مطالبه اصلی از جریان انقلاب اسلامیگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس- سعید شهرابی فراهانی؛ در بین معضلات کشورداری؛ فاصله بین مطالبات مردم با عملکرد و اقدامات دولتمردان یکی از دشوارترین مشکلات اداره یک جامعه است. چنین مطلبی می‌تواند قطعاً تک عاملی و یک طرفه نیست و هر اندازه پیچیدگی آن بیشتر باشد؛ تبعات و پیامد‌های نامطلوب آن نیز اثرات ناخوشایندتری خواهند داشت.

با استقرار دولت سیزدهم، بارقه‌های امید و دلگرمی در میان طیف‌های مختلف اجتماعی – حتی کسانی با گلایه مندی از شرکت در انتخابات صرفنظر کرده بودند - پدید آمد.

حال سه ماه از فعالیت کابینه دولت سیزدهم می‌گذرد بدیهی است که در این مدت؛ کسانی انتظار و مطالبه شق‌القمر از دولتمردان تازه نفس نداشته است لیکن تداوم مشکلات ناشی از «سوء مدیریت‌ها» از سوی هیچ یک از طبقات و اقشار اجتماعی پذیرفتنی نیست.

در این حوزه، مردم دلبسته به انقلاب اسلامی، بیش از همه و پیش از همه از دولت سیزدهم توقع دارند و به عبارت دیگر پرچم مطالبه‌گری برای فعالیت مجدّانه و شبانه‌روزی نیرو‌های بی‌ادعا و پای کار انقلاب در میدان انبوه مشکلات و معضلات؛ بر دوش جریان انقلابی قرار دارد.

رئیس جمهور و همکاران ایشان به خوبی واقفند که تحمل و صبر مردم ایران – فارغ از سلایق و علایق سیاسی یا انتقادات مختلفی که در کوچه و بازار مطرح می‌کنند - در همراهی برای مدیریت ناملایمات معیشتی و اقتصادی سال‌های اخیر، از فهم بالا و درک ستودنی ایشان نشأت می‌گیرد.

آقای رئیسی و مسئولین ارشد دولت به واسطه تجربه و مسئولیت‌های مختلف پیشین؛ بهتر از بسیاری مطلع هستند که عرصه پنجه در پنجه شدن با انواع مشکلات داخلی و خارجی در کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران، نمی‌تواند آوردگاهی برای تجربه‌اندوزی یا آزمون و خطا‌های دوباره و چندباره باشد، زیرا مردم برون رفت سریع از وضعیت دشوار ناشی از گرانی‌ها، کاستی‌ها و بی‌کفایتی‌هایی که آنان را به شرایط امروز کشانیده است، مطالبه می‌کنند و البته همه آحاد اجتماع نیز در این زمینه مانند همدیگر واکنش نشان نمی‌دهند.

صدالبته به همان میزان مطالبات، مردم تحرک و تلاش‌های دولت برای ایفای وظایف خود را مشاهده کرده و در جهت حمایت از به ثمر نشستن برنامه‌های گره گشای دولت؛ از خود همکاری و هماهنگی نشان می‌دهند.

موضوع دیگری که در لایه‌های زیرین تحولات جاری برای کارشناسان اهل فن آشنا به نظر می‌رسد، فعالیت تیم‌های و اتاق‌های عملیات روانی است که «مأموریت» گرفته‌اند تا در درجه اول فضای ذهنی و سپس فضای اجتماعی را به سمت و سویی پیش ببرند تا ضمن دوقطبی کردن محیط و تندتر و شکننده‌تر شدن تعاملات اجتماعی بین مردم با دولت و همچنین میان خود اقشار مختلف اجتماعی، مطالبات مردمی به صورت «خودمخرّب» در سراسر تا کشور گسترش پیدا کرده و نهایتاً در زمان، روز و ساعت مناسب به صورت کانونی منفجر شود.

در حال حاضر مأموریت مزبور به صورت پمپاژ هماهنگ کلیدواژه‌های خاص برای بسترسازی «روز موعود» قابل تأمل به نظر می‌رسد.

اگرچه مأموران توجیه و تجهیز شده، گوشی برای شنیدن نصایح این قلم و امثال آن ندارند و این قلم نیز بنای آب در هاون کوبیدن ندارد؛ لیکن ذکر این نکته خالی از لطف نخواهد بود که «ندیدن دلیلی برای نبودن نیست» همانطور که ندانستن دلیل موجّهی برای اشتباه کردن نخواهد بود!

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار