رئیس بنیاد نخبگان ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

استعداد‌های برتر مطابق با نیاز‌های آتی دکترین دفاعی کشور پرورش می‌یابند

سردار واعظی‌نژاد گفت: دوره آموزشی که برای نخبگان برگزار می‌شود با دوره‌های آموزشی سربازان عادی تفاوت اساسی دارد؛ چراکه نخبگان مطابق با نیاز‌های آتی دکترین دفاعی کشور پرورش می‌یابند.
کد خبر: ۴۸۸۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۴ - 15November 2021

سربازن نخبهسردار «حجت‌الله واعظی‌نژاد» رئیس بنیاد نخبگان ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به اهمیت حضور نخبگان وظیفه در نیرو‌های مسلح اظهار داشت: همه ساله حدود ۲ هزار الی ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از دانش‌آموختگان دانشگاه‌های سراسر کشور تحت عنوان استعداد‌های برتر وظیفه در اختیار نیرو‌های مسلح قرار می‌گیرند که این عزیزان دوره خدمتی خود را به شکل ویژه و با یک رویکرد کاملاً علمی می‌گذرانند.

وی با تأکید بر اهمیت حضور جوانان مستعد در حوزه‌های تحقیقاتی، گفت: از وجود ارزشمند این عزیزان در راستای اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و پروژه‌های فناورانه استفاده می‌شود؛ در واقع طرح سربازی نخبگان با یک رویکرد و نگاه نوین علمی انجام می‌گیرد.

رئیس بنیاد نخبگان ستاد کل نیرو‌های مسلح، اضافه کرد: برنامه‌های خود را در راستای فرامین ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرموده‌اند «سرباز‌هایی که تحصیلکرده هستند باید از توانایی‌های فکری و تخحصص‌شان به نحو احسن استفاده شود»، اجرا می‌کنیم؛ لذا بر مبنای اجرای فرامین فرمانده معظم کل قوا، طرح سربازی نخبگان را دستور کار نیروهای مسلح قرار داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی طرح سربازی نخبگان رفع نیاز‌های علمی و فناورانه نیرو‌های مسلح است که در طول سال ظرفیت بیش از ۲ هزار استعداد برتر نیروهای وظیفه را در بر می‌گیرد؛ که البته از این تعداد، حدود ۷۰ درصد در اختیار مراکز تحقیقاتی نیرو‌های مسلح قرار می‌گیرند و ۳۰ درصد مابقی نیز در مراکز غیرنظامی مانند دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها به‌کارگیری می‌شوند.

سردار واعظی‌نژاد ادامه داد: یکی از اهداف متعالی که ما در این رابطه دنبال می‌کنیم، موضوع کمک به تربیت نیروی انسانی علمی، متعهد و در تراز انقلاب اسلامی و کادرسازی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است؛ مقام معظم رهبری در این‌خصوص می‌فرمایند «نخبگان منشأ تحولات کشور هستند و ساختن آینده کشور بر عهده آنان است».

وی با اشاره به اینکه نخبگان کشور در واقع افسران جنگ نرم هستند، افزود: دوره آموزشی که برای نخبگان برگزار می‌شود با دوره‌های آموزشی سربازان عادی تفاوت اساسی دارد و نگاه ما در این حوزه بیشتر به آموزش‌های نرم‌افزاری و برنامه‌های شناختی و معرفتی ختم می‌شود؛ چراکه این عزیزان مطابق با نیاز‌های آتی دکترین دفاعی کشور پرورش می‌یابند.

رئیس بنیاد نخبگان ستاد کل نیرو‌های مسلح در پایان گفت: ما در نیرو‌های مسلح بحث جذب بهترین‌ها را با رویکرد عضویابی در دستور کار قرار داده‌ایم و یکی از کانون‌های جذب ما را همین مراکز نخبگانی نیرو‌های مسلح تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها