رایزنی رابرت مالی با مقام‌های بحرین در خصوص ایران

دولت آمریکا در آستانه آغاز مذاکرات رفع تحریم‌ها بر شدت تحرکات دیپلماتیک خود افزوده به طوریکه نماینده ویژه واشنگتن درخصوص ایران با وزیر خارجه بحرین دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۴۸۸۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲ - 13November 2021

رایزنی رابرت مالی با مقام‌های بحرین در خصوص ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران روز شنبه با وزیر خارجه بحرین دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش «خبرگزاری رسمی بحرین»، «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه امروز در شهر دبی با «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار کرد. این دو مقام ارشد آخرین تحولات مذاکرات رفع تحریم‌های ایران و تلاش برای ازسرگیری مذاکرات در وین را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

رابرت مالی اوایل آبان پس از پایان سفر به اروپا و منطقه غرب آسیا گفته بود که بی صبری درباره عدم برگزاری گفت‌وگو‌ها (برای احیای برجام) در حال افزایش است. نماینده آمریکا در امور ایران در آن مقطع گفت: «پنجره دیپلماسی هرگز بسته نخواهد شد و ما همچنان به پیگیری دیپلماسی حتی در صورتی که پیگیری دیگر گام‌ها ضروری شود، ادامه خواهیم داد.»

این مقام آمریکایی البته اضافه کرد این موضوع بدان معنا نیست که پنجره احیای برجام برای همیشه باز خواهد بود.

نماینده آمریکا در امور ایران اضافه کرد: «برجام باید سکویی برای کمک به بازگشایی برای مذاکرات بیشتر و دیپلماسی بیشتر برای حل اختلافات با ایران باشد.»

رابرت مالی روز شنبه نیز در ابوظبی با مقام‌های ارشد امارات در خصوص ایران و سایر امور خاورمیانه گفت‌وگو کرد.

دولت آمریکا در آستانه آغاز مذاکرات رفع تحریم‌ها بر شدت تحرکات دیپلماتیک خود افزوده است.

دولت «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند. یکی از زمینه‌های اختلاف در این مذاکرات اصرار آمریکا بر حفظ برخی از تحریم‌هایی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکاست که بعد از خروج از برجام علیه ایران اعمال کرده است. مضاف بر این، دولت بایدن اعلام کرده هیچگونه ضمانتی نمی‌تواند درباره عدم خروج دوباره دولت‌های بعدی آمریکا از برجام بدهد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. تهران البته تأکید کرده اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به توافق ندارد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها